Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Już działa największy magazyn Fulfillment Center dla Grupy LPP

Nowootwarte Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim docelowo wygeneruje na Pomorzu nawet do 2 tys. nowych miejsc pracy. Obiekt dostarczony przez Panattoni – lidera rynku nieruchomości przemysłowych w Europie – będzie dedykowany obsłudze e-commerce i jest obecnie największym tego typu magazynem w sieci dystrybucji Grupy LPP. Na powierzchni liczącej łącznie 64 tys. mkw. pomieści do 6 mln sztuk odzieży i akcesoriów, a dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i zaawansowanej automatyki magazynowej, będzie mógł realizować do 100 tys. wysyłek dziennie i tyle samo zwrotów. Inwestycja wspiera dystrybucję zamówień online do klientów Grupy w Polsce, Niemczech, Ukrainie, krajach bałtyckich oraz we Włoszech i Hiszpanii. Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim jest pierwszym obiektem otwieranym pod auspicjami operatora logistycznego – LPP Logistics.

Położony 15 km od Gdańska magazyn został zlokalizowany w Panattoni Park Tricity South II w Pruszczu Gdańskim, w pobliżu autostrady A1 oraz tras ekspresowych S6 i S7. Dzięki dogodnej lokalizacji, bardzo blisko Centrum Dystrybucyjnego Grupy, nowy obiekt wesprze dystrybucję w Polsce, a także zapewni bardzo szybką dostępność towarów w sklepie internetowym polskiego producenta odzieży także dla klientów z Niemiec, Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Włoch i Hiszpanii.

– Dzięki usytuowaniu nowego obiektu w pobliżu Centrum Dystrybucyjnego LPP Logistics w Pruszczu Gdańskim, które poza zaopatrzeniem salonów Grupy obsługuje również dostawy do sieci Fulfillment Centers, jesteśmy w stanie zapewnić płynność towarową w łańcuchu dystrybucji, a jednocześnie realizować koncepcję rozwoju sieci logistycznej zgodnie z omnichannelową strategią LPP – mówi Jacek Kujawa, prezes zarządu LPP Logistics.

R E K L A M A

Rozbudowa Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim jest odpowiedzią LPP Logistics na rosnące zainteresowanie klientów Grupy zakupami online i wynikające z tego zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię operacyjną. Nowy magazyn zwiększy wydajność logistyki LPP w obszarze e-commerce i jest kolejnym krokiem w kierunku rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Uruchomienie nowego magazynu w globalnej sieci Fulfillment Centers LPP Logistics uwzględniało rosnące i dynamicznie zmieniające się wymagania rynkowe.
– Ze względu na wzrost sprzedaży e-commerce i rozwój sieci omnichannel pojawiło się zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię magazynową, która pozwoli na szybszą dostępność towarów w sklepie internetowym, a także sprawniejszą obsługę klientów. Dlatego cieszy nas, że udało się z powodzeniem zakończyć wszystkie prace operacyjne związane z budową obiektu w Pruszczu Gdańskim. Tym bardziej, że jest to pierwszy magazyn, który otwieramy jako operator logistyczny zarządzający siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP – mówi Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.

Nowy obiekt obejmuje łącznie 64 tys. mkw., z wydzieloną częścią biurową, na którą przeznaczono ponad 2 tys. mkw. Dużym atutem magazynu jest jego kompleksowość. Przystosowany jest on bowiem do jednoczesnej obsługi wysyłek i zwrotów. To za sprawą jego nietypowej dwuczęściowej konstrukcji, na którą składa się uruchomiona w lipcu ub. r. hala zwrotów, zajmująca 12 tys. mkw. oraz połączona z nią bezpośrednio nowa hala wysyłkowa o powierzchni 49 tys. mkw. Magazyn wyposażono w automatyczną linię przenośników o długości 400 m, która połączona jest z sorterem wysyłkowym typu cross-belt, umożliwiającym szybkie i dokładne grupowanie oraz transport gotowych paczek. Sprawną obsługę wspierają również wysokowydajne łączniki przepływów, separatory oraz zaawansowany system wizyjny do skanowania etykiet wysyłkowych. Całością zarządza system WMS w pełni zintegrowany z modułem wykorzystującym algorytmy sztucznej inteligencji do skracania ścieżek kompletacyjnych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom z zakresu automatyki magazynowej, uruchomione Fulfillment Center daje możliwość magazynowania aż 6 mln sztuk produktów i dzienną obsługę do 100 tys. zamówień i tylu samo zwrotów.

– Automatyzacja magazynu niesie ze sobą wiele korzyści i pozwala na szybszą realizację zleceń, zwiększenie zdolności operacyjnej, lepsze wykorzystanie przestrzeni oraz znaczne obniżenie ryzyka pomyłek. Wdrażanie nowoczesnych technologii opartych na sztucznej inteligencji umożliwia optymalizację działań, które z kolei zwiększają wydajność magazynową, co przekłada się na sprawność obsługi zamówień klientów – podkreśla Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.