Biedronka dla Dobra Wspólnego – pod takim hasłem sieć wystąpiła w tym roku na Forum Ekonomicznym w Karpaczu, którego partnerem była już po raz 13. Skalę zaangażowania Biedronki w działalność społeczną można było zobaczyć w dedykowanej strefie. A o tym, jak biznes może łączyć wokół idei dla dobra wspólnego przedstawiciele organizacji pomocowych rozmawiali w trakcie organizowanego przez Biedronkę panelu dyskusyjnego. W Karpaczu odbyła się również premiera Raportu zrównoważonego rozwoju sieci za 2021 rok.
Biedronka jest jedyną firmą, będącą kluczowym partnerem trzech największych organizacji pomocowych – Caritas, WOŚP i Szlachetnej Paczki, dzięki czemu pomoc trafia do najbardziej wrażliwych grup społecznych. 2/3 Polaków kojarzy Biedronkę też ze wsparciem dla Ukrainy, w które firma zaangażowała się od pierwszych godzin wojny.
– Ostatni rok pokazał, że mimo słabnących więzi społecznych, wciąż mamy silną potrzebę altruistycznego pomagania. Biedronka jest agregatorem tej pomocy, tworząc ze swoich placówek przestrzeń społecznego zaangażowania dla dobra wspólnego. Ale pomaganie nie może być jednorazowym zrywem, to prawdziwy maraton, wymagający odpowiedniego przygotowania i przemyślanej strategii. Tylko działając w sposób metodyczny i kompleksowy, współpracując z organizacjami z największym doświadczeniem, jesteśmy w stanie zaprosić do tej koalicji dobra swoich klientów i wspólnie stworzyć festiwal solidarności. – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.
Biedronka przeprowadziła także badanie wśród uczestników Forum dotyczące oczekiwań związanych z jej zaangażowaniem społecznym. Wynika z niego, że uczestnicy oczekują dużego zaangażowania społecznego sieci (wynik 8,9 w skali 1-10), a zdaniem 49% respondentów firma, angażuje się bardziej lub zdecydowanie bardziej niż inne sieci handlowe.
Biedronka udziela wsparcia Ukrainie od pierwszego dnia rosyjskiej inwazji i o skali tej pomocy również rozmawiano w Karpaczu. Do tej pory sieć handlowa razem z Fundacją Biedronki i Grupą Jeronimo Martins przeznaczyły łącznie na ten cel ponad 54 miliony złotych. Wartość produktów przekazanych przez sieć Biedronka dla ludności ukraińskiej wyniosła 5 mln złotych. Dodatkowo klienci Biedronki w trakcie codziennych zakupów przekazali 8 mln złotych, które zasiliły 8 polskich organizacji pomocowych. Dzięki hojności klientów możliwe było również przekazanie ponad 650 ton żywności i produktów higienicznych do Banków Żywności oraz Caritas, które rozdysponowały je wśród najbardziej potrzebujących migrantów wojennych. W najbliższym czasie akcje pomocowe w ramach „Wsparcia dla Ukrainy” będą kontynuowane w innej formie.
PARTNER PORTALU
W panelu dyskusyjnym „Jak biznes może łączyć wokół idei dla dobra wspólnego”, którego Biedronka była organizatorem wzięli udział przedstawiciele organizacji pomocowych – Ks. Dyr. Marcin Iżycki, Dyrektor Caritas Polska, Dominika Langer-Gniłka, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Wiosna, Julia Dmytryshyna, Współzałożycielka Frontu Pomocy Ukrainie, Ks. Mieczysław Puzewicz, Współzałożyciel Centrum Wolontariatu w Lublinie. Dyrektor Caritas Polska podkreślił 16-letnią współpracę z Biedronką, dzięki której udaje się realizować ogromne transfery dobra.
Przedstawicielka Stowarzyszenia Wiosna wskazała na ogromny wpływ, jaki może wywrzeć sieć na edukowanie i kształtowanie postaw swoich klientów, których ok. 4 mln dziennie odwiedza sklepy sieci. Ks. Mieczysław Puzewicz z Centrum Wolontariatu w Lublinie stwierdził, że angażując się na taką skalę we wsparcie Ukrainy, wspólnie wygraliśmy walkę o godność człowieka. Natomiast Julia Dmytryshyna, na co dzień pracownica Biedronki, której organizacja jest beneficjentem programów Biedronki oraz Fundacji Biedronki, wskazała na ogromną rolę dużego partnera biznesowego w przebiciu się nowej inicjatywy na rynku organizacji pomocowych o ugruntowanej renomie. Wszyscy uczestnicy panelu zgodnie stwierdzili, że w wyniku wojny w Ukrainie biznes stał się bardziej odpowiedzialny za otoczenie.
W trakcie Forum Ekonomicznego w Karpaczu odbyła się również premiera trzeciego już raportu zrównoważonego rozwoju za 2021 rok. Jego podtytuł „Dla dobra wspólnego” bardzo dobrze podkreśla najważniejsze priorytety zaangażowania społecznego i środowiskowego, które są filarami strategii zrównoważonego rozwoju największej w Polsce sieci handlowej. Raport w wersji cyfrowej dostępny jest tutaj.