[WYWIAD] MK Illumination: Jak olśnić klientów w centrum handlowym?

Okres przedświąteczny, w którym świetlne dekoracje pojawiają się w obiektach najczęściej, to też czas największego footfallu i obrotów w centrach. Część z klientów odwiedza galerie tylko w listopadzie i grudniu, z jednej strony w poszukiwaniu wyjątkowych prezentów dla bliskich, a z drugiej, by poczuć nieco atmosferę nadchodzących świąt. W tym czasie zatem powinniśmy wszystkich wprawić w zachwyt, pokazać, że warto do nas wracać przez cały rok. Opłaca się skupić na tym, jak olśnić klientów – mówią dla Retailnet Marzena Seweryniak, Managing Director MK Illumination Poland i Łukasz Bieda, Chief Operating Officer MK Illumination Poland.  MK Illumination jest wystawcą i partnerem dekoracji targów Shopping Center Forum 2022 Fall Edition. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się na stoisku 200. MK Illumination jest na polskim rynku od wielu lat. Jak z Waszego punktu widzenia zmienia się rynek? Marzena Seweryniak: MK Illumination obchodzi w tym roku swoje 25-lecie firmy, a na polskim rynku działa od 2005 roku. Rzeczywiście, w tym czasie obserwowaliśmy wiele zmian zachodzących w branży centrów handlowych, w szczególności w okresie pandemii. Pomimo rosnącej w siłę sprzedaży internetowej oraz kilkukrotnych lockdownów obiektów handlowych widzimy, że klienci chętnie wracają do stacjonarnych zakupów w galeriach, ale poszukują w nich już nie tylko łatwego dostępu do produktów, ale przede wszystkim wyjątkowych doświadczeń zakupowych. MK tworzy je za pomocą światła. Nasze realizacje przygotowywane są w oparciu o najnowsze trendy w dekoracjach, indywidualny charakter każdej z galerii z zachowaniem najwyższej jakości, która pomimo różnych zawirowań na rynku zawsze jest w cenie. Czym centrum handlowe może zaskoczyć klientów jeśli chodzi o ozdoby świąteczne? MS: Klient nie zawsze chce być zaskakiwany. Wszyscy czekają na choinki, pierniki i bombki. Wyzwaniem jest wytworzenie wyjątkowej atmosfery z użyciem znanych motywów, zadbanie o wysoką jakość i elegancję oraz pokreślenie charakteru danego miejsca. Jednak, jeśli ktoś na prawdę chce zaskoczyć klientów może postawić na nowe formy dekoracji – imponującej wielkości ozdoby montowane w częściach wspólnych, konstrukcje podwieszane na suficie czy rzeźby stojące przed obiektem. To mogą być rzeczy, o których ludzie sobie opowiadają przy stole albo w pracy. Czy MK ma doświadczenie w takich projektach, które faktycznie zapierają dech w piersiach? Łukasz Bieda: Dla centrów robimy i robiliśmy na prawdę imponujące rzeczy – wielkie choinki, ozdoby, które wyglądają jakby unosiły się w powietrzu czy elementy animowane. W zeszłym roku otworzyliśmy też we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim olbrzymi ogród świateł pod marką Lumagica – Magiczny Botaniczny. To przedsięwzięcie przyciągnęło ponad 50 tys. gości i największe ogólnopolskie media. Odwiedzający przychodzili oglądać rzeźby świetlne i wyjątkowe konstrukcje. To pokazuje, jaki efekt może dać dobrze przeprowadzony projekt. Wszyscy szukamy rozrywki, wyjątkowych doświadczeń i… odrobiny magii. Piękne dekoracje pozwalają ją odnaleźć. Wielu zarządców niepokoi się rosnącymi kosztami energii. Czy w związku z tym nie obawiacie się, że dekoracje będą dla centrów zbyt drogie? ŁB: Odpowiedź na to pytanie ma dwa aspekty. Pierwszy dotyczy zużycia energii przez świetlne dekoracje. Jest ono naprawdę niskie. Cały ogromny ogród świateł, o którym wspomniałem wcześniej, zużywa tyle prądu, co 5 czajników lub winda w czteropiętrowym budynku. Konstrukcje przygotowywane dla centrów handlowych są równie energooszczędne. W MK stawiamy przede wszystkim na jakość produktów, nawet najdrobniejszych detali. Podstawą naszych konstrukcji są najbardziej energooszczędne żarówki LED na rynku. Potwierdzają to badania zewnętrznej firmy audytorskiej, która co roku porównuje ledówki największych producentów dekoracji świetlnych w Polsce. Drugi aspekt dotyczy ostatecznego rachunku zysków i strat. Okres przedświąteczny, w którym świetlne dekoracje pojawiają się w obiektach najczęściej, to też czas największego footfallu i obrotów w centrach. Część z klientów odwiedza galerie tylko w listopadzie i grudniu, z jednej strony w poszukiwaniu wyjątkowych prezentów dla bliskich, a z drugiej, by poczuć nieco atmosferę nadchodzących świąt. W tym czasie zatem powinniśmy wszystkich wprawić w zachwyt, pokazać, że warto do nas wracać przez cały rok. Opłaca się skupić na tym, jak olśnić klientów, a nie na tym jak wygasić to światło, które przyciąga tłumy.   Realizacje MK Illumination Poland dla centrów handlowych: mk-illumination2   mk-illumination4 mk-illumination5
mk-illumination3
Ogród świateł, Lumagica – Magiczny Botaniczny, UW

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych