Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Metrem, rowerem, spacerem – finał kampanii „EkoWileńska”

Na początku kwietnia br. Galeria Wileńska rozpoczęła kampanię EkoWileńska, której celem było zwrócenie uwagi mieszkańców Warszawy na kwestie ekologiczne i zachęcenie ich do zmiany samochodu na komunikację miejską czy rower. Każdego miesiąca na klientów czekały ciekawe wydarzenia w duchu eko – darmowy serwis rowerowy, egzamin na kartę rowerową czy konkursy z nagrodami. Teraz czas na finał! Ten odbędzie się już 23-24 września.

– Metrem, rowerem, spacerem – do Galerii Wileńskiej można dotrzeć na wiele sposobów, ponieważ znajduje się ona w centrum ciągu komunikacyjnego. Celem kampanii „EkoWileńska” było zachęcenie mieszkańców do korzystania z rowerów miejskich i innych alternatywnych dla samochodu środków transportu. Od kwietnia organizowaliśmy dla klientów wiele konkursów z nagrodami, daliśmy możliwość skorzystania z bezpłatnego serwisu rowerowego, a dla najmłodszych zorganizowaliśmy egzamin na kartę rowerową – mówi Marta Chojnacka, dyrektor Centrum Handlowego Galeria Wileńska. – Jesteśmy eko i chcemy promować tę postawę wśród wszystkich mieszkańców dzielnicy i okolic Pragi-Północ – dodaje.

Zdaj na kartę rowerową

Po raz kolejny Galeria Wileńska chciałaby włączyć do wspólnej zabawy także najmłodszych mieszkańców stolicy. Specjalnie dla nich, w piątek 23 września, wraz z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji zostanie zorganizowane Miasteczko Ruchu Drogowego, gdzie dzieci, które najpóźniej w dniu egzaminu ukończyły 10 lat, będą mogły zdać egzamin na kartę rowerową. Egzamin odbywać się będzie co godzinę między 11.00 a 15.00 i będzie się składać z części teoretycznej (25 pytań) oraz części praktycznej. Organizator udostępni rowery oraz kaski, w przypadku ich braku. Każde dziecko, które będzie chciało podejść do egzaminu musi mieć pisemną zgodę rodzica/opiekuna prawnego złożoną na arkuszu zaliczeń – ten znajduje się na stronie Wydziału Ruchu Drogowego.

Zbiórka elektrośmieci

W sobotę, 24 września od 10.00 do 18.00 przed Galerią Wileńską stanie ekostrefa, w ramach której odbędzie się zbiórka elektrośmieci organizowana we współpracy z firmą Asekol. Każdy, kto przyniesie elektroodpady otrzyma sadzonkę ziół. Oddawać będzie można zarówno małe sprzęty takie jak suszarka, żelazko czy toster, jak i średnie i duże np. telewizor, laptop czy piekarnik. Sadzonkę będzie można otrzymać także za zużyte baterie – trzeba ich oddać minimum 20 sztuk.

Konkursy z nagrodami

Przez oba dni centrum będzie organizowało konkursy wiedzy z nagrodami. Najmłodsi będą mogli wziąć udział w grach plenerowych, takich jak klasy, domino xxl czy rzucanie do celu. Przypomnijmy, że kampanii towarzyszą konkursy w mediach społecznościowych Galerii Wileńskiej. Partnerami merytorycznymi akcji są Zakład Transportu Miejskiego oraz Veturilo, dzięki czemu w konkursach będzie można wygrać miesięczny bilet ZTM oraz doładowania na przejazdy rowerami Veturilo. Ponadto kampania została objęta patronatem Ilony Soja-Kozłowskiej, Burmistrz Dzielnicy Praga-Północ miasta stołecznego Warszawy.

Działania proekologiczne

Galeria Wileńska aktywnie angażuje się w proekologiczne działania, a troska o środowisko naturalne jest jednym z filarów strategii zarządcy budynku. Potwierdza to otrzymany ostatnio międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEAM In-Use z wynikiem Excellent w zakresie „Asset Performance”, który jest przyznawany budynkom przyjaznym środowisku. Galeria Wileńska otrzymała także najwyższą możliwą ocenę podczas audytu HSE (Health, Safety, Environment).

Galeria Wileńska to nowoczesne centrum handlowe, mieszczące się w samym sercu warszawskiej Pragi-Północ. Zarządcą i właścicielem obiektu jest grupa Unibail-Rodamco-Westfield. Jest to miejsce pierwszego wyboru dla większości mieszkańców i przejezdnych oraz turystów licznie odwiedzających prawą stronę Wisły. Wśród sklepów i lokali obecnych na terenie Galerii Wileńskiej znajdują się m.in: CCC, Sephora, Reserved, Bershka, Stradivarius, Pepco, Flying Tiger, Starbucks, Homla czy Empik. Na klientów czeka szeroka oferta gastronomiczna oraz hipermarket Carrefour. Dostosowując się do potrzeb klientów, Galeria Wileńska stale poszerza ofertę sklepów i punktów usługowych.
Współpraca z lokalną społecznością to jeden z filarów strategii grupy Unibail-Rodamco-Westfield jest tzw. „Better Places 2030”. W galerii od lat organizowane są warsztaty oraz wydarzenia, które mają na celu aktywizację społeczności lokalnej. Większość działań w galerii prowadzona jest wspólnie z praskimi partnerami. W oparciu o tę strategię Galeria Wileńska wprowadziła działania zapewniające jak najlepszy dostęp do transportu publicznego, zrównoważonej mobilności oraz integrujące naturę i różnorodność biologiczną, przyczyniając się do bardziej zielonych miast i chroniących bioróżnorodność.