Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

METRO PROPERTIES redukuje zużycie energii elektrycznej w centrach M1

METRO PROPERTIES wprowadza pakiet działań dodatkowych, których celem jest uzyskanie oszczędności zużycia energii elektrycznej w bieżącym funkcjonowaniu całej sieci centrów M1 w Polsce. To sposób na walkę z europejskim kryzysem energetycznym, rosnącymi lawinowo kosztami mediów i ważny punkt strategii ESG spółki.

Przygotowany pakiet działań dodatkowych zobowiązywać będzie do oszczędności zarówno zarządców poszczególnych obiektów, jak również najemców i samych klientów M1. Jak szacuje METRO PROPERTIES, wprowadzone rozwiązania w częściach wspólnych mają przynieść oszczędność energii rzędu ponad pół miliona KWh w skali roku, co stanowi 6,5 % zużycia prądu w obiektach popularnej sieci centrów handlowych w Polsce.

– Chcemy pokazać, że działaniami wcale niemającymi radykalnego wpływu na komfort funkcjonowania w pracy, w domu, czy właśnie podczas zakupów, możemy osiągać znaczące korzyści dla naszych finansów i środowiska. Każde lokalne działanie buduje skalę. Dziewięć centrów handlowych M1 w Polsce przyłącza się właśnie do setek tysięcy obiektów komercyjnych i publicznych w Europie, które walczą z kryzysem energetycznym i wysokimi kosztami, a jednocześnie wychodzą naprzeciw ekologii – mówi Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu METRO PROPERTIES, zarządcy centrów M1 w Polsce.

Przygotowany zestaw rozwiązań dotyczy zarówno przestrzeni wokół centrów, jak i samych wnętrz. METRO PROPERTIES planuje zmniejszenie intensywności oświetlenia parkingów samochodowych i wyłączenie tam dodatkowych lamp. Wyłączone zostaną także pylony reklamowe – po jednym w każdym centrum, a znacząco zredukowane zostanie oświetlenie dachów i fasad budynków. Wyłączone zostaną także iluminacje obrysowe oraz podświetlenie flag i arkad w każdej z dziewięciu lokalizacji. Zamontowane zostaną czujniki ruchu w magazynach, pomieszczeniach socjalnych, w klatkach schodowych i na schodach. Kontynuowana będzie również wymiana źródeł światła na oszczędne oświetlenie w technologii LED.

Najemcy każdego z obiektów będą brali udział w konkursach z nagrodami na największe oszczędności, tak by zachęcić ich do zmniejszenia oświetlenia w sklepach, zredukowania działania klimatyzacji, wyłączenia urządzeń elektrycznych w nocy i dbania o usunięcie z gniazdek wszystkich urządzeń
i ładowarek, które nie wymagają dalszego zasilania.
Dodatkowo we wszystkich centrach zostały przeprowadzone audyty energetyczne i opracowane procedury wraz ze szkoleniami personelu sklepowego na wypadek ograniczeń mocy, tak by mimo ewentualnych trudności najemcy mogli pracować w jak największym zakresie.

30-procentowa oszczędność energii elektrycznej w centrach M1

METRO PROPERTIES od lat konsekwentnie modernizuje swoje obiekty, wprowadzając rozwiązania mające istotny wpływ na zużycie mediów, jednocześnie minimalizując negatywny wpływ prowadzonej działalności na środowisko naturalne.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– W ciągu minionych siedmiu lat aż o 27 procent zredukowaliśmy zużycie energii elektrycznej w całej sieci centrów M1, 30-procentowe oszczędności uzyskaliśmy w tym czasie również w częściach wspólnych. To średnio 174 000 KWh oszczędności rocznie w każdej z lokalizacji. We wszystkich obiektach wymienionych zostało 13,5 tysiąca silnie energochłonnych źródeł światła na oświetlenie LED – podsumowuje Renata Kinde-Czyż.

Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych urządzeń w toaletach dla pracowników i klientów, znacząco zmniejszono także zużycie wody. Restrykcyjna segregacja śmieci pozwoliła z kolei na istotne zredukowanie kosztów wywozu śmieci. Zawierane z najemcami „zielone umowy najmu” zobowiązują partnerów biznesowych METRO PROPERTIES do ścisłego przestrzegania zasad chroniących środowisko naturalne.

Wprowadzanym rozwiązaniom w ramach pakietu działań dodatkowych METRO PROPERTIES towarzyszyć będzie specjalna kampania informacyjna, skierowana również do klientów centrów M1.
Jej celem jest pokazanie, jak w łatwy sposób możemy oszczędzać energię elektryczną i chronić środowisko we własnych domach, miejscu pracy i obiektach publicznych.
METRO PROPERTIES zarządza siecią dziewięciu centrów M1 w Polsce centralnej i południowej.