Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Galeria Północna ma już 5 lat

Mija 5 lat od debiutu Galerii Północnej. W tym czasie największa w Polsce galeria handlowa z portfolio GTC S.A. zbudowała mocną pozycję na warszawskim rynku, ale także zżyła się z klientami, tworząc obiekt niezwykle przyjazny mieszkańcom stolicy.

34 miliony! To nie liczba ludności sporego kraju, ale liczba osób, która od otwarcia Północnej w 2017 roku przekroczyła jej próg. Wystarczyło pół dekady, aby centrum handlowe zbudowało nie tylko silną pozycję na stołecznym rynku, ale także rozpoznawalną i wiarygodną markę, która zapewnia mu miejsce w gronie najchętniej odwiedzanych obiektów tego typu w Warszawie.

Galeria Północna powiększa zasięg

– Wynik, który osiągnęliśmy po zaledwie 5 latach na rynku jest dużym sukcesem. Północna nieustannie rozwija się, ale co najważniejsze umacnia swoją pozycję lidera w północnej części Warszawy. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że już 75%* osób odwiedzających nasz obiekt to lojalni klienci, dla których jesteśmy galerią pierwszego wyboru, a więc bezkonkurencyjną na najbardziej konkurencyjnym rynku w Polsce – mówi Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland w GTC S.A.

– To tworzy nam dobrą perspektywę dla dalszego wzrostu – dodaje. Tym bardziej, że w efekcie rozwoju galerii rośnie nie tylko liczba klientów, którzy chętnie robią w niej zakupy, ale także catchement. Od swojego debiutu obiekt skutecznie rozszerza zasięg, wykraczając daleko poza Białołękę, na której jest ulokowany. Obecnie jego rynek obejmuje już ponad 1 mln mieszkańców i porównywalny jest z największymi, ale i najstarszymi centrami w mieście.

– Galeria stale ewoluuje i mieszkańcy Warszawy, także spoza naszej pierwszej i drugiej strefy zasięgu, zauważają te pozytywne zmiany. Z obiektu, postrzeganego jako debiutant z dużym potencjałem, staliśmy się dynamicznym i bardzo rozwojowym rodzinnym centrum handlowo-rozrywkowym. Duża w tym zasługa dywersyfikacji oferty handlowej, ale także też tego, że nasi klienci mają możliwość ciekawego i aktywnego spędzania czasu wolnego. Ten ostatni aspekt od początku wyróżnia nas – dodaje.

Coraz mocniejszy tenant mix

I faktycznie, już w 2017 roku Północna zadebiutowała na rynku z ponad 200 sklepami, punktami usługowymi i lokalami gastronomicznymi, a także 11-salowym kinem. Sporo marek, obecnych w tenant-mix’ie galerii, nie było wcześniej dostępnych w północnych dzielnicach, a nawet na całym warszawskim rynku. Co więcej, było to pierwsze centrum IV generacji w tej części miasta, które postawiło m.in. na unikalną w skali całego kraju atrakcję – zielony ogród na dachu.

Kolejne lata przyniosły dalszy, intensywny rozwój oferty handlowej, a także segmentu leisure&activity. Widać to zwłaszcza w ostatnich 2 latach. Okres ten przyniósł m.in. zagospodarowanie ogromnego terenu zewnętrznego Północnej czy powstanie jedynej na świecie tężni solankowej w galerii handlowej. W sumie od 2020 roku zrealizowano tu kilkanaście dużych inwestycji. Pozyskano w tym czasie także 20 nowych najemców.

– Dziś oferta handlowo-rozrywkowa, ale także odwaga w rozwoju i kształtowaniu przestrzeni, są największymi atutami Galerii Północnej. Ma to odzwierciedlenie chociażby w przeprowadzonych badaniach konsumenckich. Aż 95%* klientów odwiedzających Północną pozytywnie ocenia naszą ofertę handlową – mówi Roman Bugajczyk.

Centrum handlowe wyróżnia także to, jak od otwarcia buduje ono wieź z klientami. Ta opiera się nie tylko na zaspokajaniu potrzeb zakupowych, ale także na projektach „community relations” i wydarzeniach, których w ciągu 5 lat zorganizowano ponad 420. – Od początku zależy nam na tym, aby Północna integrowała, a więc stała się także hubem rozrywkowo – społecznym – mówi.

– Ten efekt udało się nam osiągnąć poprzez wartościową rozrywkę, jaką dostarczamy, ale także projekty społeczne realizowane we współpracy z różnymi instytucjami i organizacjami. Ta aktywność, obok rozwoju oferty, stała się podstawą udanego pozycjonowania obiektu, który obecnie postrzegany jest jako bardzo rodzinny, ale jednocześnie nowoczesny, wielkomiejski i zaangażowany – dodaje.

Na tym jednak Północna nie poprzestaje. – Otwierając galerię w 2017 roku mieliśmy założone bardzo ambitne plany, które w pełni zrealizowaliśmy. Obecnie Północna jest we właściwym punkcie swojego rozwoju, co pozwalam nam wytyczać kolejne cele. Wśród nich jest dalszy rozwój oferty, zwłaszcza o unikalne brandy i marki profootfallowe. Pozwala nam na to duży potencjał leasingowy obiektu, a także fakt, że postrzegani jesteśmy jako atrakcyjny partner o stabilnej pozycji. W planach mamy także kolejne inwestycje – zapowiada Roman Bugajczyk.

Niemal 200 najemców

Galeria Północna to nowoczesne rodzinne centrum handlowe w północnej części Warszawy, pierwsze czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Guess, KappAhl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula CCC, Deichmann, eobuwie.pl, 4F, Puma, New Balance, Intersport, Martes, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, Yes, Douglas, Rossmann, Sephora, L’occitane, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Samsung, Sony Center, Duka, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness club Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 24 lokali gastronomicznych, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych. Galeria Północna to dziś jedyne centrum handlowe w stolicy posiadające swój własny zielony i bioróżnorodny ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę: na parterze znajduje się rzeźba kinetyczna, a w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

W portfelu GTC

Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu 25 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 77 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni około 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 44 budynków komercyjnych oferujących ok. 759 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 460 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo-Wschodniej, z których ponad 51 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.