Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

H&M pobierze opłaty za internetowe zwroty

H&M wprowadza do swojego sklepu internetowego opłaty za zwrot produktów.

Na razie nowe rozwiązanie zostanie przetestowane w kilku krajach. Nie wiadomo jednak gdzie dokładnie. Firma nie podaje również informacji, ile będzie trzeba zapłacić za oddanie przesyłki.

H&M obserwuje reakcje klientów

Nowe rozwiązanie wynika z konieczności znalezienia źródeł oszczędności. Szefowa H&M, Helena Helmersson, podkreśla, że decyzji na temat tego, czy opłaty zostaną wprowadzone na stałe, jeszcze nie podjęto. Wszystko zależy od reakcji konsumentów. Firma nie wyznaczyła też dokładnego czasu na przeprowadzenie testów.

H&M ma wzrost sprzedaży ale zysk coraz mniejszy

W ostatnich trzech kwartałach grupa H&M osiągnęła 13-procentowy wzrost sprzedaży – do ponad 161 mld koron szwedzkich, jednak zysk operacyjny zmniejszył się z 9 mld do 6,35 mld koron, natomiast zysk netto spadł z 6,39 do 4,43 mld koron. W ciągu minionych 12 miesięcy kurs akcji H&M na szwedzkiej giełdzie zmniejszył się o ponad 40%.

R E K L A M A