Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
W ramach marki PEPCO otwarto 446 nowych sklepów, a więc więcej niż planowane 400, z czego 163 nowe sklepy na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej: we Włoszech, w Hiszpanii, w Austrii i w Niemczech.
W ramach Grupy Poundland otwarto 70 nowych sklepów (wyłączając zamknięcie 59 sklepów Fultons), z czego zdecydowana większość to sklepy Dealz w Polsce.
Cel na rok finansowy 2023 r. to przynajmniej 550 nowych sklepów netto. W roku finansowym 2023 Grupa Pepco planujemy też wejście marki PEPCO na nowe rynki – do Grecji i Portugalii.
Lepiej – wzbogacenie portfolio sklepów, poszerzenie kategorii i asortymentu produktów
” Stale poprawiamy jakość naszej działalności. W tym roku zmodernizowaliśmy 727 placówek (598 PEPCO, 129 Poundland). W ten sposób zakończyliśmy program rozbudowy oferty wielobranżowej PEPCO i kontynuujemy program modernizacji sklepów Poundland, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży LFL, osiągnięcia ekonomii skali i poszerzenia oferty dla naszych klientów.” – czytamy w komunikacie firmy.
Poza istniejącymi programami modernizacji sklepów, przeprowadzono programy pilotażowe dotyczące nowej oferty i wyglądu sklepów PEPCO w 16 placówkach we Wrocławiu i 47 w Warszawie. Pozwoliło to na zwiększenie powierzchni sprzedażowej o 4%-12%. Sklepy zyskały lepszy rozkład i wystrój, produkty są lepiej wyeksponowane, co przyczynia się do poprawy wyników finansowych. Sukces w tym zakresie zdecydował, że podjęto decyzję, iż program modernizacji obejmie w ciągu kolejnych 2-3 lat pozostałe sklepy PEPCO.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
” Popyt na nasze produkty pozostaje silny, choć niepewność w środowisku makroekonomicznym jest znacząca, wzmagana dodatkowo sytuacją geopolityczną. Inflacja utrzymuje się na rekordowo wysokich poziomach, jednak na naszych podstawowych rynkach: w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii wzrost cen w kategorii produktów odzieżowych i obuwniczych stanowi ledwie jedną trzecią wartości inflacji CPI. Sprzedaż odzieży, jak i żywności, pozostaje więc odporna pomimo inflacji zarówno w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Perspektywy dla rynku w Wielkiej Brytanii są złożone, z uwagi na ograniczony dochód rozporządzalnych konsumentów. W tych trudnych czasach nasza oferta ma dla klientów jeszcze większe znaczenie i nadal przyciąga nowych konsumentów do naszych sklepów, poszerzając nasz rynek docelowy w całej Europie.” – czytamy w komunikacie Grupy Pepco.
Komentując wyniki Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group powiedział: „To trudny czas dla wszystkich rodzin w całej Europie. Nadal będziemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów, którzy uważnie kontrolują swoje wydatki. Oferując znakomity asortyment, świetny stosunek ceny do jakości i wygodę. Jesteśmy przekonani, że pozwoli to przyciągnąć nowych klientów.”