Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Jeronimo Martins: Duże wzrosty sprzedaży Hebe i Biedronki

Jeronimo Martins widzi pierwsze oznaki zjawiska „trading down” w Polsce, czyli wybierania przez klientów tańszych produktów. Pomimo tego zysk netto portugalskiego koncernu wzrósł po dziewięciu miesiącach 2022 roku o 29,3 proc., do 419 mln euro.

Jeronimo Martins podało, że konsumpcja żywności w Polsce pozostała odporna na zawirowania makro.

Duże wzrosty Biedronki

Przychody Biedronki wzrosły po trzech kwartałach 2022 roku o 23 proc., a w samym trzecim kwartale o 26,4 proc.

Sprzedaż porównywalna (LFL) w sieci Biedronka wzrosła po trzech kwartałach 2022 roku o 19,5 proc.

R E K L A M A

W trzecim kwartale sprzedaż porównywalna Biedronki wzrosła o 23,3 proc.

„Zjawisko „trading down” widzimy głównie w Portugalii i Kolumbii, ale pod koniec trzeciego kwartału zaobserwowaliśmy to też w Polsce, widać tam pierwsze oznaki. Klienci kupują tańsze produkty w danych kategoriach, częściej wybierają marki własne” – powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.

„Chcemy pozostać konkurencyjni. Rodziny odczuwają wpływ inflacji i stóp procentowych na dochody i mogą dalej zmniejszać wolumeny zakupów i wybierać tańsze produkty. (…) Musimy być z klientami, musimy stawiać na konkurencyjność, by dalej zwiększać sprzedaż” – powiedziała Ana Luisa Virginia, pytana o spodziewaną marżę w Biedronce w kolejnych okresach.

„Będziemy robić wszystko, by redukować koszty, mamy inicjatywy oszczędnościowe, ale oczywiście będzie to wyzwaniem” – dodała.

W roku 2022 Biedronka otworzyła 65 nowych sklepów, przemodelowała 252 miejsca, a także rozpoczęła działalność nowego centrum dystrybucyjnego.

Jeszcze większe wzrosty Hebe

Hebe zanotowała wzrost sprzedaży po trzech kwartałach o 33,6 proc. Sprzedaż online stanowiła około 14 proc. sprzedaży.

W samym trzecim kwartale sprzedaż porównywalna Hebe wzrosła o 25,7 proc.

W tym roku Jeronimo Martins otworzyło 13 nowych drogerii Hebe.