Najlepsze projekty laureatów tegorocznej edycji konkursu Responsible Fashion Awards pojawiły się w witrynach salonów Reserved w Gdańsku, Warszawie, Łodzi, Krakowie i Londynie. W ten sposób LPP postanowiło uhonorować proetyczne i proekologiczne działania młodego pokolenia projektantów, które zdaniem polskiej firmy odzieżowej zasługują na szerszą promocję i popularyzację wśród klientów marki.
LPP realizuje kolejne cele ogłoszonej w 2019 r. strategii zrównoważonego rozwoju, której jednym z istotnych elementów jest zwiększanie udziału kolekcji Eco Aware we wszystkich markach grupy.
W ramach strategii ESG
Dzisiaj już co czwarta sztuka odzieży to produkt bardziej przyjazny środowisku, a we flagowym Reserved jest to niemal 40 proc. kolekcji. Wraz z ogłoszeniem strategii, LPP zostało partnerem konkursu Responsible Fashion Awards, organizowanego przez Międzynarodową Szkołę Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Jego głównym celem jest promowanie proetycznych i proekologicznych rozwiązań w branży fashion oraz wspieranie początkujących projektantów działających w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Konkurs stanowi również platformę wymiany doświadczeń dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu, etyki oraz ekologii, które są dzisiaj największym wyzwaniem świata mody.
W konkursie biorą udział zarówno zawodowi projektanci, jak i pasjonaci, niezwiązani zawodowo z branżą modową i projektowaniem. W pierwszym etapie konkursu uczestnicy przygotowali szkice kolekcji, które docelowo zostały wykonane z przyjaznych dla środowiska materiałów, dostarczonych przez LPP. Następnie jury, w którym zasiadała reprezentująca gdańską firmę Anna Sołtys, wyłoniło 10 najlepszych koncepcji. Zwycięzca konkursu otrzymał materiały do odszycia pełnej kolekcji, składającej się z 6 sylwetek oraz nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł.
PARTNER PORTALU
W tegorocznej, trzecie już edycji, po raz pierwszy w historii konkursu, nagrodą była sesja zdjęciowa wszystkich finałowych projektów w studio fotograficznym Reserved w Pruszczu Gdańskim oraz ich prezentacja w witrynach salonów marki.
Witryny z Oxford Street na czele
– Z przyjemnością oddajemy laureatom witryny naszych najważniejszych salonów, w tym tej prestiżowej na Oxford Street w Londynie. Moda przyjazna środowisku to jeden z wyznaczników rozwoju Reserved. Dzisiaj już blisko 40 proc. sprzedawanych ubrań naszej kolekcji pochodzi z linii Eco Aware. W naturalny sposób wspieramy ekologiczne i etyczne praktyki w branży, a więc również laureatów konkursu Responsible Fashion Awards. Wysoki poziom tegorocznej edycji oraz nagrodzonych projektów wpisuje się w wizerunek marki – mówi Agata Sawicka, Brand Communication Director Reserved.
Tegorocznym zwycięzcą został Dominik Żyża, student projektowania ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Kolekcja „Mycophyta – future of fashion” inspirowana jest grzybami, które stanowią dla projektanta jeden z najbardziej ekologicznych materiałów dostępnych na rynku. Zwycięskie kreacje można oglądać od 23 listopada, przez dwa tygodnie, w salonie na Oxford Street w Londynie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
– Profesjonalna sesja zdjęciowa sylwetek oraz możliwość zaprezentowania ich w witrynie Reserved w Londynie jest dla mnie niezwykłą szansą pokazania swojej twórczości szerszemu gronu odbiorców, zarówno w Polsce jak i za granicą. Dla młodego projektanta ubioru prezentacja swojej twórczości za pomocą dużej firmy jaką jest LPP, to bardzo duże osiągnięcie, z którego się niezmiernie cieszę. Mam nadzieję, że tak ważna dla mnie współpraca przyniesie wiele korzyści i następne znaczące inicjatywy – zaznacza Dominik Żyża, zwycięzca konkursu.
Prace pozostałych finalistów zdobią witryny największych polskich salonów Reserved od 3 do 14 listopada. W Galerii Bałtyckiej w Gdańsku prezentowane są sylwetki Aleksandry Dzwonkowskiej i Joanny Zontek, w Galerii Mokotów w Warszawie – Gabrieli Kozuli i Julii Masłosz, w krakowskiej Galerii Bonarka – Alicji Bogusz, Małgorzaty Dzierżęgi i Doroty Gąsiorowskiej-Skrzypek, a w łódzkiej Manufakturze – Marii Horbenko oraz Moniki Łuczak.
Za sesję zdjęciową oraz zaprojektowanie i wdrożenie wszystkich witryn odpowiada zespół Visual Communication Reserved.
– Zależało nam na tym, by z naszą komunikacją wyjść poza media społecznościowe #DISCOVERLPP, więc naturalnym wyborem stały się witryny sklepowe. Jestem przekonana, że wyjątkowe, różnorodne sylwetki stworzone przez uczestników przykują uwagę klientów i zachęcą ich do obserwowania dalszych poczynań wyróżnionych projektantów – podkreśla Karolina Czajewska, specjalistka ds. employer brandingu oraz koordynatorka projektu z ramienia LPP.