[WYWIAD] Agata Szafałowicz, ECC Real Estate: Nowa Stacja to centrum kompaktowe

Jesteśmy przede wszystkim centrum kompaktowym. Na trzech piętrach mamy tak dobrane i ulokowane funkcje i wszystkie kategorie najemców, aby być centrum kompletnym, odpowiadającym na wszystkie potrzeby. Nowa Stacja to zatem centrum kompaktowe, ale kompletne – mówi w rozmowie z Retailnet Agata Szafałowicz, Marketing Manager CH Nowa Stacja, ECC Real Estate Sp. z o.o.

W jakiej kondycji jest Nowa Stacja? Jak przygotowujecie się do najgorętszego sezonu w handlu?

Trend wzrostu footfallu i wzrostu obrotów w Nowej Stacji cały czas się utrzymuje. Footfall mamy obecnie lepszy, niż przed pandemią, co jest dla nas dużym sukcesem. To świadczy o tym, że nasz projekt jest bardzo dobrze oceniany zarówno przez klientów jak i najemców. Klienci są do nas przywiązani, są wierni i ciągle ich przybywa.

Natomiast jeśli mowa o przygotowaniach do sezonu świątecznego, to w tym roku nie zamierzamy stawiać tylko na eventy sprzedażowe. Ostatni kwartał w roku to czas wzmożonego ruchu klientów i sprzedaży. Ta sprzedaż i odwiedzalność jest na tyle wysoka, że chcemy to wykorzystać, aby wesprzeć akcje charytatywne i społeczne.

R E K L A M A

Nowa Stacja to odpowiedzialne w centrum. Dlatego już od początku grudnia będziemy mieli w centrum wystawę, którą wspólnie z nami organizuje Szkoła „Przylądek”. To szkoła dla dzieci z zaburzeniami i ze spektrum autyzmu, z którą współpracujemy na bieżąco i dla niej organizowaliśmy pierwszy Błękitny Bal w Nowej Stacji. Będziemy ich również wspierać podczas organizacji Pastorałki, którą będą wystawiać w Pruszkowie w Centrum Kultury.

Ponadto planujemy kontynuację naszego cyklicznego eventu czyli Spotkań po sąsiedzku. Ten cykl wydarzeń organizujemy we współpracy z lokalną blogerką Anią Chomiak, aktywistami, organizacjami non-profit, m.in. takimi jak Pruszkowskie Stowarzyszenie na rzecz Zwierząt. Celem tych spotkań, oprócz tego, żeby miło, jest spędzić czas z lokalną społecznością, jest również aktywizacja naszych sąsiadów. Zachęcamy, żeby wystawili się u nas ze swoimi produktami rzemieślnicy, rękodzielnicy czy na przykład producenci ekologicznej żywności. Przy okazji jednym z celów tych akcji, jest pomoc zwierzakom z pruszkowskiego schroniska.

CH Nowa Stacja, Pruszków

Czym wyróżnia się Nowa Stacja na tle innych galerii handlowych, których w aglomeracji warszawskiej działa sporo? Macie dużą konkurencję także w postaci retail parków. Czym przyciągacie klientów?

Myślę, że tym co nas odróżnia od innych centrów handlowych zlokalizowanych w miejscowościach podwarszawskich czy też w samej Warszawie, to sposób prowadzenia i strategia naszego marketingu eventowego. Bardzo skupiamy się na eventach CSR-owych i charytatywnych we współpracy z lokalnymi organizacjami, czy też fundacjami. Naszą niezwykle mocna stroną są także eventy o charakterze sportowym.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Jakiego typu eventy organizuje Nowa Stacja i jak te wydarzenia przekładają się na konkretne wyniki centrum?

Organizowane przez nasz wydarzenia są, można powiedzieć, ewenementem na skalę kraju. Po raz drugi będziemy mieli Odcinek Specjalny rajdu Barbórka w Nowej Stacji. W ubiegłym roku ten event cieszył się niezwykłym powodzeniem i był wielkim sukcesem odwiedzalności. Do Nowej Stacji przybyło wielu gości i to nie tylko lokalnych mieszkańców Pruszkowa, ale także z Warszawy i spoza województwa mazowieckiego. To była i w tym roku także będzie dla nas świetna okazja do pokazania się szerzej, nie tylko w naszym bezpośrednim najbliższym catchment’ie.

Warte uwagi będą także wydarzenia zaplanowane na 2023 rok. W przyszłym roku będziemy organizować na dachu naszego centrum skatepark. To ukłon w stronę naszej młodzieży, której mamy tutaj w Pruszkowie bardzo dużo. Mowa o specjalnym miejscu dla młodych dorosłych, którzy lubią spędzać czas na świeżym powietrzu, lubią ruch, aktywność. I planowany skatepark właśnie takie możliwości spędzania czasu im da. To będzie świetne miejsce do wyćwiczenia umiejętności jazdy na deskorolkach, rolkach, hulajnogach, itp. Mamy także nadzieję na nawiązanie ciekawej współpracy z naszymi najemcami sportowymi.

Kolejnym wydarzeniem nad którym pracujemy, to turniej koszykówki w Nowej Stacji, również planowany na dachu. Będzie to turniej 3 na 3, również organizowany we współpracy z lokalnymi klubami sportowymi.

Jaki charakter ma Nowa Stacja? To centrum rodzinne, rozrywkowe…? Jak chcecie się pozycjonować?

Jesteśmy przede wszystkim centrum kompaktowym. Na trzech piętrach mamy tak dobrane i ulokowane funkcje i wszystkie kategorie najemców, aby być centrum kompletnym, odpowiadającym na wszystkie potrzeby. Nowa Stacja to zatem centrum kompaktowe, ale kompletne. U nas można zarówno zrobić szybkie zakupy na przykład wracając z pracy w stolicy, jak i skorzystać z oferty sklepów sieciowych, modowych, sportowych i specjalistycznych. Natomiast szczególnie w weekendy jesteśmy centrum rodzinnym, prowadzimy dużo eventów, warsztatów dla mam i dzieci, akcji prospołecznych i wielu innych, które przyciągają do nas całe rodziny. Nowa Stacja ma też oczywiście oferty dla innych grup wiekowych. Takim przykładem może być Zdrofit, który przyciąga fanów sportu i zdrowego trybu życia.

Podczas naszej ostatniej rozmowy w kwietniu 2022 r. zarząd ECC zapowiedział, że planuje rozbudowę Nowej Stacji. Czy poczyniono już pierwsze kroki w tym celu?

Tak, przygotowujemy się do rozbudowy Nowej Stacji. W tej chwili rewidujemy plany nadbudowy galerii na poziomie +2 pod kątem już konkretnych najemców, z którymi finalizujemy umowy najmu. Planujemy oddanie tej powierzchni operatorowi z kategorii medycznej oraz operatorowi sieci co-working’owej. To mają być dwaj główni anchorzy tej przestrzeni i świetny dodatek do oferty naszego centrum. Chcemy stworzyć nowe, ciekawe miejsce na mapie Pruszkowa. Na naszą korzyść działa trend upowszechniania się pracy zdalnej i hybrydowej – nie wszyscy pracownicy mogą lub lubią pracować we własnych mieszkaniach. Poza ofertą handlową Nowa Stacja stanie się miejscem, gdzie można popracować, zrobić zakupy, pójść na siłownię i do kina.

Zbliżamy się do końcówki roku. Jaki to był rok dla Nowej Stacji. Jakie zmiany w tenant mix zaszły w obiekcie?

W tym roku wprowadziliśmy w centrum dosyć dużo zmian w ofercie. W związku z zeszłorocznym otwarciem HalfPrice’a relokowaliśmy CCC, które się otworzyło w nowym formacie i w innym miejscu. Nasi klienci bardzo czekali na tę zapowiadaną wcześniej zmianę i licznie przybyli na zakupy w nowym, świetnie zaaranżowanym sklepie CCC.

Natomiast to nie koniec zmian w gronie naszych najemców. Już z początkiem listopada swój salon otworzyła u nas sieć Lee Wrangler. To będzie świetne uzupełnienie i poszerzenie naszej oferty modowej. Na przełomie roku swój punkt otworzy u nas również Sam Master (dorabianie kluczy), sfinalizowaliśmy również umowę z Femestage. Negocjujemy jeszcze z paroma innymi najemcami i liczymy na to, że do końca roku będziemy mogli udzielić więcej informacji.

Jakie wyzwania stoją teraz przed Wami?

Raczej nie powiem nic odkrywczego ponieważ te same wyzwania dotyczą absolutnie wszystkich centrów handlowych w Polsce. Jest to głównie kwestia kosztów utrzymania obiektu. Rosnące ceny prądu i wszystkich niemalże usług, z których korzystamy na terenie centrum, nie napawają optymizmem. Staramy się zatem na bieżąco reagować na te sytuacje. Wprowadzamy bardzo dużo rozwiązań, które mają nam pomóc w oszczędzaniu i mówiąc wprost, cięciu kosztów. Przy czym bardzo zwracamy uwagę na to, żeby to w jak najmniejszym stopniu dotyczyło naszych klientów. Na przykład testujemy, czy wyłączenie oświetlenia w danym korytarzu wpłynie na wygodę korzystania z tego obszaru. Chcę podkreślić, że nie zrobimy nic, co miałoby utrudnić czy uniemożliwić klientom wygodne korzystanie z centrum. Natomiast wiadomo, że szukamy każdego możliwego sposobu, żeby te koszty ograniczać.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych