Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Sportano.pl ma w Homepark Targówek pierwszy sklep stacjonarny

Sportano.pl, innowacyjny multibrandowy sklep sportowy online, otworzył zaawansowany technologicznie stacjonarny sklep w największym warszawskim retail parku  Homepark Targówek. Podpisana w grudniu 2021 roku umowa obejmuje powierzchnię handlową równą niemal 2500 mkw. oraz powierzchnie zewnętrzne.

– Homepark Targówek to w tej chwili pierwsze i jedyne miejsce, gdzie klienci mogą zapoznać się z nowym, innowacyjnym pomysłem na salon sportowy. Marka Sportano.pl, dotychczas obecna wyłącznie on-line, prezentuje nie tylko ponad 600 marek sportowych, ale pozwala na miejscu je sprawdzić i przetestować, tak, aby kupujący w pełni docenił walory wybranego produktu. Dzięki nowemu salonowi Sportano.pl Homepark Targówek rozszerzy swoje bogate portfolio i zaoferuje klientom jeszcze więcej produktów w zupełnie nowej formule zakupowej komentuje Agata Brzezińska, Head of CEE w firmie Pradera.

Na miejscu aż 50 tys. produktów

– Sportano.pl to najszersza oferta produktów sportowych premium w Europie Środkowej. Zależy nam, aby każdy sportowiec – amator czy profesjonalista – w dowolnej dyscyplinie, znalazł u nas wszystkie niezbędne produkty i akcesoria. Na każdą dyscyplinę patrzymy z perspektywy potrzeb sportowców. Naszą ideą było, aby zbudować takie portfolio marek, które pozwoli każdej osobie znaleźć sprzęt dla siebie. Mamy na miejscu 50 tys. produktów, a niemal 200 tys. dostępnych online z dostawą 24h. Zachęcamy do odwiedzenia Sportano.pl w Homepark Targówek i przetestowania nowej formy odkrywania sportu – wyjaśnia Dariusz Frużyński, dyrektor handlowy Sportano.pl    

Rekalma Apsys
r e k l a m a

– Sportano.pl to marka rozwijana przez twórcę Eobuwia, Marcina Grzymkowskiego. Platforma online w swojej ofercie ma marki i produkty z niemal wszystkich dyscyplin sportowych, m.in. kolarstwa, sportów zimowych, siłowni i fitnessu, sportów wodnych, sportów outdoor i sportów walki. W związku z coraz silniejszym udziałem e-commerce na rynku handlowym, Sportano.pl otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny. Salon zlokalizowany jest w warszawskim Homepark Targówek.

– Homepark Targówek poszerza ofertę o niesamowicie przemyślany koncept sportowy. Będzie on odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy oczekują profesjonalnego doradztwa w zakupach, szerokiej oferty i ekspresowej dostawy. Experience, który jest jednym z głównych powodów, dla którego klienci wybierają sklepy stacjonarne i konkretne marki w tym przypadku na pewno nie zawiedzie. To pierwszy tego typu showroom w Polsce,  tym bardziej cieszymy się, że marka Sportano wybrała lokalizację naszego Klienta – dodaje Ada Budynek, Leasing Manager, Associate, Retail Agency Poland, Cushmnan & Wakefield.

Uroczyste otwarcie z udziałem gwiazd sportu

Na imprezie otwarcia w warszawskim Homepark Targówek pojawił się szereg gwiazd rozmaitych dyscyplin. Wśród pierwszych osób, które przetestowały nowy, omnichannelowy koncept znaleźli się m.in. Jan Błachowicz, Andrzej Bargiel, Katarzyna Zillmann i Mariusz Pudzianowski.

Twórcą marki Sportano.pl jest znany z założenia eobuwie i Modivo Marcin Grzymkowski. Autorzy konceptu handlowego przedstawiają go jako najnowocześniejszy w Europie Środkowej stacjonarny sklep sportowy. Sportano.pl należy do kategorii multisportowej, co oznacza, że dostępne jest w nim wyposażenie i odzież przeznaczone do uprawiania rozmaitych dyscyplin sportowych. Sklep zapewnia wybór wśród 50 tys. produktów dostępnych stacjonarnie, na miejscu, oraz do całej oferty online – czyli niemal 200 tys. produktów, z opcją dostawy 24h. 

Koncept podzielony jest na strefy, w których klienci mogą odkrywać i testować wyposażenie do uprawiania najpopularniejszych dyscyplin, m.in. narciarstwa, sportów rowerowych, wodnych, sportów walki, fitness, trekkingu i outdooru. 

Sala sprzedaży jest wyposażona w 55 tabletów, służących do przeglądania dostępnego asortymentu, sekcję bike fitting – gdzie można skonfigurować i dopasować rower do budowy i wymogów użytkownika, warsztat serwisowy dla sprzętu zimowego i letniego, sekcję bieżni i fitness, oferujące możliwość testowania bieżni sportowych wiodących marek czy symulator jazdy na nartach i snowboardzie. 

Koncept Sportano.pl nastawiony jest na wykorzystanie najnowocześniejszych technologii i wsparcie klientów przez doradców-ekspertów z obszarów rozmaitych dyscyplin. 

– Chcemy być domyślnym punktem kontaktu ze światem sportu. Sportano wyrasta z pasji do sportu i technologii. Stawiamy na zrozumienie potrzeb klientów i trendów na rynku. Chcemy przekraczać rynkowe standardy, żeby kojarzyć się z wygodą i zaufaniem. To będzie możliwe tylko, gdy zapewnimy wyjątkowe doświadczenia zakupowe i najwyższy standard obsługi. – komentował w czasie otwarcia założyciel marki, Marcin Grzymkowski.

Podczas ekskluzywnej premiery tego konceptu handlowego, wąska grupa sportowców, ekspertów i influencerów, jako pierwsza w Polsce miała okazję sprawdzić jak wygląda sklep oraz jakie możliwości oferuje nowa formuła odkrywania produktów sportowych. 

Otwarciu towarzyszyły atrakcje wyczynowe, takie jak pokazy wsadów do kosza w wykonaniu mistrza świata Piotra Grabowskiego czy pokaz ewolucji rowerowych w wykonaniu Jonasza Pakulskiego. Grabowski do swoich podniebnych ewolucji zaprosił m.in. Mariusza Pudzianowskiego, nad którego głową koszykarz wykonywał spektakularne akrobacje. Udział w pokazie mistrza świata brali również Jan Błachowicz czy Sławomir Peszko i Marcin Wasilewski. 

Przez Internet kupujemy coraz częściej, lecz odwiedzalność w centrach handlowych wciąż rośnie

Otwarcie salonu Sportano.pl to przełomowy dla branży krok, łączący zapewnienie pozytywnego doświadczenia zakupowego i dogodnej formy e-handlu. Jest on odpowiedzią na potrzeby konsumenckie – jak przedstawiła w kwartalnym raporcie międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield, odsetek klientów kupujących przez Internet stale rośnie. We wrześniu 2022 roku wzrost udziału e-handlu wyniósł 9,7%. W zakresie e-commerce, szczególnie zauważalna jest wzmacniająca się pozycja produktów kategorii modowych.

– Według ostatnich badań, średnioroczny udział e-commerce w polskim handlu detalicznym waha się już na poziomie 14%, jest więc prawie trzykrotnie wyższy niż przed pandemią COVID-19 i będzie rósł do poziomu prawie 20% w 2027 roku. Warto również nadmienić, że planowane przychody rynku e-commerce w Polsce wyniosą za 5 lat już prawie 190 mld PLN, a więc około dwa razy więcej niż w zeszłym roku – podsumowuje Damian Kołata, Head of Industrial & Logistics Agency Poland, Head of E-Commerce CEE.

Warto również zaznaczyć, że pomimo wzrostu udziału e-commerce, frekwencja klientów w centrach i parkach handlowych w III kwartale 2022 roku była wyższa o 14% niż w 2019 roku. Miesięcznie obiekty te odwiedzane były średnio przez 411 tys. osób na obiekt handlowy.

Największy park handlowy w Warszawie

Retail park Homepark Targówek, na ponad 74,545 tys. m kw., skupia przede wszystkim specjalistyczne i popularne marki z branży budowlanej, wykończeniowej oraz aranżacji wnętrz. Dzięki unikatowej formule swojego portfolio, oferuje również lubiane przez konsumentów sklepy z branży modowej, takie jak TK Maxx, czy CCC, branży elektronicznej (EURO RTV AGD, Sony Centre), sportowej (Sports Direct). Znajdziemy tu także sklepy z artykułami dla dzieci: Smyk Megastore i Świat Dziecka oraz szeroką ofertę dla zwierząt domowych w Maxi Zoo i Kakadu. Ofertę parku handlowego dopełniają popularne sklepy z artykułami kosmetycznymi: Rossmann i Superpharm. Na terenie HOMEPARK Targówek działa sklep spożywczy sieci Lidl, zapewniając szeroki wybór artykułów codziennych zakupów. Poza tym działa tutaj przychodnia medyczna ENEL-MED, klub fitness oraz punkty gastronomiczne.

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 50 tysięcy pracowników w 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2021 roku jej przychody wyniosły 9,4 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne.

Właścicielem parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,1 miliarda euro zawiera ponad 50 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji i Turcji, posiadających łącznie 2000 sklepów. Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.