Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

ROS Retail Outlet Shopping: Rośnie zainteresowanie ofertą outletową

Ostatnie miesiące potwierdziły, że centra outletowe na dobre zagościły w świadomości Polaków i są chętnie wybieranymi destynacjami zakupowymi. Szczególnie, kiedy w perspektywie pojawiają się większe potrzeby, za które można zapłacić mniej. Dlatego nadchodzące święta mocno przyciągają poszukiwaczy dobrych okazji, nie tylko prezentowych.

Wyniki centrów outletowych jasno pokazują w jakim kierunku zmieniają się obecnie zachowania zakupowe Polaków. Coraz więcej z nas odwiedza outlety nie tylko w poszukiwaniu okazji cenowych, ale również dla coraz bogatszej oferty marek, także tych z segmentu premium. Jakościowe produkty w dobrej cenie – tego obecnie szukają klienci. Ufamy znanym i cenionym brandom, szukamy klasyków stylizacyjnych i ponadczasowego designu. W outletach przybywa salonów znanych producentów mody premium, a wraz z nimi rośnie liczba klientów wybierających te centra handlowe na zakupy.

Dobre wyniki polskich Designer Outlet

– Coraz większe zainteresowanie ofertą outletową jest doskonale widoczne w wynikach odwiedzalności polskich Designer Outlet. Wskaźnik footfall na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy, w porównaniu z rokiem ubiegłym, stale pnie się w górę. Dla nas to dowód, że odpowiednio skomponowana, różnorodna oferta naszych placówek spotyka się z zainteresowaniem i uznaniem najbardziej wymagających klientów – tłumaczy Ireneusz Homa Centre Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.

Odpowiednio w okresie od sierpnia do października średnia odwiedzalność w trzech polskich centrach zarządzanych przez ROS Retail Outlet Shopping wzrosła znacząco, a wyniki są określane następującymi danymi: Designer Outlet Gdańsk +16,5%, Designer Outlet Warszawa +6%, Designer Outlet Sosnowiec +6,5%.

– Powodem coraz częstszych i liczniejszych odwiedzin w naszych centrach nie jest wyłącznie chęć zaoszczędzenia. Duży wpływ na wybór Designer Outlet ma właśnie dynamiczny rozwój i pojawianie się bardzo dobrych, nowych marek. To jakość i nowo otwierane salony z modą premium przyciągają klientów, którzy szukają propozycji w doskonałych cenach – wyjaśnia Katarzyna Ciemińska Centre Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.

Coraz mocniejszy mix najemców

Tempo nowych otwarć w Designer Outlet jest imponujące. Wystarczy przypomnieć, że w ostatnich miesiącach centra te powitały m.in. takie marki jak BOSS czy Marc O’Polo w Designer Outlet Gdańsk, Benetton i Desigual w Designer Outlet Sosnowiec, czy Calzedonia oraz pierwszy i jedyny salon w Polsce Coccinelle w Designer Outlet Warszawa. Kilka  sklepów, w tym m.in. Tommy Hilfiger, Nike, Adidas czy Michael Kors, znacznie powiększyły swoje lokale, tworząc tym samym jeszcze bardziej komfortowe przestrzenie zakupowe. We wszystkich trzech centrach planowane są kolejne otwarcia i zmiany, które ucieszą stałych i napływających klientów. Wniosek jest jeden – wizyty w outletach to dla wielu rozwiązanie pozwalające optymalizować wydatki, kupować produkty wysokiej jakości i cieszyć się dobrymi ofertami znanych marek. Wydaje się, że taki model zakupów utrwalił się przez ostatnie lata i obecnie się umacnia, biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku. Dobrych okazji szukamy już przez cały rok, nie tylko w okresie wyprzedaży.

Duże wzrosty sprzedaży

Świadczą o tym także wyniki sprzedażowe z ostatnich trzech miesięcy. Dane dla każdego z centrów Designer Outlet przedstawiają się bardzo optymistycznie. W Gdańsku średni wzrost sprzedaży w okresie sierpień-październik wyniósł +22,4%, w Sosnowcu + 9,3%, a w Warszawie +18,5%. Należy jednak wspomnieć, że wzrosła średnia wartość transakcji, ale jednocześnie spadł wskaźnik UPT (Units per Transaction – ilości nabywanych rzeczy), co w jasny sposób odzwierciedla wzrost cen obserwowany w sklepach w ostatnim czasie.

– Przed nami ostatnie tygodnie roku, w których tradycyjnie już odnotowujemy pik sprzedażowy spowodowany zakupami świątecznymi. W naszych centrach to czas szczególnie lubiany przez klientów z uwagi na przyjazne ceny i unikatową, niejednokrotnie jedyną w skali kraju ofertę. Nadchodzące listopadowe święto zniżek zapoczątkuje prezentowe poszukiwania i pozwoli na sprawienie bliskim, ale i sobie, zakupowych przyjemności. Radość ze spełniania małych i większych marzeń w dobrej cenie jest bardzo cenionym przez odwiedzających aspektem – dodaje Dariusz Obołończyk Centre Manager Designer Outlet Sosnowiec, ROS Retail Outlet Shopping.

Jak historycznie pokazują statystyki, właśnie Black Friday stał się dobrą okazją do poszukiwania gwiazdkowych prezentów. W ubiegłym roku, podobnie do lat poprzednich, Polacy kupowali przede wszystkim produkty z takich kategorii jak odzież, obuwie i akcesoria sportowe (73 proc.), kosmetyki (36 proc.), a także sprzęt AGD (36 proc.)*.

Przemyślany, wyszukany i skrupulatnie wybrany prezent cieszy obie strony, zarówno nas, jak i obdarowanego. Korzystne ceny, przy zachowaniu doskonałej jakości, pozwalają nam oddać się zakupowym przyjemnościom bez nadszarpywania budżetu domowego.

Smart shopping w nowym wymiarze

Wysoka inflacja, z jaką obecnie boryka się gospodarka, nie sprzyja ani dobrym nastrojom, ani beztroskim wydatkom. Polacy bardzo rozważnie zaczęli podchodzić do planowania zakupów. Redukują wydatki, przesuwają w czasie decyzje zakupowe planowane wcześniej jak np. nowy sprzęt AGD, RTV czy spontaniczne remonty. Wg Raportu UCE Research, Grupa Blix 2022 kupujemy też m.in. mniej kosmetyków i używek. 

Jednocześnie to samo badanie wskazuje, że nie chcemy całkowicie rezygnować z zakupów, szukamy więc rozwiązań, które nie nadszarpną domowego budżetu. Jak podają dane GfK Polonia, konsumenci wchodzą w tryb oszczędzania i poszukiwania okazji. Podczas zakupów sprawdzają promocje i częściej na nie reagują – takie zachowania wskazuje 29 proc. badanych. Częściej też korzystają z programów lojalnościowych – mówi o tym 26 proc. respondentów. To jeszcze silniejszy niż dotąd trend smart shoppingu – czyli sprytnych, mądrych zakupów. Zyskują na tym właśnie centra outletowe, w których na stałe obniżone ceny (od 30 do nawet 70%) i lubiane, znane marki przyciągają nowych klientów. A dzięki bogatej i zróżnicowanej ofercie stają się one odpowiedzią na potrzebę racjonalizowania wydatków. 

ROS Retail Outlet Shopping ma w Polsce trzy outlety

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów.

ROS Retail Outlet Shopping od 10 lat obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający. Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Galleria Parma, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár i przyszłe inwestycje w Europie.

Centra outletowe Designer Outlet w Polsce obecne są w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70 proc. niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, BOSS, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.