Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Omnichannel: Polacy lubią kupować w ramach darmowej dostawy

14 grudnia 2022 r. odbędzie się już 13. edycja Dnia Darmowej Dostawy. Celem akcji jest popularyzacja zakupów w sieci i umożliwienie klientom tańszego zakupu świątecznych upominków. W tym roku DDD może również pomóc w zmniejszeniu skutków wysokiej inflacji. 

W Dniu Darmowej Dostawy klienci, robiący zakupy w internecie, mogą bez dodatkowych kosztów wybrać dowolną, oferowaną przez e-sklep formę dostarczenia towaru. Właściciele sklepów są zobowiązani do zachowania dotychczasowej ceny produktów, a złamanie tej zasady grozi im automatycznym usunięciem z grona uczestników akcji. Sprzedawcy mają co prawda możliwość ustalenia minimalnej wartości zakupów objętych darmową dostawą, ale wielu z nich bezpłatnie wysyła w tym dniu wszystkie zamówienia bez wyjątku.

Udział w tegorocznej edycji wydarzenia zapowiedziało ponad 300 firm, w tym TaniaKsiazka.pl, NeoNet, Kondrat Wina Wybrane, Foods by Ann, Kubota, Bee.pl, Sante, Pakamera, Diverse, Chocolissimo.

R E K L A M A

Darmowa dostawa w walce z inflacją

DDD tradycyjnie jest jedną z ostatnich okazji na zrobienie zakupów, które zdążą dotrzeć do kupujących jeszcze przed świętami. W tym roku wydarzenie może jednak mieć jeszcze jedną zaletę – darmowa dostawa pozwoli ograniczyć negatywne skutki wysokiej inflacji.

Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2022”, wysokie ceny sprawiły, że 28 proc. konsumentów już ograniczyło swoje zakupy w sieci, a 34 proc. ankietowanych deklaruje, że zrobi to w przyszłości. Zrealizowane przez Gemius Polska badanie wykazało równocześnie, że czynnikiem szczególnie motywującym do zakupów online jest właśnie darmowa dostawa – zachęca ona do częstszego robienia zakupów aż 88 proc. ankietowanych!

– Dzień Darmowej Dostawy to wydarzenie, na które każdego roku czekają zarówno klienci, jak i przedstawiciele branży e-commerce. Kupujący mogą dzięki niemu zaoszczędzić, a właściciele sklepów internetowych zwiększyć zyski. Pod tym względem nic się nie zmieniło, ale w tym roku darmowa dostawa ma jeszcze jeden, wyjątkowy atut. Drożyzna wywołana inflacją sprawiła, że wielu klientów rozważa ograniczenie świątecznych zakupów lub kupienie ich tylko w jednym sklepie ze względu na koszty dostawy. Bezpłatna wysyłka towaru pozwoli konsumentom skorzystać z oferty większej liczby sklepów bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Sklepy zyskają tym samym więcej zamówień – komentuje Krzysztof Bartnik, inicjator akcji Dzień Darmowej Dostawy.

Dzień Darmowej Dostawy już na stałe wpisał się w kalendarz świątecznych zakupów. W tym roku obchodzona jest 13. edycja tego wydarzenia. Wszystkie sklepy biorące udział w akcji można poznać na stronie dziendarmowejdostawy.pl. Kupujący mogą skorzystać z wyszukiwarki konkretnych produktów i porównać ich ceny – na stronie działa baza ponad 2 mln produktów z ponad 30 różnych kategorii, m.in. zdrowie, uroda, sport, odzież i dodatki, obuwie, ogród czy AGD. Darmowa dostawa obowiązuje wyłącznie na terenie Polski.