Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Przemysław Lutkiewicz, LPP: Nadchodzący rok może przynieść spowolnienie

Porównując trzeci kwartał br. z analogicznym okresem przed rokiem, z wyłączeniem działalności w Rosji, możemy mówić o wzroście sprzedaży o blisko 40 proc. r/r.- mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

– Pomimo kolejnego kwartału pozostającego pod wpływem sytuacji za naszą wschodnią granicą, postanowiliśmy skoncentrować się na realizacji planów biznesowych i wzmacnianiu obecności naszych marek na rynkach, które gwarantują nam utrzymanie stabilnej sytuacji spółki. Jak pokazują wyniki finansowe wypracowane w okresie od sierpnia do października to była słuszna decyzja.

Porównując trzeci kwartał br. z analogicznym okresem przed rokiem, z wyłączeniem działalności w Rosji, możemy mówić o wzroście sprzedaży o blisko 40 proc. r/r. To efekt przede wszystkim trafionych kolekcji casual na sezon jesień-zima marki Mohito oraz dobrego przyjęcia oferty Sinsay na nowych rynkach, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. To dla nas dobry prognostyk również na najbliższy rok.

R E K L A M A

Biorąc pod uwagę utrzymującą się presję inflacyjną i spodziewaną coraz większą skłonność do ograniczania wydatków konsumenckich, inwestycje w rozwój marek z segmentu value-for-money to w naszej opinii dobry kierunek – mówi  Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Konsekwentny rozwój na rynkach europejskich

Udział sprzedaży zagranicznej na koniec trzeciego kwartału stanowił blisko 60 proc. przychodów Grupy, przy wzroście powierzchni handlowej o prawie 24 proc. r/r. 

– Obserwowane dynamiki sprzedaży na rynkach europejskich utwierdzają nas w przekonaniu, że podjęta po wyjściu z Rosji decyzja o wzmacnianiu naszej obecności w tym regionie była słuszna i mimo nadal pojawiających się wielu wyzwań podtrzymujemy nasze cele. Kontynuujemy przygotowania do przyszłorocznego debiutu Reserved w dwóch lokalizacja w Mediolanie oraz rozwoju na ważnych dla nas rynkach, na których już jesteśmy obecni, dołączając do portfolio sklepów flagowej marki m.in. trzy nowe salony w Londynie oraz nową lokalizację na rynku niemieckim.

Z kolei pozytywne przyjęcie oferty Sinsay na nowych rynkach online traktujemy jako dobrą prognozę dla planowanego przyspieszenia debiutu sklepów tej marki we Włoszech i w Grecji jeszcze w tym roku obrotowym. Jesteśmy przekonani, że podjęta również w tym roku decyzja o otwarciu w Barcelonie biura projektowego naszego najmłodszego brandu pozwoli nam jeszcze lepiej przewidywać oczekiwania i trafiać z kolekcjami w gusta klientów na rynkach, gdzie widzimy największy potencjał rozwoju – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Na horyzoncie znaczące spowolnienie

Lutkiewicz zwraca uwagę na możliwość obniżonego popyt na odzież.

– Uważnie przyglądamy się sytuacji rynkowej i reakcjom klientów na zachodzące zmiany. I choć jeszcze w trzecim kwartale br. nie obserwowaliśmy efektu obniżonego popytu na odzież to spodziewamy się, że pierwsze miesiące nadchodzącego roku obrotowego mogą nam przynieść znaczące spowolnienie, do którego już się przygotowujemy. Racjonalna polityka kosztowa oraz dostosowanie strategii zatowarowania i zarządzania zapasami do spodziewanych poziomów popytu, to w obecnym czasie kluczowe czynniki, które pozwolą nam odpowiedzieć na niekorzystną sytuację makroekonomiczną. I choć mając na uwadze przyszłość i stabilną sytuację firmy nie rezygnujemy z naszych planów, to dziś z dużo większą uważnością patrzymy na rentowność inwestycji. Jesteśmy przekonani, że nawet w obliczu spodziewanego kryzysu to właśnie wzmacnianie obecności w regionach gwarantujących bezpieczeństwo naszych inwestycji, pozwoli nam przetrwać ten trudny dla branży okres oraz zbudować grunt pod dalszy rozwój firmy w dłuższej perspektywie – komentuje Przemysław Lutkiewicz.