Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

Wittchen: Ostatni kwartał 2023 z prawie 28. procentowym wzrostem

Grupa Wittchen szacuje, że w okresie październik-grudzień 2022 roku miała 135,4 mln zł przychodów, czyli więcej o 27,7 proc. rdr

Według szacunków, w czwartym kwartale 2022 r. w segmencie detalicznym sprzedaż wzrosła o 29,5 proc. rdr do 113,1 mln zł, a w segmencie B2B wzrosła o 19,6 proc. do 22,4 mln zł.

Narastająco, w okresie styczeń-grudzień 2022 r., Wittchen szacuje przychody łącznie na 404,5 mln zł, co oznacza wzrost o 45,7 proc. rdr.

Rozwój sprzedaży zagranicznej głównym celem w 2023

W 2023 r. Grupa planuje dalszą ekspansję zagraniczną zarówno w kanale on-line oraz off-line. W tym roku Grupa zamierza otworzyć 2 salony w Czechach, 1 na Węgrzech, 3 w Niemczech oraz 2 w Rumunii. Nowe salony zagraniczne będą zajmować powierzchnię ok. 570 mkw.

Głównymi celami Grupy w 2023 r. będą: kontynuacja dwucyfrowych dynamik sprzedaży, stabilizacja marży brutto na sprzedaży, stabilizacja marży operacyjnej względem 2022 roku.

Realizacja powyższych planów będzie możliwa dzięki zwiększeniu sprzedaży zagranicznej, na której generowana jest wyższa marża oraz w kanale e-commerce dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży przez własne sklepy internetowe, jak również zwiększenie współpracy z platformami typu marketplace.
Zarząd oczekuje również, że sprzedaż produktów z kategorii walizek nadal będzie wykazywać tendencje wzrostowe. Dodatkowo, poprzez poszerzenie swojego asortymentu oraz wprowadzenie linii Young skierowanej do młodszych klientów, spółka planuje dotarcie do większej grupy klientów.