Newsletter SCF News
Dołącz do 6000 odbiorców!

[WYWIAD] Artur Ciałowicz, Leroy Merlin: Weryfikujemy nasze inwestycje pod kątem kolejnych otwarć

Sklep przy ul. Połczyńskiej to drugi GIGAmarket w Warszawie, 11. obiekt w aglomeracji warszawskiej oraz 78. punkt Leroy Merlin na mapie Polski. W pierwszych dniach po otwarciu GIGAmarketu, zakupy zrobiło u nas ponad 10 000 osób – mówi w rozmowie z Retailnet Artur Ciałowicz, dyrektor GIGAmarketu Leroy Merlin Warszawa Połczyńska

Leroy Merlin właśnie oddał do użytku nowy GIGAmarket w Warszawie. Czym wyróżnia się stołeczny sklep i ten format?

Nasz nowy GIGAmarket wyróżnia się przede wszystkim bogatą ofertą produktów i usług dodatkowych niezbędnych podczas budowy, remontu czy urządzania domu, mieszkania lub ogrodu. Stawiamy na komfort zakupów i łatwe dotarcie do sklepu, kompleksowość oraz dzielenie się inspiracjami. W naszym sklepie zapewniamy dostęp m.in. do 12 kas samoobsługowych, 2 punktów szybkiego odbioru produktów wielkogabarytowych, szybkomatu czynnego 24 godziny na dobę, komfortowej strefy działu obsługi klienta. Warszawski GIGAmarket ma powierzchnię ponad 14 000 mkw. , przestronne aleje zakupowe i jest otwarty od 6:30 do 22:00 od poniedziałku do soboty, a w niedziele handlowe od 9:00 do 20:00.

Sklep jest zlokalizowany blisko obwodnicy Warszawy – przy trasie S8 i A2, więc dojazd samochodem jest dogodny, tym bardziej, że wokół sklepu jest parking z blisko 800 miejscami parkingowymi. Obok budynku znajduje się też przystanek autobusowy oraz istnieje możliwość wypożyczenia samochodów do przewozów produktów gabarytowych, a niebawem będzie dostępna stacja ładowania aut elektrycznych.f

Na klientów GIGAmarketu czeka ponad 38 000 artykułów budowlanych, remontowych i dekoracyjnych, dostępnych od ręki, dzięki temu, że sklep dysponuje magazynem wewnętrznym. Podczas zakupów można też skorzystać z ponad 600 usług dodatkowych. Oprócz kompleksowej obsługi i fachowego doradztwa, inspirujemy też naszych klientów. W naszym sklepie znajduje się ponad 20 ekspozycji kuchni i łazienek oraz nowoczesne strefy aranżacyjne, w których projektanci wnętrz tworzą na miejscu projekty domowych pomieszczeń oraz pomagają w zamówieniu odpowiednich produktów i usług. Odwiedzając nas można też zobaczyć największą w naszej sieci strefę ogrodową oraz bogatą ofertę rozwiązań ekologicznych.

To drugi GigaMarket w stolicy – jak został przyjęty przez klientów?

Tak, sklep przy ul. Połczyńskiej to drugi GIGAmarket w Warszawie, 11 obiekt w aglomeracji warszawskiej oraz 78 punkt Leroy Merlin na mapie Polski. Jesteśmy dumni z osiągnięć naszej sieci i widzimy, że sklep, którym kieruję był potrzebny mieszkańcom Warszawy i okolic. W pierwszych dniach po otwarciu GIGAmarketu, zakupy zrobiło u nas ponad 10 000 osób. Dziękuję naszym klientom za zaufanie, zainteresowanie, odwiedziny, zakupy i zapraszamy po kolejne inspiracje.

Jaki jest zasięg tego marketu?

Nasi klienci sami zdecydują o zasięgu tego sklepu. Można się pokusić o pewne symulacje i podać takie liczby. Z racji lokalizacji naturalny obszar zasięgu wyznaczają warszawskie dzielnice: Bemowo, Wola, Ursus, Włochy, a także ościenne gminy m.in Ożarów, Grodzisk, Stare Babice, Błonie, Pruszków. Ale zapraszam też wszystkich mieszkańców Warszawy, a nawet Mazowsza do naszego nowego sklepu. Zarówno klienci indywidualni, jak i prowadzący firmy znajdą u nas produkty i usługi dopasowane do swoich potrzeb i oczekiwań.

Leroy Merlin od lat dynamicznie rozwija zakres usług w swoich marketach. Jak teraz wygląda ta oferta? Na jakie nowości mogą liczyć klienci?

Oprócz produktów niezbędnych podczas urządzania domu, mieszkania lub ogrodu, klientom oferujemy też w naszym GIGAmarkecie szeroki zakres usług dodatkowych. Podczas zakupów można zamówić np. montaż, transport wraz z wnoszeniem, szycie firan i zasłon, oprawę luster i obrazów, przycinanie płyt i blatów w profesjonalnym warsztacie stolarskim, a także skorzystać z usługi projektowania kuchni lub łazienki.

Z pewnością należy zwrócić uwagę na to, że jako jedna z pierwszych sieci DIY oferujemy kompleksowe rozwiązania dla wykonawców i klientów, którzy korzystają z tzw. preferencyjnej stawki zakupowej VAT 8%. Dodatkowo dzięki bliskiej współpracy z naszymi podwykonawcami możemy zagwarantować montaż większości oferowanych produktów.

Sklep przy Połczyńskiej dysponuje największym w sieci magazynem. Jak wygląda strategia logistyczna LM? Czy z tego magazynu są zaopatrywane także inne sklepy?

Sklep posiada jeden z największych magazynów w naszej sieci. Obecnie skupiamy się na optymalizacji tego miejsca oraz zagwarantowaniu szybkich przepływów logistycznych (realizujemy np. zamówienia internetowe, zamówienia telefoniczne, wysyłki kurierskie, taxi bagażowe), co skróci czas oczekiwania klientów na produkty. Każdy sklep naszej sieci ma zdolności wymiany towarowej pomiędzy sobą, więc trudno tu mówić o nowości.

Jakie są plany rozwoju Leroy Merlin?

W tym roku otworzyliśmy 5 sklepów, podobnie jak w 2021 r. W związku z aktualną sytuacją gospodarczą weryfikujemy nasze inwestycje pod kątem kolejnych otwarć. Prawdopodobnie będą one przesunięte w czasie. Natomiast patrząc długoterminowo widzimy cały czas potencjał do powstawania nowych obiektów handlowych.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych.