METRO PROPERTIES: W 2022 roku ponad 12 tysięcy m² nowych sklepów w centrach M1

Finalizacja umów z nowymi najemcami na łączną powierzchnię ponad 12.000 m², renegocjacje 72 kontraktów i rozmowy biznesowe z przedstawicielami marek, zainteresowanymi wejściem do centrów handlowych M1 w Polsce w 2023 roku – METRO PROPERTIES podsumowuje miniony rok. 

– Wielu najemców postanowiło nie zwalniać tempa i odważnie patrzeć w przyszłość, czego efektem są otwarcia sklepów znanych i cenionych marek w naszych obiektach. Tym samym kolejny rok z rzędu odnotowujemy marginalny  poziom wakatów. Nie obyło się bowiem i bez trudnych doświadczeń. W obliczu niestabilnej sytuacji makroekonomicznej i wydrenowania budżetów po pandemii, część naszych partnerów biznesowych zdecydowała się wstrzymać rozwój i obserwować zachodzące zmiany przed podjęciem dalszych decyzji. Byli i tacy, którzy zostali zmuszeni zakończyć działalność – mówi Justyna Hara, Dyrektor Działu Najmu METRO PROPERTIES.

Ważnym wydarzeniem minionego roku było otwarcie marketu budowlanego OBI w M1 Częstochowa na powierzchni ponad 7.700m2, oferującego 35 tysięcy produktów.  We wszystkich lokalizacjach M1 w Polsce przedłużone zostały umowy na sklepy odzieżowe  

Grupy LPP. Na kontynuację współpracy z larnymi centrami, zarządzanymi  przez METRO PROPERTIES, zdecydował się też TK Maxx. W minionym roku zawarto w sumie 27 nowych umów najmu na łączną powierzchnię ponad 12.000 m². Przedłużono też 72 wygasające kontrakty, obejmujące powierzchnię 27.000 m². 

Wśród nowych najemców przeważali przedstawiciele marek z szeroko pojętej mody i wyposażenia wnętrz, ale zaplanowano też otwarcia nowych sklepów z biżuterią, akcesoriami, kosmetykami i elektroniką. W Radomiu, podwarszawskich Markach i Częstochowie klientów zapraszają salony biżuterii Yes. Również w Markach otwarto kolejny w sieci nowy sklep z artykułami dla domu Tefal.  W Krakowie powstał nowoczesny salon z elektroniką Sony Center, a także sklep z ubraniami dla dzieci marki Okaidi, oraz popularna drogeria Hebe. W Częstochowie, Markach i Poznaniu  ofertę modową dla kobiet wzbogaciły salony  Monnari. W Zabrzu z kolei otwarto sklep Olimp Meble z różnorodną ofertą polskich dostawców mebli i akcesoriów.

Sieć popularnych centrów handlowych M1, zarządzanych przez METRO PROPERTIES, otwiera rok z 99-procentowym poziomem najmu.

– Mimo niepokoju związanego z wojną oraz negatywnym wpływem inflacji na domowe budżety, klienci licznie odwiedzali nasze centra handlowe i chętnie robili zakupy, co pozytywnie wpłynęło na obroty najemców. Zmęczeni obostrzeniami pandemicznymi w poprzednich latach klienci, cenili bezpośrednie doświadczenia zakupowe. Wyniki wielu naszych najemców okazały się rekordowe i przekroczyły wartości roku 2019. Bardzo dziękujemy wszystkim naszym partnerom biznesowym za efektywną, dobrą współpracę – podsumowuje Justyna Hara.    

W tym roku, jeszcze w styczniu, w centrum M1 Czeladź pojawił się nowy salon z odzieżą włoską marki Unisono, który rozszerzył ofertę mody damskiej. W kolejnym miesiącu planowane jest otwarcie sklepu Dom Wina w M1 Kraków. Na pierwszy kwartał bieżącego  roku zaplanowano też debiut perfumerii Douglas w M1 w Radomiu. Równolegle finalizowanych jest kilka kolejnych umów najmu.

M1 to sieć dziewięciu centrów handlowych, zlokalizowanych w Polsce centralnej i południowej. 

To  450 tysięcy m² powierzchni handlowej, na której swoje sklepy i punkty usługowe prowadzi 650 najemców niemal wszystkich branż. 

METRO PROPERTIES sp. z o.o. jest spółką oferującą usługi w zakresie profesjonalnego zarządzania nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi. Spółka odpowiada za strategiczny rozwój nieruchomości, planowanie, budowę, wynajem, sprzedaż/kupno nieruchomości. W zakresie odpowiedzialności spółki leży center i facility management.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych