Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Sinsay z pierwszymi salonami we Włoszech i w Grecji. Pozytywne reakcje klientów w Europie Południowo-Zachodniej

Polska firma odzieżowa LPP debiutuje na kolejnych rynkach europejskich, uruchamiając pierwsze salony stacjonarne marki Sinsay we Włoszech i w Grecji. Otwarte na przełomie 2022/2023 r. sklepy we włoskim Marcon i greckim Heraklionie są kontynuacją planu ekspansji polskiej spółki odzieżowej na rynkach Europy Południowo-Zachodniej.

Klienci nowych lokalizacji znajdą w nich pełen asortyment marki, obejmujący kolekcje modowe, kosmetyki i elementy wyposażenia wnętrz. Jeszcze w tym roku salony Sinsay pojawią się w kolejnych europejskich miastach, w tym m.in. w Mediolanie, Salonikach czy Atenach.

Portfolio LPP obejmuje pięć marek modowych, których oferta dostępna jest za pośrednictwem sklepów online i ponad 1,8 tys. salonów stacjonarnych w blisko 40 krajach. Zmiany w globalnej gospodarce spowodowały przekierowanie działań biznesowych spółki w stronę Europy Południowo-Zachodniej. Otwarcie pierwszych salonów Sinsay we Włoszech i w Grecji to kolejny etap planowanej ekspansji oraz rosnącego zainteresowania ofertą marki. W ujęciu omnichannelowym najmłodszy brand LPP odnotowuje obecnie największą dynamikę wzrostu – na poziomie 70 proc r/r, a jego sprzedaż w trzecim kwartale ub. r. przekroczyła 1,7 mld zł. 

Najpierw online, teraz sklepy stacjonarne

– Stabilna pozycja rynkowa naszej firmy jest zasługą wszystkich pięciu brandów LPP i dzięki osiąganym przez nie wynikom możemy szukać kolejnych okazji do rozwoju. Obecnie realizowana strategia ekspansji zagranicznej opiera się na dwóch mocnych filarach – flagowej marce Reserved oraz Sinsay, które wykazują największy potencjał wzrostu w ujęciu omnichannelowym. Duże zainteresowanie ofertą online we Włoszech przekonało nas do uruchomienia sprzedaży stacjonarnej Sinsay w tym kraju. Debiut w tym miejscu jest nieprzypadkowy. Rynek włoski traktujemy jako przyszłościowy również dla innych brandów. Takim obszarem jest też Grecja. Jesteśmy przekonani, że dostępność oferty zarówno w kanale e-commerce jak i w sprzedaży tradycyjnej przyczyni się do wzmocnienia naszej pozycji na Bałkanach, które już od kilku lat pozostają dla nas jednym z najważniejszych regionów –komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. 

Otwarty 27 stycznia br. sklep stacjonarny Sinsay w greckim Heraklionie to lokal o powierzchni ponad 1 tys. mkw. Wystrój wnętrza bazuje na jasnych i subtelnych kolorach, stanowiących tło dla energetycznych i barwnych kolekcji marki. Ofertę odzieży i akcesoriów uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz, zabawki, akcesoria dla zwierząt oraz kosmetyki. Nowoczesną aranżacją wyróżnia się także pierwszy włoski salon stacjonarny Sinsay o pow. ponad 1,4 tys. mkw, otwarty 20 grudnia ub. r. w Marcon, w prowincji Wenecja. Z kolei już w pierwszym kwartale br. LPP planuje otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego marki w stolicy mody – Mediolanie, a w kolejnych miesiącach także w greckich Salonikach, czy Atenach. 

– Od momentu ogłoszenia przez LPP planu wejścia na rynek włoski i grecki trwały prace nad uruchomieniem pierwszych salonów stacjonarnych w tych krajach. Planujemy otwierać nasze sklepy dokładnie tam, gdzie klienci nas potrzebują, blisko ich domów, tak by każdy mógł zaopatrzyć się w odzież oraz wyposażyć swój dom w modne akcesoria i dekoracje w korzystnych cenach. Jak pokazują nasze kilkumiesięczne już doświadczenia ze sprzedaży internetowej asortymentu Sinsay na rynku włoskim i greckim, oferta mocno wpasowała się w upodobania odbiorców z Europy Południowej. Stąd decyzja o uruchomieniu pierwszych salonów stacjonarnych we Włoszech, a teraz także w Grecji. Ewolucja marki zarówno poprzez rozbudowę sieci sprzedaży, jak i dopasowanie asortymentu do aktualnych oczekiwań, jest wynikiem rozwoju i dojrzewania brandu wraz z jego klientami – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Sinsay zadebiutował na rynku w 2013 r. otwierając pierwsze salony w największych miastach w Polsce. W tym samym roku rozpoczęto ekspansję zagraniczną, uruchamiając sklepy stacjonarne w Czechach i na Litwie. Po 10 latach, dzięki dynamicznemu rozwojowi, Sinsay stał się drugim obok Reserved filarem LPP. Najbardziej przystępna cenowo marka w portfolio spółki, kiedyś adresowana wyłącznie do nastolatek, stała się miejscem zakupów dla całej rodziny i jest obecna już na 19 rynkach offline i 17 online. Pozytywne przyjęcie oferty Sinsay pokazuje, że inwestycje w rozwój najmłodszego brandu, w połączeniu ze strategią omnichannelową pozwalają LPP realizować kolejne cele biznesowe pomimo niestabilnej sytuacji rynkowej i geopolitycznej. 

Rodzimy gigant

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 1800 salonów o łącznej powierzchni 1,5 mln m2 i każdego roku dystrybuuje odzież i akcesoria na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.