850 tysięcy zł na rzecz Komitetu Ochrony Praw Dziecka zebrano w sklepach sieci Auchan dzięki mikrodonacjom bezgotówkowym. Zbiórka zrealizowana od 1 grudnia 2022 r. do 31 stycznia br. za pomocą aplikacji Donateo, miała na celu zgromadzenie funduszy na wsparcie dzieci w kryzysie psychicznym.
Dzięki hojności klientów sieci Auchan 850 tysięcy złotych przeznaczonych zostanie na darmową pomoc psychiczną, terapeutyczną, prawną dzieciom i młodzieży oraz wsparcie w zakresie mediacji rodzinnych.
Komitet Ochrony Praw Dziecka jest organizacją pozarządową, która od ponad 40 lat działa na rzecz ochrony praw i interesów dziecka. Jego misją jest przeciwdziałanie i zapobieganie wszelkim przejawom krzywdzenia dzieci oraz pomoc rodzinom w sytuacjach kryzysowych.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się na wsparcie naszej zbiórki. Zebrana kwota jest imponująca, a dzięki niej będziemy mogli udzielać darmowej pomocy psychiatrycznej, terapeutycznej i prawnej dzieciom i młodzieży. Akcja we współpracy z Auchan i Donateo pozwoliła nam również na zwrócenie większej uwagi społeczeństwa na problemy psychiczne, z którymi zmagają się młodzi. To także bardzo duża wartość tej akcji. Szacuje się, że w Polsce blisko 630 tys. osób poniżej 18 roku życia wymaga wsparcia w tym zakresie – mówi Magdalena Stachowiak-Alexandrowicz, manager ds. PR i promocji KOPD, Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Auchan od lat aktywnie działa na rzecz potrzebujących dzieci, a klienci chętnie włączają się w tę pomoc, o czym mieliśmy okazję przekonać się wielokrotnie. Tak było i tym razem, gdy w grudniu i styczniu zaprosiliśmy naszych klientów do wsparcia Komitetu Ochrony Praw Dziecka i zebrania funduszy na pomoc dzieciom i młodzieży w kryzysie psychicznym. Cieszymy się, że dzięki aplikacji Donateo, po raz kolejny mogliśmy pomóc – mówi Inga Szaniawska, koordynator CSR Auchan Retail Polska.
PARTNER PORTALU
Cieszymy się, że przy wykorzystaniu naszej technologii i know how mogliśmy wesprzeć Komitet w zebraniu funduszy na niesienie pomocy tysiącom młodych osób wymagających wsparcia psychiatry lub psychologa. Sukces zbiórki w sklepach Auchan ponownie udowodnił, że Polacy chcą pomagać i mają w sobie wiele empatii i wrażliwości na potrzeby innych – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.
Aplikacja Donateo powstała z myślą o szerzeniu idei mikrodonacji w sieciach retail. Dzięki niej, wszyscy klienci, którzy decydują się na bezgotówkową płatność za zakupy, na terminalu widzą pytanie o chęć wsparcia konkretnej organizacji charytatywnej. Każda transakcja odzwierciedlona zostaje na potwierdzeniu niefiskalnym i koncie bankowym wpłacającego, a pieniądze trafiają bezpośrednio do wspartej fundacji. Partnerem technologicznym wdrożenia jest Exorigo-Upos, jeden z największych dostawców rozwiązań IT, w tym płatniczych, dla branży handlowej.
To już kolejna akcja charytatywna przeprowadzana w hipermarketach Auchan we współpracy z Donateo. Wcześniej beneficjentem zbiórek była Polska Federacja Banków Żywności oraz Fundacja Happy Kids. Od 1 lutego br. w sieci Auchan można wspierać Fundację UNAWEZA.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter