Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Centra handlowe dają się lubić. Echo Investment podsumowuje 2022 rok

Sześć sprzedanych biurowców, kolejne pięć budynków z pozwoleniem na użytkowanie, blisko 45 tys. mkw. wynajętych biur, rozwój segmentu food&beverage oraz umacnianie różnorodnej oferty Libero Katowice i Galerii Młociny –  to kluczowe sukcesy Echo Investment w sektorze komercyjnym w 2022 roku. 

Dzięki stabilnej pozycji na rynku Echo Investment skutecznie zarządza i rozwija swój portfel w obliczu wyzwań, jakich doświadcza rynek nieruchomości.

Strategia wzmacniania Libero i Młocin 

Strategia wzmacniania centrów handlowych Libero Katowice i Galerii Młociny oparta na ciągłym rozbudowaniu oferty, tak by odpowiadała jeszcze bardziej na potrzeby odwiedzających oraz silnym wsparciu marketingu, przynosi sukcesy. Obydwa centra są niemalże w 100% wynajęte i odnoszą stałe wzrosty odwiedzalność przy jednoczesnym wzroście obrotów najemców. Libero, jako centrum handlowe typu „convenience” stało się „galerią z sąsiedztwa” –  bliską, kompleksową, dającą wiele możliwości. 

–  Rok 2023 nie będzie łatwy dla wielu sektorów gospodarki, w tym branży nieruchomości. Przed naszą branżą jeszcze wiele wyzwań, ale my jesteśmy gotowi się z nimi zmierzyć. Rozważnie podchodzimy do naszych kolejnych projektów. Obecna sytuacja na rynku wymaga strategicznego i opartego na szerokiej pespektywie spojrzenia. Wiele mówimy o zrównoważonym rozwoju, powrocie do natury, uważnemu projektowaniu z troską o dobrostan użytkowników.  Nasi klienci oczekują od nas nie tylko deklaracji, ale konkretnych rozwiązań. Dlatego tak wiele uwagi poświęcamy projektowaniu naszych inwestycji, modyfikowaniu oraz definiowaniu trendów, które za 4-5 lat, kiedy projekt zacznie działać, będą codziennością – zapowiada Rafał Mazurczak, członek zarządu Echo Investment odpowiedzialny za sektor nieruchomości komercyjnych. 

Rynek w obliczu wyjątkowych wyzwań

– W 2022 r. rynek nieruchomości stanął przed kolejnymi wyzwaniami: wojna za naszą wschodnią granicą, niestabilna sytuacja polityczna w regionie, inflacja, kryzys łańcucha dostaw, rosnące koszty realizacji czy ograniczenie dostępności kredytów hipotecznych. Nasze dobre wyniki osiągnięte w obszarze nieruchomości komercyjnych to efekt wytężonej pracy doświadczonego zespołu projektowania, realizacji oraz leasingu. Setki godzin analiz i stałego modyfikowania naszej oferty pozwalają nam jeszcze mocniej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się potrzeby inwestorów i najemców. Standard naszych inwestycji oraz stabilna pozycja na rynku, wynikająca z dotychczasowej dbałości o jakość dostarczanych produktów i usług, pracuje na zaufanie naszych klientów. Dzięki temu możemy pochwalić się takimi sukcesami jak transakcja sprzedaży sześciu budynków biurowych na łączną kwotę blisko 200 mln. euro. To dowód, że dobre nieruchomości komercyjne, mimo zawieruchy wokół, obronią się, jako świetny produkt inwestycyjny – podsumowuje Rafał Mazurczak

Kierunek: destinations

– Synergia działań w obszarze biur, centrów handlowych, food&beverage, flex space, którą rozpoczęliśmy realizując ambitną strategię destinations przynosi widoczne efekty. Browary Warszawskie, nasza flagowa inwestycja z tej kategorii, podbiła serca już nie tylko warszawiaków i gości odwiedzających stolicę. Projekt został doceniony przez kapitułę prestiżowego konkursu MAPIC Awards, gdzie otrzymaliśmy nagrodę w kategorii Best Urban Regeneration. To dla nas ogromne wyróżnienie, ale także motywacja, by nie spoczywać na laurach. Rok 2023 to rok destinations. Kontynuujemy prace nad łódzką Fuzją, a przed nami kolejne projekty przy ul. Wita w Krakowie oraz ul. Towarowej w Warszawie. Planując kompleks biurowy przy ul. Swobodniej we Wrocławiu również chcemy zaszczepiać w nim wartości, które sprawdziły się w takich wielofunkcyjnych, miastotwórczych projektach, jak Browary czy Fuzja w Łodzi – mówi Rafał Mazurczak. 

Sercem każdego „destinations” jest mocny komponent gastronomiczno-handlowo-usługowy, który uzupełnia ofertę projektów wielofunkcyjnych. Świetne restauracje, klimatyczne kawiarnie, usługi na najwyższym poziomie, dobrze zaopatrzone sklepy, cukiernie, piekarnie, delikatesy to domena zespołu food&beverage. W 2022 roku w tym segmencie Echo Investment podpisało 30 umów najmu. 

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem