W październiku ubiegłego roku Unibail-Rodamco-Westfield (URW) – właściciel i operator jednych z największych centrów handlowych w Polsce – uruchomił swoją agencję mediowo-eventową Westfield Rise. Realizowane przez nią działania stanowią odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku nieruchomości komercyjnych oraz nowe oczekiwania klientów.
W 2022 roku Westfield Rise zrealizowało niestandardowe projekty dla takich marek jak chociażby CHANEL, Dior, Lancôme czy Disney+. Ten rok zapowiada się równie emocjonująco. Jedyne w swoim rodzaju aktywacje zachwycą z pewnością fanów branży beauty czy nowoczesnej rozrywki, ale nie tylko…
Potrzeby konsumentów nieustannie się zmieniają i determinują nowe trendy w branży retail. Ubiegły rok charakteryzował się powrotem do eventów, jakie znamy sprzed pandemii – takich, na których mogliśmy być osobiście i wspólnie z innymi przeżywać niezapomniane emocje.
Jednak doświadczenia ostatnich kilku lat pokazały, że tradycyjne eventy to już dla klientów za mało, a pandemiczna rzeczywistość otworzyła drogę do organizacji wydarzeń z wykorzystaniem pełnej gamy rozwiązań technologicznych. W tej nowej eventowej rzeczywistości jedną z kluczowych ról odgrywa trend phygital, który polega na łączeniu w handlu doświadczeń fizycznych z cyfrowymi, tak aby zmienić zwykłe zakupy w wielowymiarowe przeżycie.
Agencja Westfield Rise w swoich działaniach wykorzystuje szerokie spektrum unikatowych lokalizacji reklamowych oraz przestrzenie centrów handlowych, by zapewnić klientom angażujące doświadczenia dzięki różnorodnym interakcjom z daną marką.
PARTNER PORTALU
Unibail-Rodamco-Westfield z własną agencją eventowo-mediową
Wewnętrzna agencja eventowo-mediowa w spółce zarządzającej centrami handlowymi jest odpowiedzialna za sprzedaż mediów, brand experience oraz, już niebawem, dostarczanie nowoczesnych rozwiązań metrycznych pozwalających wykorzystać wiedzę na temat klientów odwiedzających obiekty handlowe z portfolio URW.
— Świat zmienia się coraz szybciej. Powstanie Westfield Rise to niejako odpowiedź i dostosowanie się do rzeczywistości, w jakiej żyjemy oraz do nowej funkcji centrów handlowych i potrzeb rynku. Przestrzenie obiektów URW zyskały nowy wymiar. Otwiera to szersze możliwości zarówno dla znanych brandów, agencji szukających lokalizacji dla działań niestandardowych, jak i konsumentów, którym zależy na fizycznych doświadczeniach z ulubionymi markami. W jakościowej komunikacji z klientem nic się nie zmienia, ludzie chcą czuć i doświadczać. Dlatego też, zapraszamy do współpracy agencje reklamowe oraz marki, które szukają przestrzeni do komunikacji swoich produktów i możliwości wejścia w interakcję z tysiącami klientów — podkreśla Agata Jukowska, Deputy Head of Westfield Rise.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Jedyna taka aktywacja w centrach Unibail-Rodamco-Westfield
Centra handlowe należące do grupy URW mają już na swoim koncie szereg niestandardowych realizacji w 2022 roku, m.in. dla marek: Sephora, Maison Margiela, Dior, LEGO czy RayBan. Westfield Rise, oprócz niezwykłych eventów z wieloletnimi partnerami, nawiązało współpracę z nowymi brandami jak m.in. HBO Max, Milką, Disney+ czy Amazon Prime Video.
— Wiele kampanii zasługuje na szczególną uwagę, ale pod koniec ubiegłego roku z pewnością wyróżniła się nasza niekonwencjonalna współpraca z CHANEL. Marka po raz pierwszy zaproponowała naszym klientom kosmiczną podróż, podczas której mogli oni odkryć bestsellery CHANEL na dużym stoisku promocyjnym. Klienci mieli możliwość przejść przez specjalnie stworzoną ścieżkę, która kończyła się pamiątkowym zdjęciem w fotobudce w formie łazika kosmicznego. Było to jedyne takie stoisko promocyjne w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Z realizacji mogli skorzystać klienci dwóch naszych centrów – Wroclavii i Westfield Mokotów. W celu wzmocnienia kampanii marka skorzystała również z nośników statycznych z oferty Westfield Rise — mówi Agata Jukowska, i dodaje — Natomiast w Westfield Arkadia CHANEL zaprezentowało swój pierwszy w Polsce spot z wykorzystaniem efektu 3D. Kampania pojawiła się również na trzech digitalowych totemach przy wejściu głównym do centrum, które marka miała na wyłączność w okresie kampanii. To pokazuje, że możliwości promocji brandów w naszych centrach są niemal nieograniczone, a bliska współpraca z partnerem biznesowym przyczynia się do zaproponowania naszym klientom atrakcyjnych treści w niecodzienny sposób.
Westfield Rise proponuje klientom unikalne na rynku doświadczenia w ramach kampanii eventowo-mediowych. W marcu ubiegłego roku w Polsce pojawiła się nowa platforma streamingowa HBO Max. W związku z tym 70 proc. nośników statycznych oraz digitalowych w Westfield Arkadia należało do HBO Max, a dodatkowo przez 3 dni przed wejściem głównym do centrum klienci mogli zrobić sobie zdjęcia przy instagramowych instalacjach, np. tronie pochodzącym z serialu „Gra o tron”.
Coraz częściej marki, zwłaszcza te, które na co dzień działają w digitalu, starają się dawać klientom możliwość doświadczenia ich brandu i tego, co się za nim kryje. Na współpracę z Westfield Rise zdecydowała się także inna platforma streamingowa, która weszła w 2022 roku do Europy Środkowo-Wschodniej – a mianowicie Disney+.
W ramach działań angażujących, fani marki mogli wykonać sobie tatuaże i makijaże inspirowane filmem „Cruella”, wejść do tzw. infinity room z instaspotem z serialu „Moon Knight” oraz zrobić sobie zdjęcie w strefie z fotobudką inspirowaną filmem „Kraina lodu”. Aktywacja trwała aż 4 dni, a projekt działań experiential w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech dla Disney+ został uznany przez agencję Endorfina Events jako topowy projekt 2022 roku.
Westfield Rise to zespół 50 osób, które pracują na 11 europejskich rynkach
— Pamiętajmy o tym, że centra handlowe URW to kilkadziesiąt obiektów zlokalizowanych na dwóch kontynentach – ta skala sama w sobie pozwala nam myśleć przyszłościowo i szukać niestandardowych rozwiązań wykraczających poza to, co dobrze nam znane, szczególnie na rynku lokalnym, np. w Polsce. W ofercie Westfield Rise znajduje się obecnie 1700 cyfrowych billboardów, stanowiących jedną z największych baz tego typu nośników na kontynencie, 170 przestrzeni dedykowanych dla działań z zakresu brand experience, jak również liczne formaty reklamy online — dodaje Agata Jukowska.
W centrach Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce znajdują się także 43 nośniki digitalowe dostępne w ofercie firmy Clear Channel. – Jednymi z ciekawszych realizacji były kampanie dla marek Samsung i, wspomnianej wcześniej, CHANEL, w których wykorzystano efekt 3D na ekranach zlokalizowanych na fasadach Westfield Mokotów i Westfield Arkadia. Ta forma promocji na ekranach LED jest pionierskim rozwiązaniem zastosowanym na polskim rynku w 2022 roku. Zawsze staramy się dopasowywać nośniki do potrzeb klienta, proponując niestandardowe rozwiązania. Jako że reklamy dotyczyły produktów premium, zaproponowaliśmy formaty premium, jakimi są przestrzenie przy głównych wejściach do centrów. Z kolei podczas kampanii dla Spotify, realizowanej we Wroclavii i Westfield Mokotów, oprócz tradycyjnych reklam emitowanych na nośnikach, zaproponowaliśmy również branding totemów w kolorach reklamodawcy. To bardzo wpłynęło na widoczność reklam – mówi Joanna Szymańska, dyrektorka ds. rozwoju produktu i operacji Clear Channel.
Siedziby główne Westfield Rise zlokalizowane są w Paryżu i w Londynie. Członkowie zespołu, liczącego 50 osób pracują w 11 europejskich krajach, w których działa URW. Westfield Rise wykorzystuje nośniki mediowe zlokalizowane we wszystkich 80 obiektach w Europie i USA (w tym 53 flagowych centrach).