Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

URW: Ponad 260 podpisanych kontraktów w 2022 roku- „Na współpracę z najemcami zawsze patrzymy długofalowo”

Unibail-Rodamco-Westfield podsumowuje udany 2022 rok. Łącznie we wszystkich pięciu centrach handlowych URW – Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Wroclavia, Galeria Wileńska oraz Centrum Handlowe Ursynów w ciągu ubiegłego roku podpisano ponad 260 kontraktów na powierzchnię prawie 60 tys. mkw. Jednak to nie koniec zmian w obiektach URW, bo plany na 2023 rok są równie ambitne. 

Unibail-Rodamco-Westfield ma jasno sprecyzowaną długoterminową strategię komercjalizacji należących do niej centrów handlowych. Opiera się ona z jednej strony na dokładnej analizie profili klientów poszczególnych centrów handlowych, świadomości ich potrzeb i oczekiwań oraz budowaniu doświadczeń. Z drugiej strony jej podstawą jest długoletnia współpraca z najemcami, bazująca na wzajemnym szacunku i zrozumieniu strategii biznesowej partnera.

W odpowiedzi na potrzeby klientów

– Badamy, rozumiemy i odpowiadamy na potrzeby klientów, indywidualnie dla każdego z naszych centrów. Klienci Galerii Wileńskiej są smartshopperami i cenią dobre okazje, dlatego we wrześniu zeszłego roku poszerzyliśmy ofertę tego centrum o sklep Dealz o powierzchni ponad 400 mkw., a w tym roku na miejsce Go Sport wejdzie Gudi Home z atrakcyjną ofertą wyposażenia wnętrz. Z kolei we Wroclavii szczególną uwagę kierujemy na Gen Z, dlatego oprócz zakupów oferujemy nietuzinkowe eventy jak chociażby Sneaker Fest, największe tego typu wydarzenie we Wrocławiu, w pełni poświęcone sneakersowej kulturze, sztuce i rozrywce. Ponadto w zeszłym roku zaprosiliśmy do współpracy jedną z najbardziej popularnych sieci restauracji we Wrocławiu – Mango Mama. Chcemy być blisko z lokalną społecznością – podkreśla Irmina Opala-Sołtysiak, Head of Leasing, Unibail-Rodamco-Westfield.

R E K L A M A
Galeria Wileńska
Galeria Wileńska

Odpowiedzią na potrzeby klientów były także nowe otwarcia związane z rozrywką. W ubiegłym roku we Wroclavii ruszył tor gokartowy Pitlane, który zajmuje 3,5 tys. mkw. poziomu -2 centrum handlowego. Na miejscu można skorzystać z 16 dużych gokartów elektrycznych i 6 gokartów dla dzieci. Unikalną atrakcją Pitlane są prawdziwe Supercary jak Ferrari czy Lamborghini, które obejrzymy na sześciu specjalnie ustawionych stanowiskach toru. Swój pierwszy salon w Polsce otworzył także Gamestate. We Wroclavii, na powierzchni 900 mkw. na klientów czeka ponad 50 tytułów gier od retro Pac-mana, Mario Kart i Cymbergaja po NBA Hoops oraz serię gier tanecznych Pump It Up.

Wroclavia
Wroclavia

Nowe otwarcia w 2023 roku

Udany dla URW 2022 rok pokazał, że klienci chcą kupować w centrach handlowych, jednak ich nowa społeczno-rozrywkowa funkcja wymaga od właścicieli oraz działów najmu wyjścia poza „utarte” schematy i otworzenia się na nowe możliwości. Dlatego tak ważne w strategii URW jest tworzenie przestrzeni, która umożliwi klientom interakcję z markami, doświadczenie tego, co oferują i integrowanie tych wrażeń. 

– Na pierwszym piętrze Westfield Arkadia, w okolicach sklepów Lacoste i GANT, zamieniliśmy istniejące schody na ruchome. Dzięki temu łatwiej jest się dziś przemieścić z pasażu na parterze, który niewątpliwie jest jednym z najmocniejszych miejsc pod kątem odwiedzalności obiektu, na pierwsze piętro, gdzie centralnie obok schodów, buduje się właśnie unikalny w swoim designie sklep marki La Mania. Naprzeciwko, jeszcze w tym roku, dzięki podpisanej umowie najmu z koncernem Hugo Boss, otworzy się najnowszy koncept marki BOSS o powierzchni ponad 300 mkw. Z kolei, Peek & Cloppenburg, prowadził od kilku miesięcy remont, aby otworzyć się na powiększonej przestrzeni w swoim najnowszym formacie. Tym samym najemca zamknie swój tymczasowy pop-up prowadzony pod marką Fashionow, a w jego miejscu otworzy się salon Mensa Home, z ofertą wyposażenia wnętrz z segmentu premium, z szeroką ofertą marek, m.in. Alessi, Le Creuset czy WMF – zapowiada Irmina Opala-Sołtysiak.  

Istotne zmiany dokonają się także w Westfield Mokotów. W połowie 2023 roku otworzy się tu największy sklep sieci ZARA w Polsce. To kolejna marka z grupy Inditex, która po zeszłorocznych otwarciach w nowych formatach sklepów Massimo Dutti i Oysho, zdecydowała się na zaprezentowanie swojego najnowszego konceptu właśnie w Westfield Mokotów. 

Westfield Mokotów
Westfield Mokotów

– Za przedściankami zasłaniającymi lokale w naszych centrach trwają wzmożone prace najemców, którzy intensywnie pracują, by otworzyć swoje nowe salony. Jednym z przykładów jest lokal w Westfield Mokotów, w którym przez wiele lat znajdował się jedyny w Polsce sklep marki Hollister. W jego miejscu powstaje salon Pull and Bear, który powiększy istotną dla nas ofertę mody młodzieżowej. Jego otwarcie zaplanowane jest na wczesną wiosnę tego roku – podsumowuje Irmina Opala-Sołtysiak.

To jednak nie koniec zmian w ofercie Westfield Mokotów, po przerwie do grona najemców mokotowskiego centrum powróci także La Mania w odświeżonym koncepcie i na dwa razy większej powierzchni niż przed pandemią.