[WYWIAD] Ewa Ściubidło, Mallson Polska: Reaktywacja Nowej Sukcesji w Łodzi

Z końcem ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do rewitalizacji i komercjalizacji Nowej Sukcesji w Łodzi. Nowoczesna, wielofunkcyjna galeria w nowej odsłonie z największą w Europie strefą rozrywki zaskoczy przyszłych klientów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Ewa Ściubidło, wiceprezes zarządu, Mallson Polska. Projekt Nowej Sukcesji będzie jednym z prezentowanych na stoisku Mallson Polska podczas targów SCF 2023 Spring, które odbędą się na stadionie Legii Warszawa, w dniach 18-19 kwietnia tego roku.

Na zlecenie Amush Investment – Inwestora Nowej Sukcesji firma Mallson Polska zajmuje się komercjalizacją centrum przy Pl. Politechniki w Łodzi. To zmiana dla Mallsona, gdyż w ostatnim czasie zajmowaliście się głównie retail parkami.

Od lat – z nomen omen sukcesem – zajmujemy się przygotowywaniem koncepcji komercyjnych obiektów handlowych oraz ich komercjalizacją. Od dłuższego czasu nasza praca głównie dotyczy najbardziej popularnych w ostatnich latach na rynku – parków handlowych. Pomimo to, w ostatnich 2 latach zrealizowaliśmy jednak 2 nowe galerie handlowe – wynajęte w 100%: Galerię Wiślanka w Żorach oraz Centrum Handlowe Sekunda w Jędrzejowie. Był to czas covid-u i obawialiśmy się, że to ostatnie galerie handlowe jakie powstały w Polsce.

Jak wiemy na rynku nadal nie ma wielu takich projektów i choć pojawiają się „jaskółki” – jak choćby otwarty niedawno Fort Wola czy realizowana także przy naszej pomocy Bawełnianka w Bełchatowie – tym bardziej ucieszyliśmy się, gdy inwestor Nowej Sukcesji zwrócił się do nas z propozycją współpracy i powierzył nam to ambitne zadanie.

Jakie zmiany czekają Nową Sukcesję? Czy macie nowy pomysł na ten projekt?

PARTNER PORTALU

Kaufland

Wszyscy na rynku znają trudną historię Sukcesji. Przeanalizowaliśmy czynniki, które zdecydowały o tym, iż ten projekt „nie zadziałał” i wyciągnęliśmy z tego wnioski. Obiekt znajduje się w ścisłym centrum miasta, w pobliżu hali Expo, Politechniki Łódzkiej i osiedla akademickiego, ale co ważne – to co zmieniło się od czasu „pierwotnej” Sukcesji – wybudowało się tam wiele nowych osiedli i w okolicy cały czas powstaje nowa, liczna zabudowa mieszkaniowa. Obiekt będzie odpowiednio sprofilowany pod wybrane grupy docelowe, zarówno pod kątem oferty/miksu najemców jak i architektury wnętrz i
promocji/marketingu.

Widzimy wszyscy doskonale jak centra handlowe muszą się zmieniać, aby odpowiadać na aktualne potrzeby klientów. Komponent spędzania czasu, rozrywki oraz gastronomiczny staje się „must have” aby galeria przyciągała klientów, a przez to zapewniała najemcom retailowym wysokie obroty.

Nowa Sukcesja, Łódź
Nowa Sukcesja, Łódź

Nowa Sukcesja będzie centrum handlowym który przebije pod tym kątem wszystkie tego typu obiekty – nie tylko w Polsce! Ponad połowa powierzchni obiektu zajmie największa w Europie strefa rozrywki która zaoferuje atrakcje nie tylko dzieciom, ale również dla młodzieży i dorosłych. Inwestor od wielu miesięcy odwiedza największe targi branży rozrywkowej na całym świecie i kontraktuje najciekawsze nowości, dzięki czemu, na powierzchni ok 35.000 mkw. znajdą się wyjątkowe atrakcje dla rodzin z dziećmi, nastolatków oraz studentów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Co bardzo ważne – inwestor zapewni, iż te atrakcje będą bardzo dostępne cenowo co dodatkowo przyciągnie całe rodziny nie tylko z Łodzi ale z całego regionu – gwarantując też dodatkowo wysoką frekwencję potencjalnych klientów na dwóch poziomach handlowych dla około 100 sklepów, punktów usługowych oraz kilkunastu restauracji.

Częścią atrakcji Nowej Sukcesji pozostaną nadal 9-salowe kino Helios, zmodernizowana 26 torowa kręgielnia oraz klub fitness. Co ciekawe – fakt, iż Nowa Sukcesja to dobre miejsce na rodzinną rozrywkę potwierdza to, że działające od wielu miesięcy multipleks – w zamkniętej przecież galerii – jest jednym z najlepszych kin w Polsce!

Strefa rozrywki w Nowej Sukcesji ma stanowić trzon galerii, a co z lokalami handlowymi? Na jakim etapie jest komercjalizacja/rekomercjalizacja galerii?

Dwie środkowe kondygnacje przeznaczymy pod działalność usługowo-handlową i gastronomię z przestronnym food-courtem. W nowej ofercie galerii pojawi się ok. 100 sklepów i punktów usługowych. Mamy już potwierdzonych wielu znanych „anchorów”, w tym lidera w branży spożywczej, ale też spore grono najemców „poprzedniej” Sukcesji, których przekonała nasza wizja zmian. Nowa Sukcesja więc będzie też doskonałym miejscem nie tylko dla rozrywki, gastronomii i spędzania czasu, ale też dla zakupów w najnowszych konceptach znanych sieci. Aktualnie rozpoczęliśmy finalizowanie pierwszych umów najmu.

Kiedy planowane jest otwarcie nowej Sukcesji i czy obiekt zmieni się także wizualnie?

Poza ofertą zmienią się także wnętrza obiektu – zostaną ożywione, wyposażone w dużą ilość zieleni, drewna, przeszkleń i nowoczesnych rozwiązań technicznych. Klienci będą mieć do dyspozycji komfortowy, zadaszony parking na 1200 miejsc.

Aktualnie trwają już prace rozbiórkowe w części obiektu. Przebudowa centrum rozpocznie się w pierwszym kwartale tego roku a otwarcie zaplanowano na przełom roku 2023/2024.

Podczas ostatniej edycji targów Mallson zaprezentował po raz pierwszy nowy projekt
w Opolu, który z Galerii zamieni się w park handlowy Ozimska Park. Na jakim etapie
jest ta inwestycja?

Rozpoczęła się już zaplanowana przebudowa. Z dużego projektu handlowego – Galerii Ozimskiej – zrobimy retail park, która zyska nową nazwę Ozimska Park. Na 18 tys. mkw. GLA znajdzie się popularny market spożywczy Kaufland, market DIY, oraz wiele popularnych marek sieciowych. Doskonała lokalizacja – w centrum miasta przy najdłuższej ulicy w mieście, w sąsiedztwie Lidl i restauracji McDonald’s, w otoczeniu licznej zabudowy mieszkaniowej, w pobliżu urzędów, sądu, szkół i przedszkoli – uczyni projekt często odwiedzanym miejscem zakupów dla mieszkańców Opola i okolic. Dodatkowo Ozimska Park zintegrowana będzie wspólnym dużym parkingiem z salonem Meble Agata oraz operatorem spożywczym Aldi. Otwarcie Ozimska Park w nowej odsłonie ma nastąpić w IV kwartale br.

Mallson kolejny już raz jest wystawcą na targach SCF? Jakie inne projekty zaprezentujecie rynkowi tym razem?

Bardzo ciekawym projektem, który szerzej przedstawimy rynkowi będzie z pewnością Przystanek Karkonosze. To nazwa parku handlowego, który powstanie przy drodze wojewódzkiej nr 366 – na przecięciu tras prowadzących do Karpacza, Szklarskiej Poręby, Kowar i Jeleniej Góry. Dzięki tej inwestycji turyści oraz mieszkańcy pobliskich miast i wsi zyskają dostęp do szerokiej oferty handlowej, usługowej i gastronomicznej oraz rozrywkowej.

Przystanek Karkonosze, Karpacz
Przystanek Karkonosze, Karpacz

Park handlowy na blisko 20.000 mkw. powierzchni najmu zaoferuje ok. 40 sklepów, punktów
usługowych i gastronomicznych, znany market spożywczy, restaurację drive-thru oraz specjalnie zaprojektowaną powierzchnię dla cyklicznych wydarzeń artystyczno-kulturalno-rozrywkowych jak również popularnych kiermaszy tematycznych i powierzchni z atrakcjami rozrywkowo-naukowymi dla dzieci. Klientom służyć będzie duży parking na około 700 miejsc oraz zlokalizowane przy sam parku handlowym przystanki autobusowe jak i przystanek kolejowy linii Jelenia Góra – Karpacz, której proces rewitalizacji już się rozpoczął.

Ponadto, po sukcesie Centrum Handlowego Sekundy w Jędrzejowie, rozpoczyna się realizacja drugiego projektu pod szyldem Sekunda. Park Handlowy Włoszczowa będzie największym parkiem handlowym w regionie. Mieści się w atrakcyjnej lokalizacji przy ul. Wiśniowej, w pobliżu węzła nowej obwodnicy miasta w ciągu drogi DW 786. Centrum Handlowe zaoferuje około 25 sklepów popularnych marek – modowych, obuwniczych, drogeryjnych, rtv-agd, DIY, wyposażenia wnętrz, usługowych i innych. Operatorem spożywczym będzie jedyny w regionie market sieci LIDL. Do dyspozycji klientów zostanie oddany parking na ponad 570 miejsc. Dodatkowym atutem projektu jest planowana restauracja drive oraz stacja benzynowa. Otwarcie zaplanowane jest na II połowę 2024.

Park Handlowy Wejherowo
Park Handlowy Wejherowo

Rozpoczęliśmy też komercjalizację projektu w Wejherowie – ostatnim dużym mieście w Polsce bez nowoczesnego handlu. Powstanie tam jeden z najładniejszych projektów handlowych w Polsce – po konsultacjach z władzami miasta i konserwatorem zabytków – nasz projekt idealnie wkomponuje się w ścisłe centrum miasta. To wyjątkowe, śródmiejskie centrum handlowe o powierzchni najmu blisko 16 tys. mkw. GLA mieścić będzie sieciowy market spożywczy oraz 40 sklepów, punktów usługowych, gastronomicznych, wyposażenia wnętrz, rtv/agd. Doskonała lokalizacja inwestycji – w bliskiej odległości S6, przy Rynku, w sąsiedztwie Starostwa, Sądu oraz dworca PKP i SKM zapewni klientom i turystom z całego regionu szybki dojazd do obiektu.

Na wiosennych targach SCF na stoisku 240 Mallson przedstawi zainteresowanym klientom
także pozostałe oferty najmu obiektów planowanych w takich miastach jak m.in.: Wałbrzych, Zakopane, Knurów, Bielsk Podlaski, Lublin, Jasło i inne. Odwiedzający goście mogą liczyć na dużą, wygodną przestrzeń do zapoznania się z realizowanymi projektami oraz na liczne atrakcje i bogato zaopatrzony bar.

O Mallson Polska
Mallson Polska jest firmą konsultingową oferującą profesjonalne usługi na każdym etapie powstawania i funkcjonowania nieruchomości komercyjnych. Działalność firmy obejmuje kompleksowe doradztwo na rynku nieruchomości handlowych, w szczególności ocenę potencjału oraz rentowności projektów, komercjalizację centrów i parków handlowych, jak również obsługę ich sprzedaży. Firma ma w swoim portfolio łącznie 100 otwartych oraz realizowanych projektów nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni ponad 900 tys. mkw., a obecnie jest w trakcie procesu komercjalizacji i rekomercjalizacji ponad 50 centrów i parków handlowych na terenie całego kraju.