Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Po 12 latach GLS ma już 5 tys. punktów Szybkiej Paczki w całej Polsce

Sieć Szybkiej Paczki GLS przekroczyła właśnie liczbę 5 tys. punktów w całej Polsce. Paczki z etykietą GLS można odbierać zarówno w popularnych hipermarketach, a także w wielu lokalnych sklepach i punktach usługowych. To jednak nie koniec – kolejne otwarcia punktów w znanych sieciach już wkrótce. 

Ponad 5 tys. punktów Szybkiej Paczki na terenie całego kraju to efekt szybkiej odpowiedzi GLS, jednego z liderów rynku logistycznego w Polsce, na zmieniające się potrzeby klientów. 

– Sukces Szybkiej Paczki to ponad 10 lat konsekwentnego działania. Przez cały ten czas analizujemy zachowania klientów związane m.in. z rozwojem e-commerce, a ostatnio również z pandemią, reagujemy na nie i wprowadzamy nowe usługi. To wszystko jeszcze bardziej zwiększa popularność punktów Szybkiej Paczki – mówi Sebastian Mazurowski, kierownik ds. rozwoju Sieci Szybka Paczka.

12 lat dynamicznego rozwoju 

Szybka Paczka wystartowała w maju 2010 roku, gdy w Poznaniu na os. Bolesława Śmiałego w lokalnym punkcie ksero uruchomiono pierwszy punkt partnerski GLS.

– Zauważyliśmy potrzebę rozwoju nowej usługi dla klientów indywidualnych. W ich przypadku dostawa kurierem nie zawsze była najlepszym rozwiązaniem. W ciągu dnia przebywali poza miejscem zamieszkania i nie mogli odebrać przesyłki. Zaczęliśmy więc pracować nad alternatywą, która pozwoliłaby odebrać paczkę po pracy, w drodze do domu – mówi Jacek Ciesielski z GLS Poland, który był project managerem Szybkiej Paczki przez 10 lat i wdrażał to rozwiązanie na polskim rynku. 

Schemat działania Szybkiej Paczki oparto na rozwiązaniach przejętych z Niemiec, gdzie działała sieć Parcel Shop. Na początku punkty Szybkiej Paczki mieściły się w lokalnych punktach usługowych i sklepach. Później rozpoczęto działania mające na celu otwarcie punktów Szybkiej Paczki w niewielkich sieciach handlowych, a z czasem – w coraz większych. W grudniu 2012 roku uruchomiono możliwość doręczenia paczki do punktu wskazanego przez klienta, a także dodatkowo opcję zwrotu towaru zakupionego przez internet. Dwa lata później wprowadzono usługę FlexDeliveryService, dzięki której odbiorca może m.in. przekierować paczkę do dowolnej Szybkiej Paczki. – Zrodziło się to ze świadomej potrzeby klientów, którzy z uwagi na mobilny tryb życia po prostu nie mogli odebrać paczki i jeszcze na etapie dostawy zmieniali miejsce odbioru – z adresu zamieszkania na punkt Szybkiej Paczki – dodaje Jacek Ciesielski.  

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Rok 2019 roku to otwarcie, na osiedlu Oświecenia w Poznaniu, pierwszego firmowego punktu Szybkiej Paczki. Rok później dołączył do niego również punkt firmowy w Krakowie. 

Partnerstwo ze znanymi sieciami

Dla rozwoju Szybkiej Paczki przełomowe było dołączenie do sieci blisko 1300 punktów nadań i odbiorów zlokalizowanych w znanych hipermarketach i sklepach takich jak Auchan, Carrefour, Lewiatan, ABC i Martes Sport. Kolejnymi partnerami Szybkiej Paczki zostały takie marki jak Kolporter (500 saloników prasowych w całej Polsce) Smyk, Bonito, Dealz, Stokrotka, Delikatesy Centrum (ponad 700 lokalizacji) i Duży Ben (260 punktów). 

– Popularność Szybkiej Paczki sprawia, że jeszcze intensywniej pracujemy nad rozwojem tej formy nadań i odbiorów. W planach mamy dalsze zwiększenie liczby punktów, poszerzenie sieci o lokalne biznesy, a także uruchomienie punktów Szybkiej Paczki w nowych sieciach sklepów – mówi Sebastian Mazurowski. 

Rozwój e-commerce napędza rozwój sieci GLS

GLS na bieżąco dostosowuje sieć Szybkiej Paczki do zmieniających się warunków i oczekiwań klientów. Jedynym z nich było wprowadzenie w 2021 roku możliwości odbioru paczki za pomocą kodu PIN (wcześniej odbiorca musiał okazać dowód tożsamości). 

– Czas pandemii to jednocześnie czas rozwoju e-commerce i pracy w trybie home office. Teraz, gdy popularna stała się praca hybrydowa i staliśmy się bardziej mobilni, wzrosło zainteresowanie punktami Szybkiej Paczki zlokalizowanymi blisko domów i miejsc pracy – podkreśla Sebastian Mazurowski. Jak dodaje, dla GLS podstawą działania są nadal punkty nadań i odbioru w lokalnych sklepach i punktach usługowych.