Napollo wchodzi do coraz mniejszych miast. W planach jest 5-6 nowych parków rocznie

Intensywny rozwój N-Parków do 5-6 parków handlowych rocznie w miastach do 30 tys. mieszkańców. Napollo upatruje potencjał w coraz mniejszych miastach, planując nowe otwarcia tam, gdzie oczekują tego nie tylko mieszkańcy, ale i najemcy. Napollo jest wystawcą Shopping Center Forum 2023 Spring. Swoje projekty zaprezentuje na stoisku nr 100.

Napollo widzi potencjał w coraz mniejszych miastach i właśnie tam zamierza rozwijać swój format N-Parków.

– Rynek cały czas się zmienia. Uwarunkowania w miastach, plany zagospodarowania przestrzennego, rozbudowy tych miast są okazją do budowy retail parków, których kiedyś nie braliśmy nawet pod uwagę. Powstają nowe drogi, osiedla i ten potencjał również powstaje – mówi Krzysztof Elsner,  członek zarządu  ds. inwestycji komercyjnych w Grupie NAPOLLO.

Jego zdaniem format parków handlowych jest przyszłością małych miejscowości, a rynek retail parków będzie się dynamicznie rozwijał jeszcze przynajmniej przez najbliższą dekadę. Obecnie Napollo mocno skupia się na zakupie nowych nieruchomości i wybiera najlepsze lokalizacje z łatwym dostępem do kluczowych ulic tranzytowych w miastach od 12 do 15 tysięcy.

– Mamy dobry czas na zakupy, ponieważ podmiotów kupujących jest chwilowo mniej, więc wybieramy „rodzynki” – podkreśla Krzysztof Elsner i dodaje, że ze względu na ograniczone możliwości finansowe niektórych graczy z branży retail parków, Napollo może łatwiej negocjować warunki zakupu. 

PARTNER PORTALU

Kaufland

Rozwojowi N-Parków sprzyjają też najemcy, którzy chcąc realizować jeszcze dynamiczniej plany otwarć nowych lokali, są bardziej elastyczni w negocjacjach.

– W zakresie współpracy z najemcami koncentrujemy się właśnie na ujednoliconym portfelu N-Parków, żeby nasi najemcy czuli się zaopiekowani i w tych trudnych czasach, kiedy rosną opłaty, próbujemy im pomóc. Relacje z najemcami są dla nas w tej chwili najważniejsze – dodaje Krzysztof Elsner.

Rok 2023 to czas przyśpieszonej ekspansji – Napollo kupuje przynajmniej jedną nieruchomość miesięcznie i chce utrzymać to tempo, by zapewnić sobie możliwość budowy nowych retail parków na kolejne 2 lub nawet 3 lata. Plan na obecny rok zakłada otwarcie 5-6 nowych N-Parków. Docelowo w perspektywie 3-4 lat Napollo planuje osiągnąć poziom 200 tys. GLA. 

Napollo w dniach 18-19 kwietnia będzie uczestnikiem wiosennych targów centrów handlowych i nieruchomości handlowych SCF 2023 Spring w Centrum Konferencyjnym Legia przy ul. Łazienkowskiej 3 w Warszawie. Eksperci Napollo będą do dyspozycji gości na stanowisku 100.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz