Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Answear.com ze wzrostem przychodów ze sprzedaży 42 proc. rdr. w 2022 r.

Answear.com odnotował w ubiegłym roku 973 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznaczało wzrost o ponad 42 proc. w porównaniu z rokiem 2021. EBITDA wyniosła rekordowe 61,8 mln PLN, a zysk netto 25,9 mln PLN. Pomimo wymagających warunków makroekonomicznych, Answear.com kontynuował realizację celów strategicznych, w tym m.in. poprawienie oferty oraz zwiększanie udziału marek premium w sprzedaży.

– Trudne warunki makroekonomiczne i wybuch wojny przeciw Ukrainie nie przeszkodziły nam w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, polegającej na rozbudowie oferty produktowej, zwiększeniu sprzedaży marek premium oraz efektywnej ekspansji geograficznej. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których byliśmy już obecni od dłuższego czasu, co potwierdza słuszność podejmowanych przez nas działań. W porównaniu do konkurencji, która boryka się ze spadkami wyników lub osiąga jedynie niewielkie wzrosty, nasza spółka zanotowała znaczący progres w wynikach sprzedażowych i finansowych – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com. 

W minionym roku Answear.com powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57 proc., co oznacza wzrost o 5 p.p. porównując do 2021 r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60 proc. Zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy.

R E K L A M A

– Oprócz zwiększania udziału marek premium w ofercie, na początku tego roku podpisaliśmy przedwstępną umowę przejęcia dwóch nowych marek: Sneakerstudio i PRM. Są to bardzo mocne brandy w segmencie premium sneaker & streetwear, charakteryzujące się relatywnie wysoką średnią wartością zamówienia, a także unikalną ofertą produktową, która dociera do młodego pokolenia na całym świecie – dodaje Krzysztof Bajołek.

Pozytywny wpływ na wyniki finansowe ma stały rozwój na rynkach zagranicznych. W 2022 r. nowootwarte rynki tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26 proc. wzrostu sprzedaży całej Spółki rdr. Warto również podkreślić, że Spółka odnotowała udany powrót na ukraiński rynek, gdzie osiągnęła 34 proc. wzrostu rdr, mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy. 

Answear.com w minionym roku zwiększył również budżet marketingowy do poziomu 153,8 mln PLN, w porównaniu do 107,8 mln PLN w 2021 r. W tym czasie Spółka przeprowadziła trzy szerokozasięgowe kampanie medialne na wszystkich rynkach, włącznie z czterema nowootwartymi. 

– Konsekwentnie dążymy do zwiększania naszego budżetu marketingowego, który bezpośrednio wpływa na wzrost przychodów. Answear kontynuuje działania marketingowe w obszarze TV i video on-line, wykorzystując ciekawy i nieoczywisty przekaz, który przyciąga klientów oraz pomaga osiągać wyższe wzrosty sprzedaży – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 600 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 11 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.