Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

PARTNERZY SERWISU

Metro Properties
Designer Outlet Kraków

Pepco Group obserwuje osłabienie nastrojów konsumentów w Europie Środkowej

Pepco Group obserwuje pewne osłabienie sentymentu konsumentów w Europie Środkowej – poinformowali przedstawiciele grupy. „Widzimy pewne lekkie osłabienie sentymentu na niektórych rynkach w ostatnich miesiącach” – powiedział prezes Trevor Masters podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o nastroje konsumentów w Europie Środkowej.

Jak wskazał, za wcześnie jeszcze oceniać, co za tym stoi, czy wpływ ma też pogoda lub wcześniejsze zaburzenia w łańcuchu dostaw i COVID-19.

Grupa podtrzymuje strategię koncentracji na cenie i powiększania udziałów w rynku.

Prezes poinformował, że w drugim półroczu grupa przedstawi plany dotyczące zmian w sieci Dealz.

Po I półroczu roku obrotowego 2022/23 Pepco Group ma 2.839 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 22,8 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Przychody sieci Pepco I półroczu wyniosły 1.719 mln euro, co oznacza wzrost o 36,9 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.120 mln euro, czyli wzrosły o 6,3 proc.

Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w II kwartale 8,5 proc. Wzrost przychodów LFL w I połowie roku obrotowego 2022/23 wyniósł 11,1 proc.

Grupa podtrzymuje całoroczne cele dla wyniku EBITDA i dla zakładanej liczby otwarć nowych sklepów.

Grupa informowała wcześniej, że jej celem na rok obrotowy 2022/23 jest wzrost EBITDA (według MSSF16) o kilkanaście procent, przy założeniu stałych kursów walutowych. Chce otworzyć 550 nowych sklepów netto.

W opublikowanym niedawno raporcie Grupa Pepco zapowiadała ,ze koncentruje się na realizacji programu rentownej ekspansji sieci sklepów.

„Przy występującej w gospodarce presji inflacyjnej, rynek detalicznych sklepów dyskontowych w Europie nadal rośnie w skali rocznej, co pozwala nam na znaczne poszerzenie bazy klientów. Dalsza ekspansja Grupy Pepco oznacza, że jesteśmy obecni w całej Europie, a dzięki zróżnicowanej ofercie produktowej i wiodącej na rynku propozycji cenowej, jesteśmy dobrze przygotowani aby dalej się rozwijać, zwiększać nasz udział w rynku i obecności marki. W roku obrotowym 2022 otworzyliśmy rekordową liczbę 516 nowych sklepów netto (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons), co było dużym wzrostem, przewyższającym nasz zaktualizowany cel 450 nowych sklepów. Obejmuje to 446 nowych sklepów Pepco, powyżej planowanych 400, w tym 163 nowe sklepy na strategicznie ważnych rynkach Europy Zachodniej we Włoszech, Hiszpanii, Niemczech i Austrii. Grupa Poundland otworzyła 70 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons), z czego prawie wszystkie w ramach działalności Dealz w Polsce.” – czytamy w komunikacie Pepco Group.