Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Ewa Dąbrowska, Regatta Group: W zasięgu naszych zainteresowań są miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców

W zasięgu naszych zainteresowań są miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców, zwłaszcza te, w których jeszcze nie działamy w sklepach własnych, takie jak Łódź, Poznań, Lublin czy Częstochowa – mówi w rozmowie z: Retailnet Ewa Dąbrowska, Commercial Director CEE, Regatta Group

W jakiej kondycji jest sieć sklepów Regatta i ile salonów aktualnie działa?

Miniony rok w regionie zakończyliśmy ze 166 sklepami Regatta Great Outdoors, w których oferujemy swoje produkty marek Regatta i Dare 2b. W Europie Środkowo-Wschodniej posiadamy sklepy stacjonarne w 7 krajach; poza Polską są to Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Chorwacja i Węgry. W Polsce jesteśmy w 66 sklepach stacjonarnych, to sklepy własne i ajencyjne jako „mono brandy” oraz ”shop in shop”.

Jakie są plany ekspansji marki Regatta w Polsce na ten rok?

Obecnie posiadamy 15 sklepów własnych, w większości zlokalizowanych w outletach, i 51 ajencyjnych. W ostatnich latach zmodyfikowaliśmy plany ekspansji co pozwoliło nam otworzyć sklepy w galeriach handlowych takich jak wrocławska Magnolia, warszawskie Młociny, rzeszowska Galera Rzeszów oraz Gemini w Bielsku-Białej. Zależy nam na tym, aby portfolio lokalizacji rosło co oznacza, że rozważymy każdą interesującą ofertę.

R E K L A M A

Jakie powierzchnie Was interesują i w jakich miastach/regionach Polski powstają nowe sklepy?

Poszukujemy dobrych lokalizacji o powierzchni pomiędzy 200 a 350 metrów kwadratowych.
Jest to dla nas optymalna powierzchnia ze względu na asortyment, który oferujemy. Posiadamy odzież outdoorową, narciarską, fitness, buty trekkingowe, plecaki dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci. W naszych sklepach klient znajdzie również produkty kempingowe i akcesoria dla psów.

W zasięgu naszych zainteresowań są miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców, zwłaszcza te, w których jeszcze nie działamy w sklepach własnych, takie jak Łódź, Poznań, Lublin czy Częstochowa. Interesują nas również miasta w rejonie śląskim, w którym mamy kilka dobrze prosperujących sklepów. Prowadzimy zaawansowane negocjacje w kilku lokalizacjach między innymi w Krakowie i Bydgoszczy.

Salon Regatta
Salon Regatta

Jak układa się Państwa współpraca z centrami handlowymi? Marek outodorowych na polskim rynku nie ma zbyt dużo, a na pewno nie jesteście tak szeroko reprezentowani w centrach handlowych jak fashion czy branża obuwnicza. Czy Regatta jest pożądaną marką w centrum handlowym?

Sytuacja pandemiczna znacząco wpłynęła na zachowania konsumentów. Wzrosło zainteresowanie wędrówkami, spacerami czy campingiem. W naszych sklepach miłośnik aktywności na świeżym powietrzu znajdzie coś dla siebie. Tym samym otworzyły się przed nami nowe możliwości, jesteśmy mile widziani w galeriach handlowych, a szczególnie w strefach sportowych.

Dodatkowym atutem w dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej jest fakt, że oferujemy produkty w dobrej cenie i jakości, co przyczynia się do wzrostu zaufania klienta.

Czy retail parki w Polsce to atrakcyjne lokalizacje dla Regatty?

Regatta jako grupa posiada sklepy w kilkudziesięciu retail parkach na całym świecie. Zależy nam na tym, aby portfolio lokalizacji salonów rosło dzięki czemu marki Regatta i Dare 2b będą dostępne dla większej grupy klientów. W Polsce obserwujemy zmieniające się zachowania klientów i jesteśmy w stanie rozważyć każdą interesującą ofertę.

Salon Regatta
Salon Regatta

Zarządza Pani siecią Regatta na rynku CEE. Jak wygląda Polska i jej potencjał pod kątem Waszej ekspansji w porównaniu z innymi krajami w których operujecie?

W naszym regionie posiadamy 31 lokalizacji w Czechach oraz 24 w Słowacji. W obu krajach oraz na Węgrzech współpracujemy z Tesco, gdzie mamy dedykowane dla Regatta Great Outdoors strefy.
Klienci litewscy znajdą nas w 13, a na łotewscy w 12 lokalizacjach, w Chorwacji posiadamy 3 ajencje.

Polska jest największym obszarowo krajem, na którym oferujemy nasze marki. Chcemy zwiększyć liczbę naszych sklepów na tym obszarze, aby dostarczyć nasze produkty do jak największej liczby klientów. Budujemy świadomość naszych marek – rok 2022 to znaczący wzrost skali działań PR i naszej obecności w mediach społecznościowych.

Jak Regatta realizuje politykę omnichannel?

Obecnie realizujemy politykę multichanelową pozwalającą nam dotrzeć do jak największej liczby nowych, potencjalnych klientów Regatta w Europie Centralno-Wschodniej. Nasze produkty oferujemy w trzech kanałach sprzedaży tj. sprzedaż stacjonarna, online i hurtowa.
Skupiamy się na rozwoju poszczególnych kanałów za pośrednictwem których realizowana jest sprzedaż marek Regatta, Regatta Profesional, Dare 2b i Craghoppers.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz