Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Mallson Polska: Bawełnianka już otwarta. Ruszyło najnowocześniejsze centrum handlowe w regionie

Po 10-ciu latach burzliwej historii projektu, mieszkańcy Bełchatowa doczekali się galerii z prawdziwego zdarzenia. W środę, 26 kwietnia odbyło się wielkie otwarcie Bawełnianki – najnowocześniejszego centrum handlowo-rozrywkowego w regionie. 

Galeria Handlowa Bawełnianka mieści się w sercu miasta, na terenie dawnych Bełchatowskich Zakładów Przemysłu Bawełnianego. 

Przez wiele lat Bawełnianka była w branży retail synonimem nieudanego projektu – wyjątkowo nieudanego – skoro obiekt stał wybudowany, pusty i nie wynajęty przez ..10 lat! Powodem tego stanu rzeczy był z pewnością brak doświadczenia pierwotnego inwestora, ale też sytuacja konkurencyjna i powstanie w tamtym czasie innej dużej galerii w mieście.

R E K L A M A

Nowy inwestor – firma GBB Invest zgłosiła się z prośbą o pomoc do naszej firmy rok temu – wspomina Maciej Mazur – prezes zarządu Mallson Polska. Pomimo tego, że mało kto wierzył, iż „ożywienie” Bawełnianki jest możliwe – uznaliśmy, iż czas łatwych projektów – szczególnie jeśli chodzi o galerie handlowe – się skończył i w związku z tym podjęliśmy się zadania reaktywacji obiektu pod kątem komercyjnym. Odpowiadaliśmy za opracowanie strategii, komercjalizację obiektu oraz nadzór nad komercjalizacją prowadzoną już wcześniej przez firmę C&W. 

Przede wszystkim przedefiniowaliśmy to jakim projektem ma być Bawełnianka. Ze względu na lokalizację, architekturę, możliwości zaoferowania najemcom i klientom bardzo dobrej jakości przestrzeni – odrzuciliśmy poprzednią ideę wypełnienia obiektu sklepami meblowymi czy samymi dyskontami. Uznaliśmy, iż projekt przy odpowiednim pozycjonowaniu ma potencjał zostać nr 1 w regionie i zawalczyć o najlepszych najemców.

Miło było obserwować stopniową zmianę nastawienia rynku i najemców. Na początku nikt nie wierzył w to, że Bawełnianka „się podniesie”. Ba – jeszcze nawet kilka tygodni temu ktoś rozprzestrzeniał informacje wśród najemców, że obiekt jest nie wynajęty i nic z tego nie będzie.. Tym większa więc satysfakcja – mamy świetne sklepy oraz miejsce, które zdobyło sympatię mieszkańców i klientów z całego regionu.

Satysfakcja jest tym większa, iż jak wiemy projektów nowych galerii handlowych prawie już w Polsce nie ma. Bawełnianka pokazała więc, iż pogłoski o końcu centrów handlowych są przedwczesne i liczymy, że przykładów udanych reaktywacji tego typu projektów będzie więcej.

Głównymi najemcami Bawełnianki są m.in. jedyne w mieście marki Reserved, Half Price, Mohito, Cropp, House, Carry, W.Kruk, Vistula, Wólczanka, Pizza Hut, Ochnik, Woolworth czy eobuwie. Ponadto klienci mogą zrobić zakupy także m.in. w CCC, Apart, Rossmann, Pepco, Dealz, Verona, Via Moda, Vision Express, Swiss, Tedi czy Media Expert. Swój market w najnowszej koncepcji otworzyła Biedronka, która wraz z sąsiednim marketem Lidl – oddalonym o 100 metrów od galerii – zapewniają najszerszą ofertę spożywczą w regionie. Zainteresowanie klientów wzbudziła też największa w mieście strefa gastronomiczna w unikalnym industrialnym stylu, ulokowana przy ikonie miasta i Bawełnianki – historycznym kominie.

Wkrótce poinformujemy o pozyskaniu kolejnych znanych marek na ostatnie wolne lokale. Do otwarcia 100% powierzchni najmu – pozostało już tylko kilka sklepów i pełna oferta będzie dostępna najpóźniej po wakacjach.

Do dyspozycji klientów jest również komfortowy parking na 700 miejsc.

Firma GBB Invest sp. z o.o., właściciel galerii, której większościowym udziałowcem jest spółka TG Capital Sp. z o.o., należy do holdingu finansowego działającego głównie w branży deweloperskiej oraz inwestycyjnej. Od momentu powstania holding dynamicznie się rozwija, czerpiąc początkowy kapitał oraz doświadczenie biznesowe z rodzinnej firmy, będącej producentem i dystrybutorem produktów metalowych, działającej nieprzerwanie od 1965 roku.  

Mallson Polska jest firmą konsultingową oferującą profesjonalne usługi na każdym etapie powstawania i funkcjonowania nieruchomości komercyjnych. Działalność firmy obejmuje kompleksowe doradztwo na rynku nieruchomości handlowych, w szczególności ocenę potencjału oraz rentowności projektów, komercjalizację centrów i parków handlowych, jak również obsługę ich sprzedaży.

Firma ma w swoim portfolio łącznie 100 otwartych oraz realizowanych projektów nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni ponad 900 tys. mkw., a obecnie jest w trakcie procesu komercjalizacji i rekomercjalizacji ponad 60 centrów i parków handlowych na terenie całego kraju.