Dziesięć inicjatyw społecznych i środowiskowych sieci Kaufland w obszarze ESG
Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport z najważniejszymi inicjatywami z obszaru ESG realizowanymi w Polsce przez świat biznesu. Wśród projektów opisanych w tym dokumencie aż dziesięć przedsięwzięć było realizowanych przez sieć handlową Kaufland.
Obecnie coraz więcej konsumentów oczekuje od firm, aby działały w sposób społecznie odpowiedzialny i dbały o środowisko, co staje się istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie biznesowym i reputacji marki. Już 63 proc. Polaków jest zdania, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw. Rokrocznie Forum Odpowiedzialnego Biznesu tworzy raport, w którym spośród wszystkich inicjatyw realizowanych przez firmy z zakresu ESG, wybiera te, które najbardziej się wyróżniają. W tegorocznym raporcie znalazło się aż dziesięć przedsięwzięć, których inicjatorem była firma Kaufland.
Wśród wyróżnionych w raporcie inicjatyw zrealizowanych w Polsce przez Kaufland, znalazły się: akcje edukacyjne skierowane do najmłodszych – „Rozrabiaki literaki” czy „Eko do dziecka”, a także seria podcastów pt. „W zgodzie ze sobą i z naturą – poradnik świadomego konsumenta”, których celem było zwiększanie świadomości słuchaczy w zakresie m.in. niemarnowania żywności, ograniczenia zużycia plastiku, dobrostanu zwierząt czy świadomego odżywiania.
Wyróżnione zostały również działania ekologiczne, jak wprowadzenie woreczków wielokrotnego użytku na pieczywo, inwestycje w zieloną energię, a także zaangażowanie pracowników w Akcję Sprzątanie świata. Autorzy raportu FOB docenili również działania sieci Kaufland w zakresie dobrostanu zwierząt, a w szczególności rezygnację ze sprzedaży jaj świeżych pochodzących od kur z chowu klatkowego, a takżę promowanie regionalnej kultury poprzez udział w Festiwalu Kół Gospodyń Wiejskich Polska od Kuchni.
W obszarze społecznym w raporcie opisano takie działania jak: udzielenie wsparcia uchodźcom z Ukrainy czy realizacja cyklicznego projektu List do św. Mikołaja, w którym przed świętami Bożego Narodzenia pracownicy przygotowują podarunki dla osób będących w potrzebie.
Sieć Kaufland świadoma jest swojego wpływu, jaki wywiera na otoczenie społeczne oraz środowisko. Z tego powodu firma regularnie angażuje się w liczne działania mające na celu pomoc potrzebującym, a także ochronę zasobów naturalnych. W myśl hasła „Zróbmy to razem” w swoje działania angażuje m.in. pracowników, klientów, a także partnerów biznesowych.
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter