Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

ESG: ponad 720 tysięcy uratowanych paczek z Carrefour Polska

Marnotrawstwo jedzenia to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego świata. Ten problem, który można zauważyć w praktycznie każdym gospodarstwie domowym, wpływa negatywnie na środowisko, jak i na nasze portfele. Walcząc z tym zjawiskiem, sieć Carrefour we współpracy z Too Good To Go oferuje swoim klientom paczki niespodzianki z nadwyżkami produktów spożywczych. W ten sposób udało się uratować już ponad 720 tysięcy posiłków przed wyrzuceniem.

Carrefour Polska jest jednym z liderów walki z marnowaniem żywności w naszym kraju. W ramach swoich działań sieć między innymi współpracuje z aplikacją Too Good To Go, która umożliwia kupowanie niesprzedanych produktów z sieci za 1/3 oryginalnej wartości. Dzięki temu klienci mogą uratować przed zmarnowaniem pełnowartościową żywność w formie paczek niespodzianek i tym samym zadbać o środowisko, a także o swój domowy budżet.

Carrefour współpracuje z Too Good To Go od października 2020 roku, kiedy to została uratowana pierwsza paczka z żywnością. Od tego czasu partnerzy wspólnie uratowali przed zmarnowaniem już ponad 720 tysięcy takich paczek niespodzianek, co pozwoliło uniknąć aż 1,800 ton emisji Co2e przed wyprodukowaniem na darmo.

W Carrefour Polska stawiamy na walkę z marnowaniem żywności i na zadowolenie naszych klientów. Dlatego współpracujemy z aplikacją Too Good To Go, która umożliwia kupowanie niesprzedanych artykułów po niższych cenach. Nasze paczki-niespodzianki cieszą się dużym zainteresowaniem i docierają do osób, które chcą dbać o środowisko oraz swój budżet. Zachęcamy wszystkich do pobrania aplikacji Too Good To Go i do ratowania jedzenia razem z nami – komentuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.

Zmniejszanie marnotrawstwa żywności w sklepach ma duże znaczenie dla kształtowania nawyków konsumenckich w zakresie oszczędzania jedzenia. Stosowanie spójnej strategii zarządzania żywnością pozwala zredukować ilość jedzenia, która trafia do śmieci. Przykładem takiego działania jest współpraca Too Good To Go z siecią Carrefour, która regularnie oferuje nadwyżki niesprzedanej, wysokiej jakości żywności w formie paczek niespodzianek dostępnych w aplikacji. – mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.

W paczkach niespodziankach od Carrefour można znaleźć różne rodzaje żywności. Najczęściej są to „paczki mix”, które zawierają warzywa, owoce, wędliny, nabiał, pieczywo i jajka. Stanowią one aż 87% oferty Carrefour w Too Good To Go. Ponadto Carrefour proponuje paczki wegetariańskie z pastami kanapkowymi, sałatami i tofu (10%), paczki z samymi owocami i warzywami (2%) oraz paczki z produktami gotowymi do spożycia, takimi jak kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki (1,5%).
W programie Too Good To Go uczestniczą wszystkie hipermarkety i supermarkety Carrefour Polska oraz wybrani partnerzy franczyzowi. Sieć planuje rozszerzyć współpracę z aplikacją na kolejne sklepy i oferować coraz więcej produktów do ratowania.

Too Good To Go to największa na świecie platforma do sprzedaży nadwyżek żywności, która działa w 17 krajach i ma ponad 78 milionów użytkowników. W Polsce aplikacja jest dostępna od września 2019 roku i ma ponad 2,7 miliona pobrań. Do tej pory Too Good To Go wspólnie z kluczowymi partnerami uratowało ponad 6 milionów posiłków, co przekłada się na 6,000 ton niezmarnowanej żywności o wartości 231 mln złotych.

Walka z marnowaniem żywności jest jednym z filarów zrównoważonego rozwoju Carrefour w Polsce. Nieprzerwanie od 2013 roku firma prowadzi długoterminowy program “STOP marnotrawstwu”, w ramach którego inicjowane i realizowane są projekty, które pomagają przeciwdziałać marnowaniu żywności, a także podpowiadają klientom jak mądrze robić zakupy, czyli kupować tyle ile potrzebujemy i oszczędzać pieniądze. W czasach wysokiej inflacji ma to także istotny wymiar ekonomiczny.

Carrefour Polska dba o zapobieganie marnowaniu żywności na każdym etapie jej obiegu. Proces postępowania z żywnością obejmuje kilka elementów: m.in. prawidłowe przechowywanie, rotację, a także zadbanie o produkty ze zbliżającą się datą ważności.

Przechowywanie polega na dostosowaniu temperatury i wilgotności do rodzaju żywności. W magazynach i sklepach Carrefour stosowane są profesjonalne chłodnie i zamrażarki, które mają specjalne strefy dla różnych grup produktów. Rotacja polega na układaniu produktów na półkach według zasady FIFO (z ang. First In, First Out). Oznacza to, że artykuły z krótszym terminem przydatności do spożycia są umieszczane na przedzie półki, a te z dłuższym terminem w głębi. Ta sama zasada może być stosowana w domowej lodówce lub spiżarni. Dopiero kiedy produkty zbliżają się do końca terminu przydatności do spożycia trafiają one do specjalnej strefy, gdzie oferowane są z rabatem nawet do 90%.

W ramach programu “STOP Marnotrawstwu” Carrefour Polska współpracuje z organizacjami pożytku publicznego, takimi jak Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności, przekazując im nadwyżki żywności do rozdysponowania wśród osób potrzebujących. Dzięki temu sieć przyczynia się do poprawy jakości życia wielu ludzi i budowania solidarności społecznej. W roku 2022, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, Carrefour przekazał organizacjom pożytku publicznego produkty o łącznej wartości blisko 6,5 miliona złotych. Zostały one następnie rozdysponowane jako pełnowartościowe posiłki dla najuboższych i najbardziej narażonych na trudną sytuację życiową Polaków.

Carrefour Polska dba także o właściwe zarządzanie odpadami biologicznymi. Odpady organiczne ze sklepów są przesyłane do lokalnych kompostowni, gdzie przetwarza się je na kompost lub paliwo alternatywne. To sposób na wykorzystanie odpadów do celów przyrodniczych lub energetycznych.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem