Pepco Group ma ponad 11 procentowy wzrost sprzedaży w warunkach porównywalnych

W pierwszej połowie roku (okres sześciu miesięcy zakończony 31 marca 2023 r.) we wszystkich formatach sklepów utrzymywała się silna dynamika handlu. Sprzedaż w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła łącznie o 11,1%, w Pepco o 15,8%, a w Poundland Group o 4,9%.
Wyniki finansowe za I półrocze były lepsze niż w ubiegłym roku, przy założeniu stałego kursu walutowego. Przychody wzrosły o 22,8% do poziomu 2,8 mld EUR, a bazowa EBITDA o 11% do 377 mln EUR.
Łączna liczba sklepów na koniec pierwszego półrocza wyniosła 4 127, co oznacza wzrost o 12% w ujęciu rok do roku, co wynikało głównie ze wzrostu liczby placówek sieci Pepco w Europie Zachodniej.
Grupa znajduje się na dobrej drodze do otwarcia co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym.
„Grupa poczyniła znaczne postępy w realizacji przyjętych celów strategicznych w tym półroczu, odnotowując jednocześnie zarówno wzrost przychodów jak i bazowego wyniku EBITDA. W omawianym okresie otworzyliśmy 166 nowych sklepów netto i jesteśmy przekonani, że osiągniemy zakładany cel, jakim jest otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów netto w bieżącym roku obrotowym, w ramach naszego ukierunkowanego i rentownego programu otwierania sklepów.” – komentując wyniki powiedział Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group, powiedział:
„Nasza strategia wzrostu w Europie Zachodniej jest realizowana zgodnie z planem, odzwierciedlając dużą atrakcyjność marki Pepco dla klientów na całym kontynencie. Włochy, gdzie niedawno otworzyliśmy nasz setny sklep, oraz Hiszpania – która korzysta z naszej połączonej oferty odzieży, produktów ogólnego użytku i produktów szybkozbywalnych – nadal są naszymi największymi i najszybciej rozwijającymi się rynkami w Europie Zachodniej. W maju mieliśmy przyjemność wprowadzić markę Pepco na rynek portugalski.” – mówi Masters
„Jak podkreślaliśmy wcześniej, inflacja w Europie Środkowej utrzymuje się na podwyższonym poziomie, w związku z czym w III kwartale działalność w sklepach Pepco pozostawała wyzwaniem. Pomimo tego nadal spełnialiśmy oczekiwania klientów dysponujących ograniczonym budżetem, utrzymując pozycję lidera cenowego i zwiększając nasz udział w rynku, skupiając się jednocześnie na kosztach prowadzenia działalności w obecnym otoczeniu inflacyjnym.” – podkreśla Masters
„Utrzymujemy dobrą pozycję i w drugim półroczu marże brutto będą rosły, dzięki pozytywnemu wpływowi niektórych kosztów po stronie kosztów podstawowych, w tym towarów i frachtu. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia całorocznego wzrostu EBITDA zgodnie z wcześniejszymi prognozami. Chciałbym wyrazić uznanie dla naszych współpracowników i dostawców pracujących na rzecz całej Grupy i podziękować im za ich ciężką pracę oraz zaangażowanie w obsługę naszych klientów.” – mówi Masters

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!
SCF Magazine nr 4/2023
SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych.