Grupa Muszkieterów powołała dwóch nowych Dyrektorów Logistyki. Rafał Dzido objął stanowisko Dyrektora Logistyki Intermarché, Mateusz Krzystański – Dyrektora Logistyki Bricomarché. Obie nominacje są następstwem wdrożenia nowej strategii logistycznej, która zakłada decentralizację logistyki w ramach Grupy.
Rafał Dzido, nowy Dyrektor Logistyki Intermarché, posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Zdobywał je pracując dla sieci handlowych takich jak Carrefour, Auchan czy Netto. Nowy Dyrektor Logistyki Intermarché specjalizuje się w optymalizacji procesów logistycznych w obszarze łańcucha dostaw produktów świeżych. Doskonale zna systemy umożliwiające śledzenie i kontrolę produktów na poszczególnych etapach procesu logistycznego, nowoczesne narzędzia oceny zagrożeń i międzynarodowe systemy standardów i rozwiązań biznesowych, takie jak GS1 oraz modele automatyzacji i digitalizacji.
„Jestem podekscytowany nowym wyzwaniem, jakim jest dla mnie objęcie stanowiska Dyrektora Logistyki Intermarché. W codziennej pracy będę wykorzystywać zdobyte doświadczenie, by oferować naszym klientom jak najwyższą jakość usług i asortyment, który będzie w pełni odpowiadał ich potrzebom i oczekiwaniom” – mówi Rafał Dzido, Dyrektor Logistyki Intermarché.
Mateusz Krzystański, nowy Dyrektor Logistyki Bricomarché, posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu centrami dystrybucyjnymi w różnych sektorach. Zdobywał je w branży FMCG, ale także meblarskiej czy elektronicznej. Pracował w strukturach lub na rzecz firm zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i międzynarodowym, między innymi dla sieci handlowej Auchan, Agata Meble, ABC Data czy FM Logistic. W Bricomarché będzie odpowiadał za to, by procesy logistyczne odbywały się z jednej strony efektywnie, z drugiej były jeszcze bardziej dostosowane do aktualnych potrzeb sklepów w całej Polsce.
„Jest mi niezmiernie miło, że mogłem dołączyć do Bricomarché i wierzę, że zdobyte doświadczenie pomoże nam zrealizować wszystkie założenia i cele. Przed nami mnóstwo ciekawych wyzwań. Pomogą nam one między innymi w osiągnięciu najwyższej jakości obsługi klienta, zmierzając ku pozycji lidera rynku. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami, pasją i motywacją dokonamy rzeczy niemożliwych” – mówi Mateusz Krzystański, Dyrektor Logistyki Bricomarché.
PARTNER PORTALU
Do tej pory usługi logistyczne dla obu sieci świadczyła jedna, centralnie zarządzana struktura w ramach całej Grupy. 1 czerwca br. obszar logistyki został rozdzielony i stał się integralną częścią centrali każdej z marek. Zmiana ta wpisuje się w długoterminową strategię Power, której głównym założeniem jest orientacja na klienta, a co za tym idzie konieczność dostosowania łańcucha dostaw do specyfiki każdego z szyldów.
Dzięki nowej strategii Intermarché i Bricomarché zyskają bezpośredni wpływ na kształtowanie usług logistycznych. W obu przypadkach będą one lepiej dostosowane do zmieniających się potrzeb każdego z brandów, rytmu dostaw, różnic w asortymencie oraz aspektów związanych z sezonowością. Transformacja logistyki zagwarantuje obu sieciom decyzyjność w podejmowanych działaniach, a co się z tym wiąże, odpowiedzialność za swoje wyniki operacyjne.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2022 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 9,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. w rankingu najlepszych polskich pracodawców tygodnika „Wprost” (28. miejsce w 2023 r.), na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (47. pozycja wg. danych za 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.), w ramach nagród TOP Franczyzobiorca 2022 czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na