Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

ROS Retail Outlet Shopping: nowe marki debiutują w centrach Designer Outlet

Stałe uzupełnianie tenant mixu i wprowadzanie ciekawych, lubianych przez klientów marek to ważny element gwarantujący sukces centrum handlowego. Szczególnie jeśli zarządca stara się przewidywać oczekiwania rynku i reagować a bieżąco na trendy zakupowe.

Otwarcia nowych sklepów w centrum handlowym zawsze budzą entuzjazm wśród klientów. Zwłaszcza, kiedy są to salony znanych marek, które do tej pory nie były dostępne dla kupujących. W ostatnim czasie szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się otwarcia w centrach typu outlet, gdzie ceny są zawsze niższe o 30 do nawet 70 proc. od cen regularnych.

– Klienci oprócz atrakcyjnych, zawsze niższych cen, które nadal są dla nich bardzo ważne, oczekują od obiektów takich jak nasze doskonałej jakości oraz dostępu do swoich ulubionych marek. Jesteśmy bardzo świadomi tych wymagań i staramy się im sprostać. Od czasu pandemii, centra Designer Outlet jako pierwsze i jedyne na tak dużą skalę wprowadziły do swoich polskich obiektów kilkanaście marek z segmentu premium. Częściowo to efekt znaczącej rozbudowy Designer Outlet Warszawa, ale w przede wszystkim to umiejętność stworzenia znanym markom odpowiedniego zaplecza dla rozwoju sprzedaży w każdym z naszych centrów – mówi Mireia Rodriguez Burguera, Leasing Director ROS Retail Outlet Shopping. 

R E K L A M A

Ostatnie 2 lata w centrach Designer Outlet to czas wdrażania zaplanowanych działań leasingowych, zmierzających ku pozyskiwaniu dobrze znanych i pożądanych przez klientów marek, które są odpowiedzią na trendy zakupowe kształtujące się w Polsce.

– Ostatnie miesiące intensywnych otwarć, relokacji i powiększania powierzchni salonów pokazały korelację pomiędzy odświeżanym portfolio, a wzrostem odwiedzalności oraz sprzedaży. Wskaźniki te, zanotowane w centrach Designer Outlet, mówią same za siebie. Ubiegłoroczna sprzedaż była średnio o 32% wyższa w porównaniu do 2021 roku, a odwiedzalność osiągnęła niemal 25% wzrost w tym samym okresie porównawczym  – mówi Rodriguez Burguera.

Jakie nowe salony w ostatnim czasie zaprezentowały centra Designer Outlet?

Rok 2023 to czas wiosennych nowości w Designer Outlet Gdańsk. Do najbardziej wyczekiwanych z pewnością należało otwarcie salonu Pinko. Pojawienie się na Pomorzu sklepu outletowego tej kultowej włoskiej marki było dużym wydarzeniem dla miłośniczek ultra kobiecych kolekcji tego domu mody. W tym samym czasie, właśnie w tym centrum swoją ofertę poszerzyła amerykańska marka Guess, która jest wyjątkowo lubiana w Polsce. Designer Outlet Gdańsk zaprosił klientów do dwóch nowych sklepów marki: debiutującego Guess Kids z akcesoriami i modą dla najmłodszych, oraz do powiększonego sklepu Guess Accessories. Wśród przedwakacyjnych nowości znalazł się też sklep outletowy innego znanego, amerykańskiego brandu – marki Crocs. To pierwsze z szeregu zapowiadanych nowości w tym obiekcie.

Mocnym atutem centrów outletowych jest oferta sportowa. Producenci odzieży i akcesoriów z tego segmentu zwykle poszukują dużo większych powierzchni od tych zajmowanych np. przez marki typowo modowe. To także spore wyzwanie dla centrów handlowych. W outletach nie ma wiele lokali powyżej 500 mkw., a o takie zabiegają te kategorie, dlatego o ile jest taka możliwość, proponuje się relokacje, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom najemcy. W ostatnim czasie w Designer Outlet Sosnowiec toczyły się prace remontowe w powiększanym salonie marki adidas.

– Nowy ogromny sklep zaaranżowany zgodnie z autorskim, markowym konceptem STADIUM! to bez mała 1 kilometr kwadratowy powierzchni sprzedażowej. Ogromna przestrzeń zaprezentuje bogatą i bardzo zróżnicowaną ofertę dla miłośników sportu i stylu streetwear i co więcej – w cenach outlet. To jedyny taki salon w południowej Polsce – mówi Rodriguez Burguera. Wcześniej marka rozbudowała salony w warszawskim i gdańskim centrum Designer Outlet. 

Także Designer Outlet Warszawa po spektakularnej komercjalizacji nowego skrzydła handlowego, w którym pojawiło się wiele nieosiągalnych dotąd znanych marek premium, kontynuuje ten trend i nawiązuje współprace z nowymi brandami z tego segmentu. Po ubiegłorocznych premierach salonów m.in. KARL LAGERFELD, Coccinelle czy United Colors of Benetton, także w tym roku czekają klientów ciekawe otwarcia, w tym kolejnego sklepu outletowego z obszaru beauty. W tym centrum mieliśmy też do czynienia z powiększeniami i modernizacjami wielu istotnych salonów takich, jak m.in. Tommy Hilfiger, Michael Kors, Lacoste czy Pierre Cardin. 

Jak się okazuje stałe odświeżanie oferty, rozbudowywanie segmentu premium i zapewnianie klientom nowych bodźców zakupowych to klucz do sukcesu. Jednak to wymaga sprawdzonej strategii i ogromnego zaplecza w postaci doświadczonego zarządcy ze stale rosnącą bazą partnerów biznesowych.

– Dzięki tym zmiennym możemy skutecznie realizować ekspansję sprzedażową z wieloma pozyskanymi markami debiutującymi w Polsce, lub wchodzącymi w segment sprzedaży outlet. Jednocześnie jesteśmy przygotowani na to, by móc odpowiedzieć na zapytania o współprace, które otrzymujemy od liczących się producentów i resellerów, mających w planach rozszerzenie działalności na polskim rynku w obszarze sprzedaży outletowej – podsumowuje Mireia Rodriguez Burguera.

Centra outletowe Designer Outlet w Polsce obecne są w trzech lokalizacjach

ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów.

ROS Retail Outlet Shopping od 10 lat obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający. Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Galleria Parma, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár i przyszłe inwestycje w Europie.

Centra outletowe Designer Outlet w Polsce obecne są w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70 proc. niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, BOSS, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.