Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Castorama: Kolejny rekordowy wynik akcji „Kwiaty za elektrograty”

„Kwiaty za elektrograty” to cykliczna i ciesząca się ogromną popularnością akcja, prowadzona we wszystkich sklepach sieci Castorama. W wiosennej edycji zebrano 497 ton elektronicznych i elektrycznych odpadów, które w bezpieczny sposób zostały poddane utylizacji.

Sieć kolejny raz promowała postawy proekologiczne i zachęcała swoich klientów, by w realny sposób wpłynęli na zmniejszenie liczby elektrośmieci na wysypiskach.

W weekend od 31 marca do 2 kwietnia 2023 odbyła się akcja „Kwiaty za elektrograty” we wszystkich sklepach Castorama, Castorama Smart i Brico Depot w Polsce. Klienci, którzy przynieśli zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, otrzymali w zamian sadzonki bratków od polskiego producenta. Wśród przyniesionych przez Klientów przedmiotów znalazły się m.in. sprzęt RTV/AGD, elektronarzędzia, baterie czy telefony.

Wiosenna akcja objęła wszystkie sklepy sieci. Niezwykłe zainteresowanie i zaangażowanie klientów pozwoliło zebrać o 31% więcej ton odpadów niż w poprzedniej wiosennej edycji akcji Oraz rozdać ponad 3 300 bratków klientom, którzy zostawili potencjalnie niebezpieczny dla środowiska sprzęt elektroniczny i elektryczny.

– Chciałbym podziękować wszystkim klientom za włączenie się w akcję „Kwiaty za Elektrograty”. Wynik, który wspólnymi siłami osiągnęliśmy w tej edycji jest imponujący. To pokazuje, że razem możemy osiągnąć znacznie więcej w dziedzinie ochrony środowiska, niż każdy z nas osobno. Na pewno, nie przestaniemy zachęcać do dalszego angażowania się w proekologiczne działania, aby przyczynić się do stworzenia czystszej i zdrowszej planety dla przyszłych pokoleń – powiedział Paweł Świętochowski, Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.

Castorama

Cykliczna akcja „Kwiaty za elektrograty” Castoramy

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Cykliczna akcja „Kwiaty za elektrograty” ma na celu zmniejszenie ilości niebezpiecznych odpadów wyrzucanych do zbiorników komunalnych, poprzez zwiększenie selektywnej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – MB Recycling. Narastająca ilość elektrośmieci negatywnie wpływa na środowisko. To jeden z problemów, który zalicza się obecnie do największych wyzwań gospodarki. Świetlówki, telefony komórkowe, sprzęt RTV i AGD – w naszych gospodarstwach domowych gromadzimy coraz więcej sprzętu elektronicznego i elektrycznego. Kolejna zbiórka odpadów elektrycznych i elektronicznych w Castoramie zaplanowana jest na jesień 2023 r.

Organizując akcję „Kwiaty za elektrograty”, Castorama chce poszerzać wiedzę na temat zagrożeń dla środowiska, wynikających z nieprawidłowej utylizacji elektroodpadów i promować proekologiczne postawy. Kampania edukacyjna wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju, realizowaną przez Castorama Polska.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 98 sklepach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia prawie 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej 1 928 sklepów w 8 krajach Europy – szczegóły na stronach castorama.pl oraz kingfisher.com. Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać na stronie Zrównoważony rozwój (castorama.pl).