Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Castorama: Kolejny rekordowy wynik akcji „Kwiaty za elektrograty”

„Kwiaty za elektrograty” to cykliczna i ciesząca się ogromną popularnością akcja, prowadzona we wszystkich sklepach sieci Castorama. W wiosennej edycji zebrano 497 ton elektronicznych i elektrycznych odpadów, które w bezpieczny sposób zostały poddane utylizacji.

Sieć kolejny raz promowała postawy proekologiczne i zachęcała swoich klientów, by w realny sposób wpłynęli na zmniejszenie liczby elektrośmieci na wysypiskach.

W weekend od 31 marca do 2 kwietnia 2023 odbyła się akcja „Kwiaty za elektrograty” we wszystkich sklepach Castorama, Castorama Smart i Brico Depot w Polsce. Klienci, którzy przynieśli zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, otrzymali w zamian sadzonki bratków od polskiego producenta. Wśród przyniesionych przez Klientów przedmiotów znalazły się m.in. sprzęt RTV/AGD, elektronarzędzia, baterie czy telefony.

R E K L A M A

Wiosenna akcja objęła wszystkie sklepy sieci. Niezwykłe zainteresowanie i zaangażowanie klientów pozwoliło zebrać o 31% więcej ton odpadów niż w poprzedniej wiosennej edycji akcji Oraz rozdać ponad 3 300 bratków klientom, którzy zostawili potencjalnie niebezpieczny dla środowiska sprzęt elektroniczny i elektryczny.

– Chciałbym podziękować wszystkim klientom za włączenie się w akcję „Kwiaty za Elektrograty”. Wynik, który wspólnymi siłami osiągnęliśmy w tej edycji jest imponujący. To pokazuje, że razem możemy osiągnąć znacznie więcej w dziedzinie ochrony środowiska, niż każdy z nas osobno. Na pewno, nie przestaniemy zachęcać do dalszego angażowania się w proekologiczne działania, aby przyczynić się do stworzenia czystszej i zdrowszej planety dla przyszłych pokoleń – powiedział Paweł Świętochowski, Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.

Castorama

Cykliczna akcja „Kwiaty za elektrograty” Castoramy

Cykliczna akcja „Kwiaty za elektrograty” ma na celu zmniejszenie ilości niebezpiecznych odpadów wyrzucanych do zbiorników komunalnych, poprzez zwiększenie selektywnej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – MB Recycling. Narastająca ilość elektrośmieci negatywnie wpływa na środowisko. To jeden z problemów, który zalicza się obecnie do największych wyzwań gospodarki. Świetlówki, telefony komórkowe, sprzęt RTV i AGD – w naszych gospodarstwach domowych gromadzimy coraz więcej sprzętu elektronicznego i elektrycznego. Kolejna zbiórka odpadów elektrycznych i elektronicznych w Castoramie zaplanowana jest na jesień 2023 r.

Organizując akcję „Kwiaty za elektrograty”, Castorama chce poszerzać wiedzę na temat zagrożeń dla środowiska, wynikających z nieprawidłowej utylizacji elektroodpadów i promować proekologiczne postawy. Kampania edukacyjna wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju, realizowaną przez Castorama Polska.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 98 sklepach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia prawie 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej 1 928 sklepów w 8 krajach Europy – szczegóły na stronach castorama.pl oraz kingfisher.com. Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać na stronie Zrównoważony rozwój (castorama.pl).