Newsletter SCF News
Dołącz do 6000 odbiorców!

Sieć sklepów S’portofino pozyskała inwestora. W planach ekspansja na rynkach zagranicznych

Fundusz private equity Avallon MBO zgłosił do UOKiK zamiar przejęcia większościowego pakietu udziałów w SAT sp. z o.o. SAT to właściciel sieci sklepów S’portofino. Spółka stawia na sprzedaż omnichannel w oparciu o sieć 7 flagowych sklepów zlokalizowanych w prestiżowych lokalizacjach na terenie Polski

SAT działa od 1990 r., pierwotnie jako dystrybutor oraz przedstawiciel marek sportowych premium, specjalizujący się w ofercie związanej z narciarstwem. W kolejnych latach spółka zbudowała i rozwinęła na skalę europejską własną markę sklepów pod nazwą S’portofino. Jest ona obecna na rynku polskim, a także na rynkach zagranicznych, funkcjonując jako koncept łączący sport oraz modę. To starannie wyselekcjonowany i dobrany dla wymagającego klienta portfel ponad 110 marek premium oraz mocna strona e-commerce, czyli sportofino.com.

Spółka stawia na sprzedaż omnichannel w oparciu o sieć 7 flagowych sklepów zlokalizowanych w prestiżowych lokalizacjach na terenie Polski, a po wejściu na rynki zagraniczne w 2018 r. odnotowuje również szybkie wzrosty w kanale online w Europie.

– Obserwowaliśmy tę rodzinną, poznańską spółkę już od jakiegoś czasu, prowadząc równocześnie coraz bardziej zaawansowane rozmowy z właścicielami. Spółka świetnie sobie radziła w ostatnich latach, zwiększając w szybkim tempie skalę swojego biznesu. Dostrzegamy jednak wciąż bardzo duży potencjał do dalszej, dynamicznej ekspansji, przede wszystkim na rynkach zagranicznych. Spółka ma zamiar wejść do kolejnych 4 krajów europejskich z ofertą S’portofino. Pomoc w realizacji tego planu jest naszym priorytetem – mówi Krzysztof Kuźbik, partner w Avallon odpowiedzialny za transakcję.

Ekspansja S’portofino w prestiżowych lokalizacjach

Na części z nowych rynków planowane jest powtórzenie modelu omnichannelowego, który sprawdził się w przypadku sklepów S’portofino w Polsce. Otwierane będą kolejne flagowe sklepy stacjonarne w dobrych, prestiżowych lokalizacjach, ale ich zadaniem będzie przede wszystkim wykorzystanie potencjału S’portofino i zaprezentowanie marek sprzedawanych w sklepie internetowym.

– Zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy z Avallon MBO teraz, ale rozmowy trwały już od pewnego czasu. Doceniliśmy wieloletnie doświadczenie funduszu we współpracy z menedżerami i właścicielami, jego know-how w kontekście nowych rynków. My zaś – pozostając w spółce – dajemy nasze „czucie” tego niełatwego rynku, gdzie kluczowa jest świetna znajomość marek, trendów i rozumienie specyficznych potrzeb klienta, do którego kierujemy naszą ofertę. Równocześnie fundusz może zapewnić nam niezbędne know-how ułatwiające zmiany organizacyjne i pełną profesjonalizację bieżących działań spółki. To dla nas kluczowy aspekt w kontekście nadchodzących kwartałów – tłumaczy Bożena Ślęzak, współzałożycielka i prezes zarządu SAT.

Według prognoz Statisty w latach 2022- 2026 wartość przychodów całego rynku odzieży w Europie odnotuje istotny wzrost w wysokości 4,2 proc. średnio rocznie, osiągając poziom 447,7 mld euro na koniec tego okresu. Inne wyliczenia analityków Statisty pokazują, że w 2021 r. 34,5 proc. przychodów ze sprzedaży odzieży w Polsce pochodziło ze sklepów online (30 proc. na rynku unijnym), a do 2025 r. prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 47,8 proc. w 2025 r. w Polsce (43,3 proc. w UE).

Spółka SAT dołączy do pozostałych spółek portfelowych funduszy Avallon. W portfelach funduszu znajduje się jeszcze 9 innych spółek: Wosana i Hortimex – z branży spożywczej, spółka marketingowa EDC Expert, platforma zakupowa B2B Marketplanet, TES – producent maszyn i komponentów elektrycznych stosowanych w energetyce, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent wysokiej jakości sprzętu oświetleniowego i odlewów aluminiowych – Norlys, Globema, czyli dostawca oprogramowania geoprzestrzennego, a także producent domów mobilnych klasy premium – firma Letniskowo. Równolegle Avallon aktywnie poszukuje kolejnych inwestycji. W ramach funduszu Avallon MBO III zgromadzono 137 mln EUR na ten cel.

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych.