Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Marek Lipka obejmuje stanowisko Dyrektora Generalnego w spółce Eurocash Franczyza

Marek Lipka obejmuje stanowisko Dyrektora Generalnego w spółce Eurocash Franczyza w Grupie Eurocash, gdzie będzie odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Delikatesy Centrum

Marek Lipka, doświadczony manager z ponad 20-letnim stażem w sektorze handlowym, z początkiem sierpnia obejmie stanowisko Dyrektora Generalnego spółki Eurocash Franczyza, w ramach której funkcjonuje sieć Delikatesy Centrum. Jego dołączenie do Grupy Eurocash to kolejny krok rynkowego lidera w kierunku realizacji strategii na lata 2023-2025.

Marek Lipka na nowym stanowisku będzie odpowiedzialny między innymi za realizację nowej strategii rozwoju sieci franczyzowej i handlowej Delikatesy Centrum.

Dołączenie Marka Lipki do Eurocash i kierownictwa sieci Delikatesy Centrum zbliża spółkę do realizacji ogłoszonej w sierpniu ub. r. strategii biznesowej na lata 2023-2025. Grupa deklarowała w niej m.in. plan intensywnych działań na rzecz wzmacniania konkurencyjności lokalnych sklepów poprzez redukcję nożyc cenowych i dalsze inwestycje we franczyzę.

– Marek Lipka ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu rozwojem zarówno nowoczesnych formatów handlowych, jak i oferty franczyzowej. Jestem przekonany, że z jego wsparciem w roli Dyrektora Generalnego Eurocash Franczyza uda się nam jeszcze szybciej i sprawniej zrealizować postanowienia strategii i skutecznie repozycjonować sieć, która już teraz jest najbardziej kompleksowo zarządzaną siecią w naszym portfolio – zauważa Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny ze segment detaliczny.

Na koniec 2022 r. pod szyldem Delikatesów Centrum działało blisko 1500 placówek

Delikatesy Centrum to rozwijana przez Eurocash od 24 lat sieć supermarketów otwieranych w całej Polsce. Na rynku wyróżnia ją przede wszystkim oferta świeżych produktów świetnej jakości, w tym owoców, warzyw, mięs 100 proc. bez nastrzyku i lokalnych specjałów. Atutem sieci jest też jeden z najnowocześniejszych na rynku programów lojalnościowych działający w oparciu o algorytmy AI – Delikarta. Na koniec 2022 r. pod szyldem Delikatesów Centrum działało blisko 1500 placówek, w tym 400 sklepów własnych Grupy Eurocash i 1100 sklepów franczyzowych. Sprzedaż realizowana przez Delikatesy Centrum w ujęciu LFL wzrosła w 2022 r. o ponad 12 proc.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Marek Lipka, zanim dołączył do Grupy Eurocash, był związany z Carrefour Polska, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Handlowego i Łańcucha Dostaw oraz członka zarządu. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w strategicznym zarządzaniu w branży handlu detalicznego. Z sukcesem budował i wdrażał strategie rozwoju modelu franczyzowego w formatach sklepów convenience, mini market, supermarket oraz hipermarket. Specjalizuje się w transformacjach biznesowych i budowaniu długotrwałych partnerstw.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich – takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu.

Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).