PSH Lewiatan kończy pilotaż i wdrażanie w sieci konceptu sklepu małego formatu. Remodeling wybranych placówek rozpocznie się w IV kwartale br.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan zakończyła pilotaż konceptu sklepu małego formatu. Jednym z efektów fazy testowej jest zmiana nazwy placówek na Lewiatan express. Obniżono również maksymalną wielkość placówki ze 150 do 100 mkw. W testowej fazie projektu działały 23 sklepy w zróżnicowanych lokalizacjach od wsi, przez mniejsze miejscowości po duże miasta.
Lewiatan express to nowy rodzaj sklepów oferujących praktyczne i wygodne zakupy w ramach testowanego konceptu sklepu mniejszego formatu. Pozwala na szybkie, ale zarazem kompleksowe zakupy. Pracując nad tym projektem sieć postawiła na bliskość i dopasowanie oferty do potrzeb i preferencji określonych grup lokalnych klientów. Wyróżnikiem sklepu jest precyzyjnie dopasowany asortyment łączący produkty ogólnopolskie, regionalne, marki własne Lewiatana oraz asortyment towarów pochodzących od lokalnych dostawców. Typową ofertę uzupełniać będą z kolei zróżnicowane od specyfiki danej lokalizacji kategorie produktów gotowych oraz dedykowane usługi.
– Pilotaż konceptu trwał dłużej niż pierwotnie zakładaliśmy, ponieważ mały format wymaga zdecydowanie bardziej precyzyjnego podejścia. Stąd też wnikliwe badania struktury asortymentu, komunikacji i rozwiązań technologicznych. Dane zebrane w tak znacząco zróżnicowanych lokalizacjach pozwoliły nam na wypracowanie rozwiązań, które będziemy skalować w całej sieci – podsumowuje pilotaż Robert Rękas, Prezes Zarządu Lewiatan Holding S.A.
Wnioski z pilotażu
PARTNER PORTALU
W trakcie pilotażu Lewiatan testował różne rozwiązania technologiczne, komunikacyjne czy związane z doborem asortymentu. W efekcie doszło do korekty części pierwotnych założeń. Początkowo koncept miał być zarezerwowany dla placówek o powierzchni do 150 mkw., a obecnie ta granica została obniżona do 100 mkw. Większe placówki oraz posiadające pełną, obsługową ladę mięsną funkcjonować będą w dotychczasowym modelu Lewiatana. Indywidulne podejście do każdej placówki Lewiatan express w zakresie doboru asortymentu oraz oferowanych klientom usług ma być kluczowym wyróżnikiem i największą siłą nowego konceptu.
Pilotaż nowego konceptu sklepu małego formatu Lewiatana przyniósł także zmianę nazwy formatu.
– Okazało się, że Polacy są mocno przyzwyczajeni do określenia „express” w przypadku małych sklepów. Jest to na tyle zakorzenione w świadomości konsumentów, że zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy deskrypcji z „w chwilę” na „express” – komentuje Marcin Poniatowski, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Lewiatan Holding S.A.
Skalowanie projektu i remodeling placówek
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Koncept Lewiatan express pozwoli na przeprowadzenie remodelingu placówek, które funkcjonują w ramach sieci oraz umożliwi ich dalszy rozwój. Nowy format placówek handlowych ma też przyciągnąć do Lewiatana inne grupy klientów, zwłaszcza tych młodszych wiekowo, dla których liczą się także wygoda i szybkość robienia zakupów.
– Lewiatan express to przede wszystkim pomoc dla sklepów, które już funkcjonują. Sieć Lewiatan wciąż będzie się koncentrowała przede wszystkim na dużych sklepach. Naszym głównym formatem pozostaną sklepy o powierzchni przekraczającej 150 mkw. – dodaje Robert Rękas.
Założenia sieci przewidują, że w perspektywie dwuletniej liczba placówek Lewiatan express może objąć wszystkie placówki sieci spełniające warunki brzegowe nowego konceptu.
Na koniec 2022 roku w sieci Lewiatan zrzeszonych było 3200 placówek handlowych
Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najlepiej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Na koniec 2022 roku w sieci zrzeszonych było 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 tysięcy pracowników. Łączne obroty w 2022 roku przekroczyły 15,3 miliarda złotych, co plasuje Lewiatana w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.