Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Gama podsumowuje 12 lat działalności. Dzisiaj pod jej szyldem działa ponad pół tysiąca sklepów

Grupa Eurocash podsumowuje 12 lat działalności sieci sklepów Gama. Tegoroczne urodziny Gamy są szczególne – jubileusz 15-lecia obchodzi Partnerski Serwis Detaliczny, organizator sieci. Dzisiaj pod jej szyldem działa ponad pół tysiąca placówek w całej Polsce.

Koncepcja sieci sklepów spożywczych Gama zrodziła się w 2010 r. w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego. Celem powołania nowej marki było przede wszystkim wsparcie spółdzielni w utrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów, przy jednoczesnym pozyskaniu nowej grupy – młodych osób, które oczekiwały od sklepów szerokiego wyboru i szybkiej, kompleksowej obsługi.

Gamę zaprojektowano tak, aby łączyła w sobie wyróżniki sklepów spółdzielczych z obowiązującymi standardami sieciowymi oraz wspólną strategią sprzedażową i promocyjną. Koncept opiera się na skali i doświadczeniu spółdzielni Społem, czerpiąc jednocześnie z siły i technologii Grupy Eurocash – wszystko po to, aby jak najlepiej wspierać rozwój sklepów niezależnych na konkurencyjnym rynku.

– 15 lat temu powołano do życia spółkę PSD, tworząc tym samym największą i najsilniejszą organizację spółdzielczą w Polsce. Przez ostatnie 12 lat wspólnie rozwijaliśmy sieć Gama, która nie tylko wspiera przedsiębiorców, ale też dzieli się z nimi zyskami – spółdzielnie Społem mają 50% udziałów w spółce PSD. Pomimo rosnących wciąż cen energii, inflacji i podwyżek płacy minimalnej, nasi partnerzy mieli dobry start w ten rok, a ubiegły zakończyli z bardzo dobrymi wynikami. Gama odnotowała w swoim formacie sprzedaż dużo powyżej średniej rynkowej. Zaobserwowaliśmy także wzrost liczby transakcji. W drugiej połowie tego roku planujemy wiele działań handlowych i marketingowych, wspierających sprzedaż i wzrost liczby klientów w naszych sklepach – mówi Małgorzata Więch, Dyrektor ds. Rozwoju i członek zarządu PSD.

Gama stawia na digitalizację i unowocześnianie placówek

Gama w ostatnich latach postawiła mocno na digitalizację i unowocześnianie placówek, nie tylko poprzez realizowany od jakiegoś czasu rebranding. Sklepy wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne dopasowane do sytuacji rynkowej i trendów konsumenckich, a także narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż.

Klienci Gamy mogą korzystać z aplikacji mobilnej Moja Gama, w której zarejestrowanych jest już 17,5 tysiąca użytkowników. Priorytetem sieci na najbliższe lata jest dalszy rozwój aplikacji i integrowanie kolejnych placówek, tak aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

– Współpraca partnerska z PSD i Grupą Eurocash przynosi nam wiele korzyści, umożliwiając m.in. skuteczną konkurencję z dyskontami. Szyld Gamy jest bardzo rozpoznawalny w naszym mieście i regionie. Klienci doceniają nas szczególnie za standard obsługi i asortyment, w tym markę własną. Dużym uznaniem cieszy się też aplikacja Nasza Gama, dzięki której sklepy mogą lepiej dostosowywać ofertę do potrzeb klientów – mówi Krzysztof Zając, Prezes Zarządu Społem Chełm Sp. z o.o.

Gama stawia na rozwój nie tylko w obszarze biznesowym, ale i społecznym

Gama stawia na rozwój nie tylko w obszarze biznesowym, ale i społecznym. Przedsiębiorcy współpracujący z Grupą Eurocash są niezwykle zaangażowani w działania społeczne – zarówno te organizowane w ramach sieci, jak i własne inicjatywy. Sklepy Gamy aktywnie uczestniczą także w kampanii Grupy Eurocash ,,Szanujemy, nie marnujemy!”, której celem jest edukacja i zapobieganie stratom żywności w sklepach.

Sieć stawia równie mocno na rozwój i edukację swoich pracowników – od 2011 r. przeszkolonych zostało w sumie ponad 15 tys. sprzedawców, kierowników sklepów oraz pracowników działów handlowych partnerów Gamy.

– W ramach uczestnictwa w sieci mamy dostęp do cennego know-how. Uczestniczymy w kursach Akademii Umiejętności Eurocash, konferencjach PSD oraz szkoleniach dla kierowników i sprzedawców sklepów Gama. W efekcie jesteśmy w stanie coraz lepiej wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – podsumowuje Krzysztof Zając.

Grupa Eurocash

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich – takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl.

Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 20 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w TOP10 największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. –  w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).