Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

NEINVER pionierem w Europie zdobywając certyfikat Zero Waste dla swojego portfolio

W 2022 roku, 86% odpadów generowanych przez obiekty zarządzane przez NEINVER w Polsce zostało poddanych recyklingowi. NEINVER uzyskał certyfikat Zero Waste dla 94% swoich centrów w Europie, co czyni go pierwszą firmą z sektora centrów handlowych, która otrzymała tę prestiżową akredytację od międzynarodowej firmy TÜV Rheinland dla praktycznie całego swojego portfolio. Dzięki certyfikatowi, NEINVER umacnia pozycję lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju i pogłębia zaangażowanie w gospodarkę cyrkulacyjną.

TÜV Rheinland docenił efektywne zarządzanie NEINVER i wysoką zdolność do przetwarzania oraz odzyskiwania wysokiego procentu odpadów generowanych przez centra, unikając w ten sposób wysyłania ich na składowiska.

Dzięki ponownemu wykorzystaniu, recyklingowi i odzyskiwaniu energii NEINVER osiągnął średni wskaźnik odzyskiwania odpadów na poziomie 81% w 2022 r. i przewiduje wzrost do 90%
w kolejnych latach. Średni wskaźnik dla obiektów NEINVER w Polsce wyniósł 86%. Outlety FACTORY Annopol i FACTORY Ursus w Warszawie podobnie jak FACTORY Poznań osiągnęły ponad 98% wskaźnik odzyskiwania odpadów, najwyższy możliwy poziom
w procesie certyfikacji.

Wyniki te są świadectwem sukcesu strategii środowiskowej NEINVER, która jest realizowana
od ponad dekady, a od 2022 roku została rozszerzona o politykę Zero Waste. Polityka Zero Waste w obiektach NEINVER została ukierunkowana na minimalizację produkcji odpadów, doskonalenie metod segregacji oraz zagwarantowanie prawidłowego przetwarzania odpadów przez akredytowane firmy, co pozwala unikać składowania ponad 5600 ton odpadów
(ponad 8 z każdych 10 ton wytwarzanych w centrach).

Alberto Vilches, Sustainability Manager w NEINVER: „Odzyskiwanie odpadów i recykling
to jedno z największych wyzwań środowiskowych, przed którymi stoi obecnie nasz sektor.
Ten certyfikat jest wyrazem uznania dla pracy, którą codziennie wykonujemy w naszych centrach, aby nadać odpadom drugie życie, a także odzwierciedla zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój oraz przejście w większym zakresie na gospodarkę cyrkulacyjną.

Elena Garcia, Commercial Director of Systems and Product Certification w TÜV Rheinland w Hiszpanii i Portugalii: “Uzyskanie tego certyfikatu świadczy o zaangażowaniu NEINVER na rzecz społeczeństwa i wszystkich jego interesariuszy w zakresie obiegu zamkniętego, a także o zaangażowaniu firmy w systematyczne zmniejszanie wpływu działalności biznesowej na środowisko w całym łańcuchu wartości i wszędzie tam, gdzie działa. Po rygorystycznym procesie audytu i weryfikacji TÜV Rheinland potwierdził, że NEINVER posiada niezawodne mechanizmy zarządzania odpadami, maksymalizuje zapobieganie powstawaniu odpadów i ich odzyskiwanie, wdrażając inicjatywy na rzecz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska we wszystkich swoich centrach. Jesteśmy dumni
z przyznania tego typu certyfikatu po raz pierwszy w sektorze centrów handlowych”.

Certyfikat Zero Waste jest uzupełnieniem innych akredytacji środowiskowych i energetycznych firmy: certyfikatów ISO 14001, ISO 50001 i BREEAM, wszystkich kluczowych osiągnięć firmy i jej celu, jakim jest dekarbonizacja, dostosowanie się do zagrożeń związanych z transformacją
i fizycznymi zagrożeniami klimatycznymi, zwiększenie efektywności energetycznej i zapewnienie najwyższych standardów zarządzania środowiskowego, a także realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs).

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.