Przychody VRG w sierpniu wyniosły 102,9 mln zł, spadek o 9,1 proc. rdr – szacunki
Skonsolidowane przychody VRG w sierpniu 2023 roku wyniosły 102,9 mln zł, co oznacza spadek o 9,1 proc. rdr. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 805,7 mln zł i były niższe rdr o 0,5 proc.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w sierpniu 43,5 mln zł, o 25,8 proc. mniej rdr. W okresie styczeń-sierpień w tym segmencie przychody wyniosły 379,5 mln zł i były niższe o 10,7 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w sierpniu 59,4 mln zł i były wyższe rdr o 8,8 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 426,2 mln zł, czyli wzrosła o 10,8 proc. rdr.
– To kolejny miesiąc, w którym notujemy dobre wyniki sprzedażowe w segmencie jubilerskim oraz patrząc szerzej, w segmencie premium, do którego należy również marka odzieżowa Deni Cler. Intensywnie rozwijamy ofertę w marce W.Kruk i oczekujemy, że nowe kolekcje, wpłyną na utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży w tej części naszej działalności – mówi Janusz Płocica, Prezes Zarządu Grupy VRG.
– Jednocześnie w sierpniu segment odzieżowy Grupy pozostawał pod wpływem zmniejszonego popytu w markach „środkowego cenowo segmentu rynku”, obciążonego dodatkowo wyprzedażami zapasów. Jesteśmy w trakcie wdrażania gruntownych zmian w tej części działalności spółki, w zgodzie ze strategią rozwoju VRG opublikowaną w czerwcu. W rozpoczynającym się już sezonie Jesień/Zima 2023/24 do sklepów wejdą kolekcje dające pierwsze wyobrażenie o kierunkach tych zmian. Oczekujemy, że w połączeniu z efektem „back to work” odnotujemy wkrótce zwiększony poziom sprzedaży w segmencie odzieżowym. Liczymy też na to, że nastąpi poprawa sytuacji ekonomicznej, a niższa inflacja wpłynie na poprawę nastrojów konsumentów i zwiększenia ich apetytu zakupowego – dodaje Prezes Zarządu VRG.
PARTNER PORTALU
Sprzedaż online ukształtowała się w sierpniu na poziomie 10,3 mln zł, co oznacza spadek rdr o 22,3 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 86,9 mln zł i była niższa o 26,4 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w sierpniu 53,9 proc. i była wyższa o 4,2 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 54 proc. i była wyższa o 1 pp. rdr.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec sierpnia 2023 roku wyniosła 52,1 tys. m kw., czyli wzrosła o 0,3 proc. rdr.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter