Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Andrea Aburrà, NEINVER: Partnerstwo i wsparcie dla przedstawicieli marek to nasza codzienność

Kluczem jest dobry zestaw marek, uzupełniany i weryfikowany zgodnie z oczekiwaniami klientów, sprawnie działający marketing, komfortowe wnętrza i silne partnerstwo z przedstawicielami marek. Leasing nie działa w oderwaniu od innych obszarów. Podpisanie kontraktu to postawienie kropki nad i. Jesteśmy częścią całego systemu, który powinien wzajemnie się wspierać – mówi w rozmowie z Retailnet Andrea Aburrà, Head of Leasing Poland & Italy NEINVER.

Jakie główne trendy obserwujemy dzisiaj na rynku centrów outletowych?

Zauważalnym trendem jest wprowadzanie w coraz większym zakresie zarówno międzynarodowych
jak i lokalnych marek premium do outletów. Te rzeczywiście stanowią już dzisiaj mocną reprezentację i z pewnością będzie ich więcej. Duzi gracze są coraz częściej zainteresowani wejściem do centrów tego formatu lub decydują się na rozbudowę sieci sprzedaży. Na podkreślenie zasługuje też naprawdę znaczące przywiązanie klientów detalicznych. Doświadczenia w obszarze food & baverage również stają coraz bardziej istotnym elementem tenant mixu outletów, który będzie się rozwijał.

Istotnym aspektem jest też stwarzanie komfortowych warunków i możliwości do rozwoju marek, wspólna praca nad zwiększaniem wartości sprzedaży, rozszerzaniem sieci sklepów, czy dostosowaniem wielkości lokali, a także szczegółowa analiza celów w obszarze handlu do późniejszej pracy w zespołach. Z tymi wszystkimi przypadkami mamy do czynienia w NEINVER.

R E K L A M A

Partnerstwo i wsparcie dla przedstawicieli marek, z którymi współpracujemy, to nasza codzienność i ważny aspekt modelu biznesowego naszej firmy. Rozbudowaliśmy właśnie nasz system Athena, analizujący działalność każdego z salonów outletowych, znajdujących się w FACTORY.

Posiadamy narzędzia, które wspierają przedstawicieli marek w podejmowaniu decyzji na miejscu, dopasowywaniu oferty, polityce cenowej, narzędziach promocyjnych, doskonaleniu zespołów sprzedażowych i wielu innych aspektach składających się na skutecznie i sprawnie funkcjonujący salon outletowy. To daje nam możliwość działania, wspólnie z naszymi partnerami, niemal z chirurgiczną dokładnością.

Jakie są obecnie największe wyzwania w obszarze najmu w Polsce? Jak radzi sobie z nimi NEINVER?

W leasingu zawsze będzie to sprawny wynajem powierzchni, jak najmniejsza ilość pustych przestrzeni i świetny miks marek. Te trzy czynniki nie są dziełem przypadku, ale konsekwentnej pracy. Jeśli dobrze ją wykonamy to efektem są bardzo dobre wyniki. NEINVER już w ubiegłym roku, mimo trudnego czasu popandemicznego, osiągnął rekordowy wzrost wartości sprzedaży w całym portfolio.

Wyniki pierwszego półrocza tego roku pokazują kontynuację silnego trendu wzrostowego i optymistyczną perspektywę również na dalszą część roku. Outlety FACTORY w Polsce zanotowały 19% wzrost wartości sprzedaży w pierwszym półroczu 2023, w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Factory, Neinver
Factory, Neinver

W salonach marek obecnych w FACTORY kupowano częściej i wydawano większe kwoty, czego dowodem jest również wzrost liczby transakcji na poziomie 3% (UPT) i wzrost wartości średniego paragonu o 12% (AVT).

Kluczem jest dobry zestaw marek, uzupełniany i weryfikowany zgodnie z oczekiwaniami klientów, sprawnie działający marketing, komfortowe wnętrza i silne partnerstwo z przedstawicielami marek. Leasing nie działa w oderwaniu od innych obszarów. Podpisanie kontraktu to postawienie kropki nad i. Jesteśmy częścią całego systemu, który powinien wzajemnie się wspierać. I tak jest w centrach zarządzanych przez NEINVER. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, dołącz do nas, a szybko zobaczysz satysfakcjonujące Cię wyniki.

FACTORY Gliwice, najmłodsze centrum naszej sieci outletów w Polsce, zyskało w ostatnim czasie dwie nowe, silne marki. Intensywnie pracujemy nad dalszym rozwojem tego obiektu i umocnieniem jego pozycji w regionie. Dwucyfrowy wzrost odwiedzalności i sprzedaży świadczy o niesamowitej pracy wykonanej przez zespoły NEINVER i marki.

Jakie marki są dzisiaj najbardziej pożądane i jakie są największe trendy wśród najemców centrów wyprzedażowych?

W outletach w Polsce niezmiennie dużym powodzeniem cieszą się marki sportowe i modowe, uzupełnione również innymi branżami. Jak już wspomniałem, zwiększa się udział najemców premium. Moim zdaniem dobrze działa miks silnych, międzynarodowych marek i lokalnych liderów. W tym kierunku budujemy naszą ofertę.

W minionym półroczu w outletach FACTORY otworzyliśmy kolejne salony takich marek, jak Hugo Boss w Poznaniu, Benetton i Change Lingerie w Gliwicach, a salon adidas w FACTORY Annopol dwukrotnie zwiększył powierzchnię, podobnie jak Lancerto w Poznaniu. Wrzesień jest z kolei debiutem marki Lacoste w FACTORY Poznań.

Czy NEINVER planuje wprowadzenie nowych konceptów i innowacji w swoich centrach w Polsce? Czy może Pan podać przykłady takich projektów lub rozwiązań?

W ostatnim czasie stworzyliśmy międzynarodowe zespoły ekspertów NEINVER, które opiekują się poszczególnymi markami we wszystkich lokalizacjach. To menadżerowie mający kompleksową wiedzę i dostęp do danych – profesjonalni opiekunowie marek z doświadczeniem na wielu rynkach europejskich.

Przeprowadzamy cykliczne badania Mystery Shopper oraz Retail Checklist, analizując bieżącą działalność sklepów, co stanowi doskonałą podstawę do wprowadzania zmian i wzmocnienia. Wspieramy najemców profesjonalnymi szkoleniami, doradztwem z zakresu VM oraz szeroką gamą narzędzi promocyjnych – od tzw. trademarków, przez nowoczesne narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego, po komunikację PR.

Jesteśmy obecni w sześciu krajach, zarządzając łącznie siedemnastoma outletami, a to daje nam niebywałą możliwość wymiany doświadczeń, testowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań przy możliwie jak najmniejszym stopniu ryzyka. Tak było z Jungle Night, czyli jedyną na rynku tak intensywną akcją promocyjną w outletach, która odbywa się tylko dwa razy w roku, przez zaledwie pięć godzin. We Włoszech Jungle Night jest już dobrze znane klientom, bijąc rekordy popularności. Jesienią ubiegłego roku i wiosną tego roku wystartowaliśmy również w Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Holandii, podwajając liczbę klientów i wyniki sprzedażowe, a przy tym promując ofertę marek i sam koncept outletowy. Zakupy to przecież także dobra zabawa i źródło pozytywnych emocji.

Wprowadzamy obecnie nowoczesny system lojalnościowy dla klientów pod nazwą „CLUB LIFEstylers”, do którego zaangażowaliśmy naszych partnerów biznesowych – najemców poszczególnych centrów. To będzie wyjątkowa na polskim rynku oferta wspierająca sprzedaż i zaangażowanie outletowych łowców okazji.

Factory, Neinver
Factory, Neinver

Jakie są główne zalety i korzyści, które oferują outlety w porównaniu z innymi formatami w handlu? Czy możemy spodziewać się zmian w przyszłości?

Naszym wyzwaniem jak zawsze jest rozwój i budowanie takiej oferty, która idzie ramię w ramię
z oczekiwaniami klientów. W tym kierunku zmierza nasza strategia działania w wielu obszarach. Rozwój narzędzi analitycznych, o których wspomniałem wcześniej, pozwala nam je identyfikować i wdrażać rozwiązania wycelowane we właściwe miejsce. To kluczowy aspekt, na który powinna stawiać branża.

Dzisiaj klienci bardziej niż dotychczas cenią sobie czas i ten trend będzie przybierać na sile. Dlatego powinniśmy móc szybko i precyzyjnie działać – dobierając modne i pożądane marki, konsultując ich ofertę, tworząc udane akcje promocyjne, budując wyjątkowe doświadczenia naszych klientów
i szkoląc zespoły sprzedażowe.

Outlety to centra zakupów, łączące dobre marki, niskie ceny i pozytywne doświadczenia. Właściwy balans między tymi czynnikami, będący w dużej mierze wynikiem sprawnego zarządzania i wiedzy menadżerów NEINVER, stoi u podstaw sukcesów biznesowych tego formatu.

Dla przedstawicieli marek outlety są miejscem, w którym z powodzeniem mogą prowadzić swój biznes, dlatego debiutują w tym kanale sprzedaży, rozszerzają sieć sklepów, czy powiększają powierzchnię, jak adidas w dwóch warszawskich obiektach. To świetne miejsce na wydłużenie cyklu sprzedaży, dotarcie do kolejnej grupy klientów i generowanie satysfakcjonujących przychodów.

Model biznesowy NEINVER, jak pokazuje doświadczenie, odporny na zawirowania rynku, daje im duże wsparcie i szanse na sukces. FACTORY to miejsca, w których warto bywać.