Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

REFIELD: Brama Bieszczad – taką nazwę będzie nosił pierwszy w Sanoku i jedyny w mieście park handlowy

Firma Refield właśnie prezentuje swoją inwestycję w nowym, odświeżonym formacie. Brama Bieszczad powstanie przy rondzie DK 28 i DK 84. Powierzchnia GLA projektu to ok. 23 tys. mkw. na której powstanie 25 sklepów, w tym market budowlany i restauracja drive-thru. Biedronka, Rossmann, Dealz, Pepco pierwszymi najemcami.

Refield jest wystawcą SCF 2023 Fall. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się już 20- 21 września 2023 r. na stoisku nr 330

Początkowo planowany park handlowy miał być dużo mniejszy i zapewniać podstawową
ofertę, ale dostępność terenu i duże zainteresowanie skłoniło inwestora do powiększenia projektu, a co za tym idzie zaplanowania kompletnego miksu najemców.

R E K L A M A

Brama Bieszczad będzie mieć łącznie niemal 23 tys. mkw. powierzchni w pięciu budynkach, ok. 25 sklepów, a operatorem spożywczym będzie jedna z największych tego typu sieci w Polsce. Wszystko to sprawia, że nowa koncepcja spełnia kryteria power centrum – dużego parku handlowego w dogodnej, podmiejskiej lokalizacji, świetnie skomunikowanej z resztą miasta. Power centra przyciągają wiodące sieci handlowe i znane marki – można tam znaleźć lokale spożywcze, punkty gastronomiczne, sklepy z odzieżą, artykułami do domu, elektroniką.

– Sanok i zabezpieczona przez nas działka są idealne pod budowę obiektu, który zdominuje rynek handlowy w regionie i zapewni mieszkańcom dostęp do pełnej oferty handlowej – podkreśla Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu Refield.

– Dla miejskiego ratusza ta inwestycja to wyznacznik inwestycyjnego rozwoju miasta. Nie tylko wzbogaci rejon o nowe propozycje handlowe, ale także o kolejne miejsca pracy – zaznacza Burmistrz Tomasz Matuszewski.

Termin otwarcia Bramy Bieszczad zaplanowano na drugą połowę 2025 roku.

– Realizacja tej inwestycji jest, z punktu widzenia Refield, bardzo ważnym krokiem. Będzie to nasz, jak dotychczas, największy obiekt. Ponadto to atrakcyjny produkt inwestycyjny, powstający z myślą o przyszłości: ma świetną lokalizację, przemyślany i uważnie dobrany tenant-mix z rozpoznawalnymi sklepami dobrze funkcjonującymi na rynku. Będzie go również charakteryzować wysoka jakość wykonania oraz, co rzadko spotykane w sektorze parków handlowych, dbałość o ekologię i efektywność energetyczną poprzez certyfikację BREEAM i instalację stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Takich właśnie obiektów poszukują fundusze inwestycyjne, więc o zainteresowanie potencjalnych inwestorów nie musimy się obawiać – mówi Fabian Eryk Barbarowicz.

Wszystkie drogi prowadzą do Bramy Bieszczad

Doskonała podmiejska lokalizacja Bramy Bieszczad, tuż przy rondzie i przecięciu głównych arterii regionu (drogi krajowej nr 28 oraz drogi krajowej nr 84), zapewnia wygodny dojazd z różnych stron miasta.

– Duży, ok. 10-hektarowy teren z wygodnym dojazdem, u zbiegu obwodnicy i drogi prowadzącej w Bieszczady – to idealne miejsce na obiekt handlowy. Ten obszar jest możliwy do zagospodarowania dzięki podjętym przez nas działaniom, których celem było uwolnienie gruntów z potencjałem inwestycyjnym poprzez m.in. modernizację infrastruktury drogowej i odpowiednie założenia planistyczne dla terenu. Liczymy na park handlowy z rozbudowaną ofertą, której mieszkańcy Sanoka potrzebują i oczekują – tłumaczy Tomasz Matuszewski, Burmistrz Sanoka.

Brama Bieszczad
Brama Bieszczad

Te słowa nie dziwią, bo mieszkańcy chcą mieć możliwość zrobienia kompletnych zakupów niedaleko domu bez konieczności dojazdu np. do Rzeszowa czy Krosna. Dali temu wyraz w ankiecie zorganizowanej przez Burmistrza Sanoka odnoszącej się do oczekiwań wobec przyszłej oferty obiektu.

Mieszkańcy regionu wysoko cenią sobie sklepy z modą oraz przywiązują wagę do lokali gastronomicznych i usługowych.

– Ogromnie cieszy nas zainteresowanie wokół Bramy Bieszczad i oferty, którą właśnie przygotowujemy. Mogę zapewnić, że wśród najemców znajdą się marki lubiane i wyczekiwane. Powiększyliśmy nasz projekt, aby zapewnić mieszkańcom m.in. restaurację drive-thru, market budowlany, sklepy modowe, drogeryjne oraz szereg innych propozycji zakupowych – zaznacza Fabian Eryk Barbarowicz.

Handlowa biała plama

Sanok to 40-tysięczne miasto w dolinie Sanu na Podkarpaciu, ze względu na swoje usytuowanie jest nazywany wrotami Bieszczad. Potencjalnych klientów tu nie brakuje – gmina Sanok liczy około 60 tys. mieszkańców, a powiat – blisko 100 tys. Sanok może pochwalić się dobrze rozwiniętą siecią dróg lokalnych i krajowych oraz linią kolejową, co łącznie ułatwia nie tylko ruch w całym powiecie, ale również usprawnia transport towarów i umożliwia szybki dostęp do innych regionów kraju. Miasto jest jednym z niewielu tej wielkości bez zintegrowanego, nowoczesnego ośrodka handlowego. Brama Bieszczad będzie zatem pierwszą inwestycją tego typu w mieście, a biorąc pod uwagę jej skalę – także jedyną.

O Refield

Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim i Golubiu-Dobrzyniu. Wszystkie zostały wynajęte i sprzedane. Kolejne obiekty są w trakcie planowania i realizacji. Mowa o inwestycjach w Kępnie, Grodzisku Wlkp., Sanoku, Leżajsku, Ciechanowie, Zwoleniu czy drugim etapie Lidzbarka Warmińskiego. Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.