W I półroczu 2023 Wittchen utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży

„Chcemy kontynuować dwucyfrowe dynamiki sprzedaży. Oceniamy, że wzrost będzie większy za granicą niż w kraju. Będziemy pracować nad stabilizacją marży. Niezbędna będzie ścisła kontrola kosztów” – mówi Grzegorz Ochędzan, menedżer Wittchen ds. finansów i rozwoju.

W I półroczu 2023 roku przychody grupy Wittchen wyniosły 206,7 mln zł wobec 151,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 28,2 mln zł z 23,8 mln zł przed rokiem. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 23,2 mln zł wobec 16,1 mln zł w I półroczu 2022 roku.

W samym II kwartale grupa zanotowała wzrost sprzedaży o 27 proc. rdr do 110,4 mln zł. EBIT spadł o 9,6 proc. rdr do 15,8 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży w II kwartale wyniosła 63,6 proc. wobec 63,8 proc. w analogicznym okresie 2022 roku i wobec 63,0 proc. w I kwartale tego roku.

Koszty własne/m kw. w II kwartale wzrosły o 13 proc. rdr. Kluczowe powody to wzrost kosztów czynszów i kosztów zatrudnienia.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu/ m kw. wzrosły w tym okresie o 41 proc. rdr.

„Pracujemy nad utrzymaniem marż bez znacznego podnoszenia cen naszych wyrobów. Nie chcemy zwiększeniem cen spowodować zmniejszenia sprzedaży” – powiedział prezes spółki Jędrzej Wittchen.

„Nie żyjemy w próżni, ale generalnie pozytywnie jest u nas” – dodał.

Wskazał, że inflacja nadal wpływa na decyzje zakupowe klientów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Na dzień 30 czerwca 2023 roku grupa prowadziła sprzedaż za pośrednictwem 82 własnych salonów detalicznych, 21 outletów oraz 1 wyspy (10 salonów za granicą). Dodatkowo, grupa miała 10 salonów franczyzowych zlokalizowanych w Ukrainie. Powierzchnia handlowa brutto na koniec czerwca wyniosła 9.718 m kw.

Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne sklepy internetowe oraz poprzez platformy sprzedażowe typu marketplace.

W 2024 roku grupa planuje otwarcie sklepów własnych w Austrii i w Niemczech.

Wittchen planuje budowę nowego centrum logistycznego o powierzchni ok. 30 tys. m kw., które ma odpowiadać na potrzeby magazynowe i logistyczne w związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży.

„Jeszcze w tym roku planujemy zakup działki pod centrum logistyczne. Szacujemy, że koszty wyniosą 60-70 mln zł. Gdy przeniesiemy się z logistyką do nowego miejsca, to w dotychczasowym chcemy prowadzić usługę logistyczną dla innych firm” – powiedział prezes Wittchen.