Łódź to już szósta lokalizacja Primark w Polsce i dwunasta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nowy sklep stworzył ponad 150 miejsc pracy dla lokalnej gospodarki.
Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy, otworzył dziś drzwi swojego szóstego sklepu w Polsce, w Łodzi. Nowa lokalizacja znajduje się w Manufakturze, największym centrum handlowo-rozrywkowym w Łodzi oraz jednym z najczęściej odwiedzanych punktów turystycznych w mieście. Primark zainwestował ponad 9 milionów euro w nowy sklep, tworząc jednocześnie ponad 150 miejsc pracy dla lokalnej gospodarki.
Primark w Łodzi to ponad 3 300 mkw. powierzchni handlowej na jednej kondygnacji. W łódzkim salonie klienci znajdą najnowsze trendy, jak również artykuły codziennego użytku w przystępnych cenach, w tym odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, akcesoria czy artykuły wyposażenia wnętrz. Odwiedzający będą mogli również dokonać zakupów produktów dostępnych w ramach niedawno ogłoszonej współpracy z Ritą Orą, która właśnie dziś trafia do sklepów na całym świecie. Kolekcja została zaprojektowana z myślą o wszechstronności, bazując na unikalnym stylu artystki, dlatego można ją nosić zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorem.
Aby jeszcze bardziej wzmocnić doświadczenia zakupowe, Primark w Łodzi jest drugim sklepem w Polsce, w którym dostępne są kasy samoobsługowe. Co więcej, niedawno uruchomiona strona internetowa Primark pozwoli mieszkańcom Łodzi i okolic przeglądać asortyment online i sprawdzać dostępność produktów z wyprzedzeniem, dzięki czemu zakupy w sklepie będą wygodniejsze.
Nowa lokalizacja obejmuje również rosnącą gamę produktów dostępnych w ramach linii Primark Cares, odzwierciedlającej zaangażowanie firmy w oferowanie zrównoważonej mody w przystępnych cenach. Już połowa ubrań Primark jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób, a detalista zobowiązał się podwoić tę liczbę do 2030 roku.
PARTNER PORTALU
Maciej Podwojski, Head of Sales, CEE w Primark powiedział: „Z przyjemnością informujemy, że nasze drzwi w szóstym sklepie w Polsce, w Manufakturze w Łodzi, są już otwarte. To dla nas niezwykłe osiągnięcie, stanowiące dowód rozwoju Primark na tym rynku oraz swojego rodzaju kamień milowy po zaledwie trzech latach od otwarcia pierwszego sklepu w Warszawie. Już teraz oferujemy nasze unikalne doświadczenia zakupowe w największych miastach w Polsce. Serdecznie witamy nowych klientów i dziękujemy całemu zespołowi za zaangażowanie i ogromny wysiłek, który przyczynił się do tego sukcesu”.
Europa Środkowo-Wschodnia pozostaje kluczowym regionem rozwoju dla Primark. W tym roku detalista otworzył swój pierwszy sklep na Słowacji, zlokalizowany w Eurovea w Bratysławie, a także uruchomił drugą lokalizację w Rumunii, w AFI Cotroceni w Bukareszcie. Niedawno marka otworzyła swój piąty polski sklep w Magnolia Park we Wrocławiu, a w 2024 roku Primark wejdzie na 17. rynek, otwierając swój pierwszy sklep w Budapeszcie na Węgrzech.
O Primark
Primark to międzynarodowy detalista odzieżowy zatrudniający ponad 70 000 pracowników w 16 krajach Europy i USA. Założony w Irlandii w 1969 r. pod marką Penneys, dąży do zapewnienia przystępnych cenowo wyborów dla każdego, od artykułów codziennego użytku po wyróżniającą się stylem odzież damską, męską i dziecięcą, jak również kosmetyki, artykuły wyposażenia domu i akcesoria. Skupiając się na tworzeniu wyjątkowych doświadczeń w sklepach, Primark kontynuuje ekspansję na nowych i istniejących rynkach, a do końca 2026 r. sieć chce posiadać 530 sklepów, włączając w to planowane w najbliższym czasie wejście na Węgry.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Primark dąży do tego, aby bardziej zrównoważona moda była dostępna dla każdego. Ambicją firmy Primark jest zapewnienie większej trwałości odzieży, ochrona życia na Ziemi i poprawa życia ludzi tworzących produkty marki. W ramach tych działań, firma ogłosiła szereg zobowiązań, które zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują one wytwarzanie wszystkich ubrań marki z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony, projektowanie odzieży w sposób umożliwiający jej późniejszy recykling, zmniejszenie śladu węglowego o połowę w całym łańcuchu wartości, rezygnację z wyrobów plastikowych jednorazowego użytku oraz dążenie do zapewnienia pracownikom łańcucha dostaw godziwej płacy.
O Manufakturze
Atrakcja turystyczna dla przyjezdnych, miejsce spotkań dla łodzian, raj dla smakoszy i wielbicieli znanych marek – tętniąca życiem i dobrą energią Manufaktura bardzo szybko stała się wizytówką miasta, rozpoznawalną na równi z ulicą Piotrkowską. Dziś trudno wyobrazić sobie Łódź bez Manufaktury.
Manufaktura to: muzea, kino, teatr, ćwierć tysiąca butików i sklepów, place zabaw dla najmłodszych, klub fitness, kilkadziesiąt restauracji i kawiarni. Jednak jej punktem centralnym jest ponad trzyhektarowy Rynek Włókniarek Łódzkich, pełniący funkcję przyjaznej przestrzeni publicznej. To tutaj organizowane są imprezy kulturalne i rozrywkowe, przyciągające zarówno łodzian, jaki i turystów. To tu najdłuższa w Europie fontanna rozświetla mrok kolorami i otula swoim szumem znakomicie zaprojektowane miejsca odpoczynku.
Dająca wprost nieskończone możliwości spędzenia wolnego czasu Manufaktura znana jest w kraju i zagranicą, także dzięki licznym wyróżnieniom, przyznanym za udany projekt rewitalizacji zabytkowych obiektów pofabrycznych. Manufaktura to bijące serce Łodzi i nowe centrum miasta, w którym przestrzeń kultury i wyrafinowanej rozrywki znakomicie łączy się ze światem handlu i rekreacji.