Spójrzcie na gastronomię jako na szansę. To ta przestrzeń, która zatrzyma klienta w centrum handlowym – mówiła podczas SCF 2023 Fall Agnieszka Górnicka, Prezes Zarządu, Inquiry
Podczas Forum Prezes Zarządu Inquiry zaprezentowała najnowszy raport “Sieci gastronomiczne w Polsce z perspektywy konsumenta”. Z raportu wynika, że aż 89 proc. odwiedzających korzysta z oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Sieci gastronomiczne stanowią więc bardzo ważny element tenant mixu w galeriach handlowych.
Pandemia bardzo zmieniła ten sektor i okazała się szansą dla pojawienia się nowych formatów i konceptów.
– Gastronomia się rozwija. Food hall jako dominujący koncept staje się standardem. Mamy większą różnorodność i konkurencję. W galeriach pojawiły się nieobecne wcześniej koncepty takie jak – bary mleczne, oferta wegańska, nowy format Żabki w formie wyspy. Strefy restauracyjne powstają również coraz częściej w parkach handlowych – mówiła podczas SCF Prezes Inquiry.
PARTNER PORTALU
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Inquiry, wymagania konsumentów się zmieniły. Klientów przyciąga unikatowa i różnorodna oferta, ale niezmiennie w rankingu sieci gastronomicznych przodują takie marki jak: McDonald’s, KFC czy Pizza Hut. Przy czym na tej liście coraz wyższą pozycję zyskuje Żabka Cafe.
– Okazuje się, że Żabka Café jest najbardziej popularną siecią kawiarni w Polsce. Z kolei najlepiej oceniane marki kawiarni to Grycan Lody od Pokoleń oraz Cukiernia Sowa – podkreślała Agnieszka Górnicka.
Najważniejsze wnioski płynące z badania zaprezentowanego podczas Forum to:
- Klienci cenią sobie zarówno obecność silnych, znanych marek, jak i zróżnicowaną ofertę. Dostrzegają nowe otwarcia, a towarzyszące im promocje są silnym magnesem – szczególnie w mniejszych miastach.
- Mimo inflacji i ograniczania wydatków na gastronomię, wymagania ciągle rosną, a oferta food courtów cały czas się rozwija.
- Wygląd i oferta food courtu często ma znaczący wpływ na ocenę centrum handlowego, a pobyt w kawiarni czy restauracji stanowi ważne uzupełnienie wizyty.
- Decydując o doborze najemcy, warto spytać o profil klienta i porównać go zarówno z profilem osób mieszkających w najbliższym catchmencie, jak i strategiczną grupą docelową centrum.
- Równie ważny jest wizerunek marki. Całość powinna stanowić logiczny, spójny koncept.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter