Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Żabka buduje infrastrukturę, która umożliwi jeszcze szybszy rozwój

Żabka, lider rozwoju technologicznego wśród sieci handlowych w Polsce, wspólnie z partnerami wdrożyła w swoich sklepach nowoczesną sieć Cisco SD-WAN, zintegrowaną z systemami biznesowymi firmy. W ten sposób zapewniła ujednolicony dostęp do internetu wszystkim ponad 9800 placówkom działającym pod jej szyldem.

To największe tego typu wdrożenie na świecie na jednej platformie technologicznej, umożliwiające dalszy dynamiczny rozwój Żabki.

Sklepy Żabka, zlokalizowane na terenie niemal całego kraju, korzystały dotychczas z sieci VPN, która umożliwiała przyłączenie maksymalnie 10 tys. placówek. Ten limit zostałby osiągnięty jeszcze w tym roku. W kulminacyjnym momencie sklepy korzystały z usług 300 różnych dostawców Internetu, którzy oferowali różną jakość i technologię łącza.

– Dynamiczny rozwój sieci Żabka sprawia, że musimy szybko i efektywnie reagować na potrzeby naszych franczyzobiorców. Dziś sklep pozbawiony stabilnego dostępu do internetu traci rację bytu, nie może świadczyć szerokich usług naszym klientom ani korzystać z cyfrowego ekosystemu, który udostępniamy franczyzobiorcom, dlatego dla utrzymania dynamiki naszego rozwoju, a także zapewnienia komfortu pracy współpracujących z nami przedsiębiorców, realizacja tego projektu była dla nas priorytetem. Zrealizowane wspólnie z partnerami wdrożenie nowoczesnej sieci SD-WAN zapewnia naszym sklepom stabilne połączenie z internetem, jak również otwiera możliwość realizacji nowych usług – powiedział Jakub Masłowski, Dyrektor ds. Technologii, Grupa Żabka.

Technologia SD-WAN (Software-Defined Wide Area Network), wdrożona w sklepach Żabka we współpracy z Trecom i Cisco, pozwala na nieograniczone przyłączanie kolejnych urządzeń i placówek, daje możliwość integracji z innymi systemami oraz redukuje do minimum czas poświęcany na obsługę serwisową i stałą administrację.

– Cisco SD-WAN to definiowana programowo i dostarczana z chmury sieć rozległa, która umożliwia przedsiębiorstwom i organizacjom bezpieczne łączenie użytkowników z ich aplikacjami. Niezwykle cieszymy się z faktu, że Żabka zdecydowała się na wdrożenie tego nowoczesnego rozwiązania i jesteśmy przekonani, że pomoże ono w dalszym rozwoju firmy. Jesteśmy także pod ogromnym wrażeniem kompetencji i innowacyjnego podejścia zespołu inżynierskiego Trecom, które okazały się kluczowe dla powodzenia tego wdrożenia – powiedział Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce.

We współpracy z firmą Trecom zespoły Żabki przygotowały infrastrukturę wraz z oprogramowaniem, minimalizując niedostępność sklepu podczas migracji na nowe rozwiązanie do kilku minut. Dzięki sprawnej koordynacji, dystrybucji, instrukcjom, awizacji i komunikacji do franczyzobiorców wdrożenie odbywało się jednocześnie nawet w ponad 250 placówkach dziennie. Aplikacja stworzona przez Trecom prowadziła krok po kroku przez proces instalacji urządzenia, automatyzowała konfigurację oraz testy. Posłużyła również do integracji sieci SD-WAN z głównymi systemami biznesowymi Żabki: SAP i Salesforce oraz platformą Power BI. Aplikacja umożliwia też automatyzację zarządzania siecią, w tym relacjami z blisko 300 operatorami dostarczającymi łącza internetowe.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Podstawową korzyścią z wdrożenia sieci SD-WAN zintegrowanej z systemami biznesowymi jest stworzenie stabilnego fundamentu dla dalszego rozwoju Żabki. Dzięki temu firma może płynnie realizować kolejne cele: m.in. zwiększenie liczby placówek w ciągu następnych lat.

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Ponad 17 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności.