Nowy Prezes Zarządu Grupy Muszkieterów, Sławomir Czarnecki wprowadził we wrześniu pierwszą strategiczną zmianę w strukturach firmy. Na stanowisko Prezesa Intermarché w Polsce powołał Macieja Ćwiklińskiego, doświadczonego przedsiębiorcę, który jest jednocześnie właścicielem dwóch supermarketów sieci. W nowej roli wesprze go wyznaczony równolegle zarząd, złożony wyłącznie z właścicieli sklepów Intermarché w Polsce.
Jako Prezes Zarządu Intermarché, Maciej Ćwikliński stanie na czele spółki SCA PR Polska, odpowiedzialnej za budowanie i realizację strategii handlowej sieci w całym kraju oraz na czele spółki SCA Petrole, która nadzoruje dystrybucję paliw do blisko 70 stacji paliw działających przy supermarketach szyldu. Jest to jego druga kadencja w roli Prezesa, do której wraca po kilkuletniej przerwie.
Maciej Ćwikliński prowadzi obecnie dwa punkty sprzedaży Intermarché – w Słupcy i Błoniu. Ukończył Politechnikę Poznańską, a przed przystąpieniem do Muszkieterów zdobywał doświadczenie w kilku firmach handlowych na kierowniczych stanowiskach. W ramach zaangażowania na rzecz Grupy zajmował się marketingiem sieci, a także negocjacjami zakupowymi. Pełnił również funkcję członka Zarządu IMMO Muszkieterowie, spółki odpowiedzialnej za rozwój i zarządzanie majątkiem Grupy w Polsce.
– Powierzenie mi na nowo misji zarządzania siecią Intermarché jest wyrazem zaufania dla mnie i całego zarządu, który wraz ze mną weźmie odpowiedzialność za przyszłość marki w Polsce. Naszym kluczowym celem jest powrót do rozwoju, aby w perspektywie kilku najbliższych lat osiągnąć masę krytyczną. Po okresie restrukturyzacji jesteśmy gotowi na to, aby, wykorzystując wszelkiego rodzaju możliwości, w tym poprzez przyłączenia istniejących sklepów, sieci oraz aliansów zakupowych, sukcesywnie realizować nakreślone plany wzmocnienia pozycji Intermarché na polskim rynku. Równolegle będziemy także zabiegać o klientów, konstruując właściwą politykę handlową całego szyldu, wszystkich sklepów i stacji paliw – mówi Maciej Ćwikliński, Prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché w Polsce.
Grupa Muszkieterów wyróżnia się unikatowym modelem biznesowym, w ramach którego kluczowe funkcje w strukturach Grupy pełnią zrzeszeni w niej przedsiębiorcy. Intermarché stanowi niespełna 250 niezależnych właścicieli supermarketów.
PARTNER PORTALU
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 50 niezależnych, polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2022 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 9,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.
Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. w rankingu najlepszych polskich pracodawców tygodnika „Wprost” (28. miejsce w 2023 r.), na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (47. pozycja wg. danych za 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.), w ramach nagród TOP Franczyzobiorca 2022 czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.