NEINVER czwarty rok z rzędu uzyskuje najwyższą ocenę 5 gwiazdek w raporcie oceniającym wdrażanie ESG

NEINVER, wiodąca w branży firma specjalizująca się w inwestycjach, rozwoju
i zarządzaniu nieruchomościami oraz Nuveen Real Estate, jeden z największych zarządzających inwestycjami na świecie, już czwarty rok z rzędu uzyskały najwyższą ocenę 5 gwiazdek w Global Real Estate Sustainability Benchmark 2023.

Neptune – join venture pomiędzy NEINVER i TIAA, spółką-matką Nuveen – znalazł się w pierwszej trójce w kategorii „Europa Południowa, Centra Handlowe” pod względem ogólnych wyników ESG.

Indeks GRESB, który ocenia najbardziej istotne aspekty zrównoważonego rozwoju dla inwestorów i branży nieruchomości, przeanalizował wyniki ESG portfela zarządzanego przez NEINVER w ramach spółki joint venture z Nuveen Real Estate, który obejmuje 15 obiektów (13 centrów outletowych i 2 parki handlowe).

Neptune uzyskał najwyższe oceny w zakresie Certyfikacji, Monitorowania danych, Przywództwa, Raportowania, Oceny ryzyka i Celów, a także wyróżniał się w takich aspektach, jak Najemcy & Społeczność, Zaangażowanie interesariuszy i Odpady.

Jedną z głównych inicjatyw wdrożonych w 2022 roku była nowa polityka „Zero Waste”, dzięki której 94% obiektów uzyskało certyfikat „Zero Waste”. NEINVER jest pierwszą firmą w branży w Europie, która otrzymała tę uznaną akredytację od międzynarodowego TÜV Rheinland dla praktycznie całego swojego portfolio.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Ponadto prawie wszystkie centra posiadają certyfikat BREEAM In-Use z oceną „Excellent”
lub wyższą w kategoriach rozwoju i zarządzania obiektami. Spółka jest obecnie w trakcie odnawiania certyfikacji swoich obiektów w Polsce, Włoszech i Francji. Natomiast centra w Hiszpanii zostały poddane recertyfikacji w 2022 roku, osiągając docelowy poziom „Outstanding” w zakresie zarządzania budynkami.

Daniel Losantos, CEO NEINVER: „Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyniku. Uzyskanie dla portfolio Neptune pięciu gwiazdek w rankingu GRESB, przez cztery lata z rzędu, jest wyrazem uznania naszego długoterminowego zaangażowania w zrównoważone zarządzanie i pokazuje, że kontynuujemy bardzo pozytywny postęp w realizacji celów naszej strategii ESG. Jako firma jesteśmy przekonani, że zrównoważony rozwój i rozwój biznesu muszą iść w parze, a GRESB przypomina nam, że w naszej codziennej pracy i zarządzaniu musimy w dalszym ciągu wykazywać wysoki poziom odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.”

Przykładem innych działań, które pokazują niezachwiane zaangażowanie NEINVER w zrównoważony rozwój i ciągłe doskonalenie wyników w zakresie ESG, jest niedawne odnowienie certyfikatów ISO 14001, 50001, 45001 i 9001 dla wszystkich obiektów NEINVER oraz odnowienie i podwyższenie certyfikacji dostępności AIS w centrach. Kolejnym istotnym elementem jest realizacja planu działań, mającego na celu zwiększenie liczby zainstalowanych paneli fotowoltaicznych w całym portfolio, a także instalacja większej liczby punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dzięki czemu 93% obiektów zyskało dostęp do takich punktów. Ważnym działaniem jest też gromadzenie danych dotyczących zużycia energii i wody oraz wytwarzania odpadów w przypadku wszystkich najemców.

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.